Het verschil tussen de D300 en D700 is gewoon mega groot.
Het is niet alleen ruis, maar ook een heel veel detail dat je bij de D300 op 1600 ISO al kwijt bent, maar bij de D700 op 6400 ISO nog wel hebt.
Ik zou de D300 links laten liggen en voor een D700 gaan.
Voor hobby(amateur)fotograaf, D300 of D700
Re: Voor hobby(amateur)fotograaf, D300 of D700
Of ik toe ben aan de D300/D700 daarover valt te discussiëren, maar vind het normaal dat ik eerst alle gegevens netjes op een rijtje zet, eer ik mijn spaarcentjes naar één desbetreffende fotozaak breng. Heb tevens met beide body's geen ervaring, vandaar mijn vraag!Veneboer schreef:Wanneer je twijfelt over de ISO prestaties van de sensor van de D700 / D3 en verondersteld dat die min of meer gelijk zijn aan de D300 ben je eigenlijk nog niet aan deze body's toe.Arjandemeijer schreef:Maar als de ISO-waardes van de D300 en D700 bijna gelijkwaardig zijn en je hebt de toplenzen 14/24, 24-70 & 70-200; kan je dan beter voor de D700 gaanMaar ben dan wel bij een D700, voor bijvoorbeeld voetbal- & hockeyfotografie mijn cropfactor kwijt! Dus net als ErikDrenthe, twijfel ik ook tussen D300/D700.
http://www.google.nl/search?hl=nl&num=3 ... D300&meta=
Voor goed vergelijkingsmateriaal (niet op de taal letten):
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /8930.html
Voor goed vergelijkingsmateriaal (niet op de taal letten):
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/revie ... /8930.html
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ja, het is nog best lastig *klik* 

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
HahaEeuw schreef:Ja, het is nog best lastig *klik*

Hoi,
Arjanmeijer, heb je hetzelfde probleem als ik?
Het kan zijn dat er in de loop van de tijd een vervanger komt van de D300. Alles wordt weer vervangen, dus ook de D300.
However, ik begrijp, dat er nog een wereld van verschil is tussen de D300 en D700. Niet alleen is de sensor anders, maar ook dat er (dat las ik elders) meer mogelijkheden zitten op de D700, die heeft een uitgebreider menu. Ja, en als ik heel kritisch op foto's ben, dan zou een D700 wel in de picture komen. Nogmaals, de fotograaf hier in de stad verkocht mij liever een D300. Maar goed, daar hoef ik niet op af te gaan. Was ook zijn mening. En na verloop van tijd zal de D700 weer meer verkocht gaan worden, omdat de prijs altijd zal gaan zakken. Ik vermoed, dat die dan meer verkocht zal gaan worden.
Arjanmeijer, heb je hetzelfde probleem als ik?
Het kan zijn dat er in de loop van de tijd een vervanger komt van de D300. Alles wordt weer vervangen, dus ook de D300.
However, ik begrijp, dat er nog een wereld van verschil is tussen de D300 en D700. Niet alleen is de sensor anders, maar ook dat er (dat las ik elders) meer mogelijkheden zitten op de D700, die heeft een uitgebreider menu. Ja, en als ik heel kritisch op foto's ben, dan zou een D700 wel in de picture komen. Nogmaals, de fotograaf hier in de stad verkocht mij liever een D300. Maar goed, daar hoef ik niet op af te gaan. Was ook zijn mening. En na verloop van tijd zal de D700 weer meer verkocht gaan worden, omdat de prijs altijd zal gaan zakken. Ik vermoed, dat die dan meer verkocht zal gaan worden.
Ik geloof ondertussen wel dat er ruime verschillen zijn tussen de D300 en de D700. D700 is voor mijn wel aantrekkelijk aangezien ik de 14-24,24-70 en 70-200 al in mijn bezit heb. Aangezien ik ook graag aan sportfotografie doe is het wel zonde dat de cropfactor verdwijnt, maar andere kant van het verhaal is dat m'n 14-24 wel super tot zijn recht zal gaan komen. Het is een beetje afwegen tegen elkaar.ErikDrenthe schreef:Hoi,
Arjandemeijer, heb je hetzelfde probleem als ik?
Met die glaswinkel zul je zeker geen spijt krijgen van een D700. Als je nu af en toe in het telebereik zit raad ik je een 1,4 converter aan. Hiermee heb je zonder al te grote investering toch (bijna) je maximale bereik terug. Natuurlijk verlies je dan iets lichtsterkte maar dit compenseert de sensor zonder problemen.