Foto's hoofdklasse hockey Amsterdam Dames & Heren

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Foto's hoofdklasse hockey Amsterdam Dames & Heren

Bericht door Patrick » zo mar 29 2009 10:27 pm

Ik zou graag wat posten na een leuke dag met wat van onze forumleden, maar helaas is vannacht mijn PC ietwat overleden. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Daar kan ik dus voorlopig even niets mee. Gelukkig pas 11 maanden oud, dus meneer Dell mag 'm lekker komen ophalen. Ik hoop dat morgen te gaan regelen.

Ik hoop dat Cees (Chip54), Marco of TomT hier wel wat plaatsen. Het was gezellig, en als het zonnetje scheen zelfs lekker toeven zo langs de achterlijn!

De eerste wedstrijd die we gezien hebben waren de dames van Amsterdam tegen de dames van Den Bosch. Ik wist niet dat de laatsten ook konden verliezen; dat doen ze bijna nooit. Vandaag dus wel.

Daarna waren de heren van Bloemendaal ("mijn" team) op bezoek bij hetzelfde Amsterdam.

Beide waren leuke potten, en ik hoop wat leuke plaatjes erbij te hebben. Wel lastiger als het zo gezellig is... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marco

Re: Foto's hoofdklasse hockey Amsterdam Dames & Heren

Bericht door Marco » ma mar 30 2009 12:14 am

Nou Patrick, normaal ben je al wat later met je foto's, dit gaat je zeker niet helpen, veel succes met Dell !

Onder de deskundige begeleiding van Patrick en Tom begon ik aan mijn allereerste sportfoto's ooit (aangekomen bij de Amsterdamsche bleek ook Cees reeds langs de lijn te zitten).
En ik heb het geweten, na het verkrijgen van wat nuttige tips merkte ik hoe razend snel dit spelletje gespeeld wordt.
Halverwege de dameswedstrijd kreeg Patrick medelijden met mijn korte bereik (80-200mm) en leende mij zijn Sigma 100-300mm f/4, waarvan hij vermoedde dat er een focusprobleempje inzit en dat zou best eens kunnen kloppen (dus testkaarten schieten Patrick !).

Verder heb ik lekker kunnen spelen met de 9, 21, 51 + 51 3D focuspunten in m'n nieuwe camera, dus ik stond als een ware newby langs de lijn :oops:

Ik vond het leuk om te doen en zal zeker weer een keer gaan, om er betere foto's uit te persen, ik mis alleen wel wat focussnelheid met m'n AF 80-200, dus er kan nog wat bij op de alsmaar groeiende NAS lijst.....

Hieronder een paar foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

De rest van de foto's laat ik over aan Cees, Tom en Patrick.
Ik ga weer verder met mijn FX ontdekkingreis.

groeten,
Marco

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 30 2009 2:28 am

Marco schreef:Onder de deskundige begeleiding van Patrick en Tom begon ik aan mijn allereerste sportfoto's ooit (aangekomen bij de Amsterdamsche bleek ook Cees reeds langs de lijn te zitten).
Overdrijf je hier niet behoorlijk? Ik dacht dat je het wel zou kunnen, en kan me niet herinneren erg behulpzaam te zijn geweest... :egeek:
Marco schreef:Halverwege de dameswedstrijd kreeg Patrick medelijden met mijn korte bereik (80-200mm) en leende mij zijn Sigma 100-300mm f/4, waarvan hij vermoedde dat er een focusprobleempje inzit en dat zou best eens kunnen kloppen (dus testkaarten schieten Patrick !).
Daar moeten we maar even een paar PB's over heen en weer sturen... Ik had overigens geen medelijden; ik heb deze keer zelf met de 50-150 gezeten, en die heeft wat meer bereik aan de onderkant, maar flink minder aan de bovenkant dan mijn 100-300 f/4 op FX. En natuurlijk ook nog een tijdje met jouw 80-200 gezeten. Ik laat je wel weten of de focussnelheid te traag is vanwege het objectief/de camera, of jouw gebrek aan techniek... :mryellow:

Foto 1 is wel gelijk een knaller zeg! Wat een schattig dametje die linkse van Den Bosch... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma mar 30 2009 12:06 pm

Patrick schreef: Foto 1 is wel gelijk een knaller zeg! Wat een schattig dametje die linkse van Den Bosch... :huh:

Dat is Maartje Paumen! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 30 2009 6:53 pm

chip54 schreef:
Patrick schreef: Foto 1 is wel gelijk een knaller zeg! Wat een schattig dametje die linkse van Den Bosch... :huh:

Dat is Maartje Paumen! :mrgreen:
Oeps, ik bedoelde rechts... :oops: Die "stevige" dame.

Heb jij je plaatjes al bekeken Cees?

Marco

Bericht door Marco » ma mar 30 2009 7:15 pm

Patrick schreef:Ik laat je wel weten of de focussnelheid te traag is vanwege het objectief/de camera, of jouw gebrek aan techniek... :mryellow:
Dat laatste zou het ook kunnen zijn, weinig ervaring met snel bewegende onderwerpen.
Het kan ook zijn dat ik nog even moet wennen aan al die nieuwe techniek......

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma mar 30 2009 7:30 pm

Nou, ik vind het een schitterende serie!! En dat voor de eerste keer met een nieuw stuk techniek :shock: :shock:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma mar 30 2009 7:37 pm

Mooie serie Marco. Fijn hé zo'n nieuwe maat in je handen. Gaat veel beloven, als je dit zo bekijkt.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

mikemix

Bericht door mikemix » ma mar 30 2009 7:39 pm

Eens, met Hans.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma mar 30 2009 8:02 pm

Patrick schreef:
Heb jij je plaatjes al bekeken Cees?

Ik ben vanmiddag eens gaan kijken, meer dan 500 foto's gemaakt......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma mar 30 2009 8:31 pm

Hoi Marco

"Verder heb ik lekker kunnen spelen met de 9, 21, 51 + 51 3D focuspunten in m'n nieuwe camera, dus ik stond als een ware newby langs de lijn"

Kun je mij aangeven hoe je de verschillen in 9,21,51 en 51 3D ervaart?

Groetjes, Anja

reebruine ogen
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door reebruine ogen » ma mar 30 2009 8:54 pm

wow, leuke foto's...lekker veel actie, opspattend water, verbeten gezichten, duels. Nr. 5 vind ik zelf erg mooi, misschien ook wel omdat daar de techniek goed te zien is, en nr. 9 is zeker grappig, zo schuin, maar ook erg scherp.

Laat de rest van de foto's ook maar komen, Tom, Cees en Patrick!
groet, Marielle
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle

Marco

Bericht door Marco » ma mar 30 2009 9:01 pm

ahhveurink schreef: Kun je mij aangeven hoe je de verschillen in 9,21,51 en 51 3D ervaart?
Groetjes, Anja
In deze situatie beviel 51 focuspunten mij het beste.
Doordat er veel spelers door elkaar lopen, kan de 3D tracking het niet altijd volgen, gaat erg makkelijk achter de verkeerde speler aan, degene die niet aan de bal is en jij scherp wil hebben. Voelt een beetje alsof de camera de macht overneemt....

ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ahhveurink » ma mar 30 2009 9:29 pm

Marco schreef:
ahhveurink schreef: Kun je mij aangeven hoe je de verschillen in 9,21,51 en 51 3D ervaart?
Groetjes, Anja
In deze situatie beviel 51 focuspunten mij het beste.
Doordat er veel spelers door elkaar lopen, kan de 3D tracking het niet altijd volgen, gaat erg makkelijk achter de verkeerde speler aan, degene die niet aan de bal is en jij scherp wil hebben. Voelt een beetje alsof de camera de macht overneemt....
Oké thanx, by the way......mooie platen!

Anja

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma mar 30 2009 9:35 pm

Oei wat een fijne platen Marco, Die eerste knalt er echt uit !!!

Wat denk je, zou dit terrein zijn voor een 400 ? of zit je dan echt te dicht op de actie ??
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”