Product fotografie

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Product fotografie

Bericht door Léon Obers » ma apr 06 2009 12:22 am

Niet met invallend daglicht werken en daarnaast flits. Je krijgt op die manier verschillende tinten licht qua witbalans wat niet alleen in de achtergrond opvalt maar ook in de kleur van de producten zelf.

Gebruik een donkere ruimte (zonder invallend daglicht) met alleen flitslicht.
Vriendelijke groet, Léon Obers

frankreiz
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door frankreiz » ma apr 06 2009 12:52 pm

Jolanda schreef:Leuk dat je de tips ter hand hebt genomen en nu een nieuwe serie plaatst. Vind deze zeker al weer een grote verbetering tov de foto's die je eerder plaatste. Blijf nu in ieder geval langer hangen bij ieder model. En net als MarileenK moet ik zeggen dat nummertje 3 errrugg mooi is!

Jolanda
Bedankt voor de positieve reacties. Ik vind het vanzelfsprekend dat je de tips die je krijgt en deze vervolgens in de praktijk brengt, je hier dan ook de resultaten moet plaatsen. Wellicht kan er nog e.a. bij geschaafd worden, vandaar deze serie. Ik weet dat ik nog veel moet leren, en graag met jullie hulp.

Bedankt..

Jolanda en Marileen... Voor de tassen.. zie www.fridah.nl (als jullie belangstelling hebben, stuur dan even een mailtje naar info@fridah.nl dan krijgen jullie 10% korting).

Ik hoop dat deze sluikreclame mag? Zo niet, dan mag het verwijderd worden.
Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head
http://www.frankreiz.nl
https://flic.kr/s/aHskv4XYUV

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » ma apr 06 2009 3:16 pm

Ik heb hier helemaal niets te zeggen, maar van mij mag het. Ben even op je site gaan kijken en ziet er verzorgd uit.

Jolanda

ps: bedankt voor je aanbod
click voor mijn foto's op flickr.

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » ma apr 06 2009 3:28 pm

Ik ga er thuis zeker even een kijkje nemen.

Groetjes

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma apr 06 2009 4:26 pm

Ik ben niet zo enthousiast. Je foto's mogen technisch beter zijn, maar het hele eigen karakter is verdwenen. Je oude foto's met een bos hout of gekke perspectivische vertekening vond ik veel leuker. Die herinner ik me drie dagen later nog. Deze nieuwe ben ik nu al vergeten.
Dusss.. ga door met je techniek te verbeteren maar streef niet naar dertien in een dozijn productfoto. Laar je fantasie en creativiteit meer een rol spelen dan het kopieergedrag.
Maar goed, da's mijn mening.. :) (nou krijg ik zeker geen korting.. haha)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

frankreiz
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door frankreiz » ma apr 06 2009 10:58 pm

Eeuw schreef:Ik ben niet zo enthousiast. Je foto's mogen technisch beter zijn, maar het hele eigen karakter is verdwenen. Je oude foto's met een bos hout of gekke perspectivische vertekening vond ik veel leuker. Die herinner ik me drie dagen later nog. Deze nieuwe ben ik nu al vergeten.
Dusss.. ga door met je techniek te verbeteren maar streef niet naar dertien in een dozijn productfoto. Laar je fantasie en creativiteit meer een rol spelen dan het kopieergedrag.
Maar goed, da's mijn mening.. :) (nou krijg ik zeker geen korting.. haha)
Ben toch blij met jou reactie. Met name dat je schrijft dat de foto's technisch beter zijn. Daar ben ik blij mee, omdat het daar mee begint volgens mij. Volgende stap zal inderdaad meer te maken hebben met de creativiteit cq details. Ik ben momenteel gebonden aan mijn webshop waar ik de foto's als 13 in een dozijn presenteer. Geeft weinig ruimte voor creatieve foto's, omdat de foto's gewoon in kleine frames geladen worden (zie site). Pas als je een foto aanklikt verschijnt er een popup waar ik meer mogelijkheden in heb qua formaat en dus ook creativiteit.

Bedankt voor de positieve kritiek. Ik neem het mee in m'n handbagage..

(korting blijft staan hoor... Ha, ha
Nikon Z8 / Nikon D850 / NikonD4s / 2x SB800 / SU800 / Nikon 200-500/5.6 E AF-S ED VR / Nikon 70-200/2.8 VR AF-S II / AF-S Nikon 24-70/2.8ED / Manfrotto 055XPROB+488RC2 / Sirui PH-20 Gimbal Head

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma apr 06 2009 11:00 pm

Oe hele leuke tassen :mryellow: :mryellow:
Manlief vroeg dit weekend nog, heb je weer een nieuwe tas nodig?
Nee schat vrouwen hebben nooit tassen en schoenen nodig maar willen ze altijd wel hebben :lol: :lol:
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

frankreiz
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door frankreiz » di apr 07 2009 8:59 pm

Léon Obers schreef:Niet met invallend daglicht werken en daarnaast flits. Je krijgt op die manier verschillende tinten licht qua witbalans wat niet alleen in de achtergrond opvalt maar ook in de kleur van de producten zelf.

Gebruik een donkere ruimte (zonder invallend daglicht) met alleen flitslicht.
Bedankt voor het advies. Ga dit zeker uitproberen. Zit me wel af te vragen hoe ik het met de lichtmeting moet doen, omdat je in het donker meet? Moet ik mijn flitsers dan handmatig gaan instellen? Dit is voor mij nieuw, dus aanvullend advies stel ik zeer op prijs....

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » wo apr 08 2009 1:49 pm

frankreiz schreef:Zit me wel af te vragen hoe ik het met de lichtmeting moet doen, omdat je in het donker meet? Moet ik mijn flitsers dan handmatig gaan instellen? Dit is voor mij nieuw, dus aanvullend advies stel ik zeer op prijs....
Één seconde na je opname heb je resultaat op je LCD. Bekijk het beeld, de histogrammen, eventueel de hoge lichten clipping waarschuwingstool, en je hebt alle ingrediënten om de instellingen van flits daarop bij te regelen.
Zijn het de automatische flitsers van Nikon kun je met +- correctie meer of minder licht geven, zijn het eenvoudige studiolampjes, regel je het vermogen bij.
Vriendelijke groet, Léon Obers

frankreiz
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door frankreiz » wo apr 08 2009 7:57 pm

Léon Obers schreef:
frankreiz schreef:Zit me wel af te vragen hoe ik het met de lichtmeting moet doen, omdat je in het donker meet? Moet ik mijn flitsers dan handmatig gaan instellen? Dit is voor mij nieuw, dus aanvullend advies stel ik zeer op prijs....
Één seconde na je opname heb je resultaat op je LCD. Bekijk het beeld, de histogrammen, eventueel de hoge lichten clipping waarschuwingstool, en je hebt alle ingrediënten om de instellingen van flits daarop bij te regelen.
Zijn het de automatische flitsers van Nikon kun je met +- correctie meer of minder licht geven, zijn het eenvoudige studiolampjes, regel je het vermogen bij.
Léon bedankt voor de aanvullende informatie. Ik werk met 2 SB-800 flitsers aangestuurd door de SU-800. Ga weer een paar uur experimenteren met dit alles.

Gr. Frank

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”