MSC Beatrice

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

MSC Beatrice

Bericht door Gino » do apr 09 2009 6:33 pm

***EDIT*** foto's aangepast

Hallo,

Vanmiddag samen met Luc en Jolanda naar het Delwaide dok in de Antwerpse haven getogen.
Dat is de Home Terminal van MSC scheepsmaatschappij en waar hun containerschepen gelost en geladen worden.
Dinsdag jongstleden is namelijk hun grootste containerschip, de MSC Beatrice, de Schelde opgevaren als testcase om te kijken of de Schelde diep genoeg gebaggerd is om deze grote jongens te kunnen verwerken.
De MSC Beatrice is namelijk met haar 366m lengte en 14.000 containers capaciteit het op één na grootste containerschip ter wereld. (het grootste is de Emma Maersk)

We hebben geprobeerd om een dagpas aan te vragen om het terrein op te mogen maar helaas, die vlieger ging niet op.
Dus eerst foto's vanaf de straatkant gemaakt achter de hekken maar daar hadden we geen best zicht.
Niet voor één gat te vangen als we zijn hebben we via een achterom weggetje geprobeerd om bij de tegenoverliggende kade te komen.
Uiteindelijk een dijkje gevonden wat erheen liep maar we stoten op het terrein van een kolenoverslagbedrijf.

Helaas hadden Luc en Jolanda niet het geschikte schoeisel aan om dat terrein te betreden maar ik ben wel het terrein op gelopen.
Natuurlijk werd ik al snel geschept door een medewerker daar die me vriendelijk kwam vragen wat ik kwam doen.
Dus ik hem uitgelegd dat ik voor een industrie en haven project van de fotoclub aan het werk was en ik mocht prompt instappen en werd door de man rond gereden over het terrein.
Zodoende kreeg ik een fantastisch zicht op de boeg van de MSC Beatrice.

De foto's........................

1: Hier is ze te zien vanaf de straat.
Is goed te zien hoe klein de andere schepen ineens zijn en dat zijn het formaat schepen die we hier al eens meer laten zien hebben.
Afbeelding

2: En een close-up, jullie snappen wel, dit was niet goed genoeg
Afbeelding

3:Dus via dit kolenoverslag terrein ben ik de kade beginnen volgen, helemaal rechts op de foto
Bovenaan links op de foto achter het schip wat daar te zien is ligt de Beatrice en ik werd netjes opgepikt ter hoogte van de gele kajuit van het binnenschip rechts op de foto
Afbeelding

4: En daar ligt ze dan, wat een joekel hé
Afbeelding

5:Hier iets beter te zien vergeleken met de andere schepen
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

Nog wat andere havenshots
8:
Afbeelding

9:
Afbeelding

10:
Afbeelding

11:
Afbeelding

Voor wie het wil weten, morgen tussen 10.00uur en 11.00uur vaart de MSC Beatrice weer uit via de zandvlietsluis.
Ik hoop op tijd klaar te zijn met werken zodat ik haar nog een keer varend vast kan leggen.

Jolanda en Luc zullen ook nog wel hun foto's plaatsen denk ik.

Groeten, Gino :D
Laatst gewijzigd door Gino op vr apr 10 2009 8:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: MSC Beatrice

Bericht door Cees » do apr 09 2009 6:38 pm

Mooie foto's, ouwe mazzelaar! :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do apr 09 2009 6:43 pm

Mooie foto's, kale mazzelaar! :mryellow:

(wat een ongeloofelijke knots van een ship is het toch..., foto's vertekenen toch nog een beetje want als je in het echt langs zo'n 'kleintje' staat dan is dat al groot en imposant, laat staan d'r moeder)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » do apr 09 2009 7:04 pm

Mazzelaar!

Wordt opgepikt door een witte pick-up met oranje zwaailichten. Luc en ik denken meteen: die is naar het cachot gebracht.... Nee hoor, 15 minuten later wordt meneer door de pick-up chauffeur weer bij de ingang teruggebracht. Chauffeur zegt als laatste nog: Hé Gino, als je nog een keertje de gehele haven door wilt, dan bel je me maar.........

Foto's had ik dus ook nog niet gezien, maar inderdaad zo is het een indrukwekkend schip. Ik ga gauw nog even kijken wat er op mijn kaartje staat, maar geloof niet dat het echt het plaatsen waard is, althans die van MS Beatrice.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » do apr 09 2009 7:07 pm

Voor wie het wil weten, morgen tussen 10.00uur en 11.00uur vaart de MSC Beatrice weer uit via de zandvlietsluis.
Hmmmmm, zit morgen in Steenbergen voor m'n werk en denk rond 10u daar klaar te zijn, voor de zekerheid maar effe schietijzer meenemen...

Gaaf lijkt het me die kanjer een keer, al is het maar traag, in beweging te zien.....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do apr 09 2009 7:32 pm

Werner schreef:
Hmmmmm, zit morgen in Steenbergen voor m'n werk en denk rond 10u daar klaar te zijn, voor de zekerheid maar effe schietijzer meenemen...

Gaaf lijkt het me die kanjer een keer, al is het maar traag, in beweging te zien.....
Mooie platen Gino. Zeker die van af het kolenveld genomen.

Werner als je morgen gaat kun je het beste zorgen dat je ergens aan de Zandvliet sluizen gaat staan. Je kunt ook aan de kant van Berendrecht gaan staan maar dan krijg je echt veel tegenlicht wat denk ik niet zo heel mooi gaat werken rond 10.00 uur. Beetje afhankelijk van hoe moe ik morgen ben bij thuiskomst uit de nachtdienst. Anders kom ik misschien ook nog wel een blik werpen en een D700 uitlaten bij de sluizen.

Het schip vaart van oost naar west richting de sluizen dus je moet ergens aan de oostzijde van de sluis gaan staan om het de sluis te zien binnenlopen. Ik schat dat dat pas ergens tussen10.30 en 11.00 uur zal gaan plaatsvinden.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do apr 09 2009 7:33 pm

Gaaf Gino! Mooi hoor dat verhaal ook :)
De foto's kunnen me dit keer niet zo bekoren, ik weet niet precies waar het aan ligt, maar ik ben beter gewend van je.

Myriad

Bericht door Myriad » do apr 09 2009 7:36 pm

Gino, Luc, Jolanda: misschien leuk om te weten; er is ook een 'fotowedstrijd'.
http://www.havenvanantwerpen.be/portal/ ... 20Beatrice
Kwam ik tegen op m'n zoektocht op 't web, want ik kon eerst niet geloven dat ie 14.000 containers kan vervoeren. Dacht eerst dat het een nulletje teveel was ...
Er staan trouwens iets andere tijden op die site.
Maak de foto's niet tè mooi; denk ook aan de Nederlandse (Rotterdamse) economie. :lol:
Laatst gewijzigd door Myriad op do apr 09 2009 7:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » do apr 09 2009 7:39 pm

Werner als je morgen gaat kun je het beste zorgen dat je ergens aan de Zandvliet sluizen gaat staan. Je kunt ook aan de kant van Berendrecht gaan staan maar dan krijg je echt veel tegenlicht wat denk ik niet zo heel mooi gaat werken rond 10.00 uur. Beetje afhankelijk van hoe moe ik morgen ben bij thuiskomst uit de nachtdienst. Anders kom ik misschien ook nog wel een blik werpen en een D700 uitlaten bij de sluizen.

Het schip vaart van oost naar west richting de sluizen dus je moet ergens aan de oostzijde van de sluis gaan staan om het de sluis te zien binnenlopen. Ik schat dat dat pas ergens tussen10.30 en 11.00 uur zal gaan plaatsvinden.

Dank je voor de info.....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » do apr 09 2009 7:53 pm

Kleine bootjes worden groter :mryellow: :mryellow: Mooie serie Gino!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Dennis71

Bericht door Dennis71 » do apr 09 2009 7:57 pm

Toch wel leuk om eens te gaan kijken. Misschien dat ik morgen ook even ga, kan ik mooi de 300mm uitlaten :)

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do apr 09 2009 8:30 pm

Ik heb eigenlijk maar een fatsoenlijke foto gemaakt die ik nu het plaatsen waard vind :( Ik vond het licht echt vreselijk vandaag. Foto heeft ook nog eens niet veel met het onderwerp te maken alleen het feit dat hij ook in de haven is gemaakt.

Ik hoop dat de kleuren bewerking een beetje in de smaak valt.
Vooruit dan maar #1Stairway to project Blue Sky
Afbeelding

Bewerking LR2 grad en colorefex pro contrastpro Camcalibratie D2X mode 3

Geloof me het was best wel even uitblazen toen we eindelijk boven waren.

Luc.
Laatst gewijzigd door luc op do apr 09 2009 9:17 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do apr 09 2009 8:42 pm

@Cees, af en toe moet je eens geluk hebben :wink:

@Sweder: Het is inderdaad een enorme knaap, kan je vooral zien op foto1 & 2 waar je kan zien dat de kont zowat twee keer zo breed is als de andere schepen die ervoor en erachter liggen.

@Jolanda: Ben ervan overtuigd dat jij weer iets gezien hebt wat ons weer totaal ontgaan is, laat maar komen

@Werner: Succes morgen, zet je resultaten hier maar bij als je dat wil

@Luc: bedankt man en goeie tip.
Ik ga morgen naar Walsoorden.

@Dennis: jammer maar dat mag natuurlijk.
Wel moeilijk om je van uitleg te voorzien als je zelf niet aan kan geven wat er niet goed is.
Het was moeilijk licht vanmiddag, misschien is dat het.

@Myriad: Bedankt voor de tip

@Hans: serieus groter :mryellow:

@Dennis: ben benieuwd en succes

@Luc: jij weet uit een simpele trap weer een wereldplaat te toveren, éénieder loopt daar gewoon voorbij, top hoor.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » do apr 09 2009 9:17 pm

Mooi Gino....

En je had wel erg mazzel lees ik.....leuk man.
Is inderdaad een beste boot als je hem vergelijkt met de rest die er naast liggen.

Mooie reportage .....

Groeten,
Mike
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do apr 09 2009 11:12 pm

:lol: :mryellow: Prachtig verhaal Gino, daar heb je je weer goed ingesmoesd!

Ben het wel met Dennis eens dat de foto's minder zijn dan het verhaal. De belichting is niet lekker (vooral foto 2) en de 80-400 levert op 400mm behoorlijk aan kwaliteit in.

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”