http://ruudlaros.nl/
als je een beetje beter gelezen had bij de topic starter zie je dat ie een beperkt budget heeft hans .
kom jij met een lijstje lenzen van boven de 6000 euri

met die info help je hem echt hans

groet ruud
ja yoyo neem dan een olympus alleen de 300mm 2.8 kost al 6700 euri .yoyo schreef:Een alternatief kan zijn om met een 4/3 camera te gaan fotograferen.
Dan heb je een cropfactor van 2. Dan heb je met een 300/2.8 een 600/2.8 beeldhoek eq...
Ik had dit al gezegd :ruud schreef:ja yoyo neem dan een olympus alleen de 300mm 2.8 kost al 6700 euri .yoyo schreef:Een alternatief kan zijn om met een 4/3 camera te gaan fotograferen.
Dan heb je een cropfactor van 2. Dan heb je met een 300/2.8 een 600/2.8 beeldhoek eq...
aan dit soort info heeft marc niet veel natuurlijk yoyo![]()
Advies : Is je budget lager dan 10.000 euro, ga dan geen vogeltjes fotograferen.
Mooie vogels, maar je had nog geen antwoord gegeven voor mijn mail. In je latere antwoord bevestig je eigenlijk ook mijn oplossing. En die is duur.ruud schreef:bedankt hans voor het compliment wat zijn dit dan !!!!!!
http://ruudlaros.nl/groet ruud
Gezien de prijs die je voor de TC geeft, kan dit niet werken. De Nikon 70-300 VR werk NIET met de TC van Nikon. Je zal naar 3rd party alternatieven moeten. Die zijn overigens niet (veel) slechter. Maar eigenlijk is de 70-300 VR niet lichtsterk genoeg om lekker te werken met een converter.joukevisser schreef:Ik geloof zeker dat Hans gelijk heeft, maar er werd aangegeven dat er een budget van 500 tot 600 euro was, en in die prijscategorie krijg je die lenzen niet volgens mij! De best haalbare optie is dan volgens mij de 70-300 zoom met een 1.7 converter. Bij DigiDeals kost de 70-300 VR zoom 366 euro, tel daar bij op de 379 euro (bij foto Konijnenberg) voor de 1.7 converter en je zit al op 745 euro, en hebt 510mm ter beschikking.
Doe dat nog even maal 1.5 voor de cropfactor van een DX camera, en je hebt effectief 765mm.
Dat zou toch voldoende moeten zijn, ook al heb je niet de lichtsterkte die Hans voorstelt....
edit: even aangegeven waar de prijs van de 1.7 converter vandaan kwam
Huh? 700 mm uit de hand? Wat voor hand heb jij? Kan ik die lenen?ruud schreef:kom je dan op 700mm met deze set kan ik nog steeds uit de hand schieten.