Het succes van de nieuwe D40

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo mar 07 2007 10:30 pm

Ik denk dat hetgene wat hierin ook meespeelt gewoon de investering in een camera is. Vanwege de lagere aanschafprijs is (of was nu de D40 is aangepast??) zullen er meer verkocht zijn. En dat tezamen dat je met de D40 zeer goede foto's kunt maken, zal resulteren in een verhoudingsgewijze goed lopende D40.
8)

Phoenix

Bericht door Phoenix » do mar 08 2007 2:16 am

vanson schreef: Die F-vatting zullen ze dan ook wel een keer gaan veranderen...
:cry:
Is het dan niet mogelijk dat ze dan een soort van verloopstuk op de markt brengen zodat wij ook de nieuwe lenzen kunnen gebruiken?

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do mar 08 2007 9:09 am

vanson schreef:Die F-vatting zullen ze dan ook wel een keer gaan veranderen...
Daar lijkt me geen enkele reden voor. Volgens mij voldoet de huidige vattting uitstekend en heeft hij zijn degelijkheid al decennia bewezen. Er is met meer camera's geen forward/backward compatibiliteit: op oudere reflexcamera's werken AF-S en/of VR niet. Op sommige nieuwere camera's werkt de lichtmeting niet met non-cpu lenzen. Van een integrale compatibiliteit is dus nu al geen sprake.

Met deze kanttekening erbij zie ik geen enkele aanleiding om nu het mechaniek van de koppeling te wijzigen. Graag wat meer argumenten voor deze stelling.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

vanson

Bericht door vanson » do mar 08 2007 5:58 pm

MvBoetzelaer schreef:
vanson schreef:Die F-vatting zullen ze dan ook wel een keer gaan veranderen...
Met deze kanttekening erbij zie ik geen enkele aanleiding om nu het mechaniek van de koppeling te wijzigen. Graag wat meer argumenten voor deze stelling.
Was geen stelling, was ironie. Niet alles zo serieus opvatten.
:)

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do mar 08 2007 7:33 pm

Sorry, zal een extra smiley eten...
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”