D90: software om filmpjes mee te bewerken
Re: D90: software om filmpjes mee te bewerken
Ik ga zeker een poging wagen met WMM. Het duurt misschien nog even voor ik het eerste filmpje gemaakt heb. Eerst de handleiding van de D90 er maar eens op naslaan.
Zo te lezen heb ik nog een hoop te leren (tracks??? en codecs??? om maar wat te noemen) en lijkt het bewerken van film een stuk moeilijker dan het bewerken van foto's.
Zo te lezen heb ik nog een hoop te leren (tracks??? en codecs??? om maar wat te noemen) en lijkt het bewerken van film een stuk moeilijker dan het bewerken van foto's.
Hallo Saskia en Jolanda,
Misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Ik heb mijn eerste filmpje geschoten met de D90. Windows Movie Maker is inderdaad erg eenvoudig om mee te werken. Heel leuk om te doen, dus wie weet......
Misschien een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Ik heb mijn eerste filmpje geschoten met de D90. Windows Movie Maker is inderdaad erg eenvoudig om mee te werken. Heel leuk om te doen, dus wie weet......
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Leuk dat je dat nog even meldt. Leuk en eenvoudig en dus goed om mee te beginnen....
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
En daar komt nog een keer bij dat de Apple applicaties *wel* goed geintegreerd zijn en samenwerken.JayJay schreef:Jolanda,
Bedankt voor de bemoediging.Ik heb een keer een Mac aan het werk gezien en eerlijk is eerlijk: zoooooooooooo mooi! Hangt minder vaak vast dan Vista, defragmenteren is niet nodig. Fijn om mee te werken. Nee, minder voel ik me er niet door.
Moet ik uit jouw woorden begrijpen dat windows MovieMaker voor jou prima voldoet?
Ja ja fanboy...
Alleen jammer dat Apple steken laat vallen juist met videobewerking: de nieuwste cameras (die met AVCHD dus) worden niet native ondersteunt en dat gaat ook niet gebeuren. Het KAN wel maar het kost extra tijd vanwege het converteren, dus de tijdswinst van niet-tape ben je alweer een stuk van kwijt. Voor video editten met een niet-tape camera is Mac een mindere keuze. En de nieuwste macbooks zijn helemaal flut voor tape cameras: ze hebben geen firewire en geen expresscard slot ook dus video editten met beelden van een miniDV camera wordt daarmee onmogelijk gemaakt
Alleen jammer dat Apple steken laat vallen juist met videobewerking: de nieuwste cameras (die met AVCHD dus) worden niet native ondersteunt en dat gaat ook niet gebeuren. Het KAN wel maar het kost extra tijd vanwege het converteren, dus de tijdswinst van niet-tape ben je alweer een stuk van kwijt. Voor video editten met een niet-tape camera is Mac een mindere keuze. En de nieuwste macbooks zijn helemaal flut voor tape cameras: ze hebben geen firewire en geen expresscard slot ook dus video editten met beelden van een miniDV camera wordt daarmee onmogelijk gemaakt

- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vraag ik of we on topic blijven en dan gebeurt dat niet. Jammer.
Vanaf nu dan.
Vanaf nu dan.
Windows MovieMaker gaat prima iMovie is leuker en werkt perfect samen met iTunes. O Sorry toch weer Apple.
gr Jan

gr Jan
Wie kan mij helpen. Ik heb sinds 5 dagen de nikon d90. Nu is het zo dat ik 6 filmpjes heb gemaakt voor het 40 jarig huwelijksjubileum van mijn ouders. Ik heb ze op de computer gezet, maar het beeld is tot mijn grote schrik heel schokkerig. Terwijl het op de camera gewoon scherp is. Wie kan mij helpen
Alvast bedankt!
Groetjes, Eunice

Alvast bedankt!
Groetjes, Eunice