Nou, fantastisch toch?

Nou, die metelsaar had wel iets beter z'n werk mogen doen.joepert schreef: Nou, fantastisch toch?
Dacht dat dit een "knipvoeg" heet. Wel scherp hoor. En dat voor een TokinaMelliw schreef:Nou, die metelsaar had wel iets beter z'n werk mogen doen.
Waarom nou een slotje, hier wordt toch gewoon een eerlijke discussie gevoerd? Ik heb al eerder de Voigtländer 20mm als alternatief voor de Tokina opgevoerd. Minder flexibel want een prime maar echt wel veel beter en bijna even duur als de Tokina 12-24. Overigens, de technische aspecten van de foto van die Tokina 24mm 2.8 vind ik persoonlijk niet best. Ten eerste teveel contrast en ik mis hier echt scherpte. De tijd heeft niet stilgestaan in het ontwerpen en construeren van objectieven.Jos schreef:Inderdaad een knipvoeg. Zit wel behoorlijke vervorming in deze plaatjes. Scherp is ie wel.
Misschien maar een slotje op deze onzalige discussie. Het leidt nergens toe, behalve verdere verwijdering tussen de echte Nikon adepten en de fotografen die het met 'minder' moeten doen....
Ik denk dat je vader veel plezier heeft gehad van dit objectief!joepert schreef:Hihi, vandaag even gespeeld met een Tokina 24mm f/2.8 Ai-objectief van zeker 20 jaar oud. Had m'n vader in zijn lenzentas zitten.
Nou, fantastisch toch?
Ik weet het wel zeker. Hij noemt het zijn architectuur-lens of super wijdhoek (dat tegenwoordig de kitlenzen standaard onegveer bij deze waarde (omgerekend naar DX) beginnen kon hij eerst bijna niet geloven).GdP schreef:Ik denk dat je vader veel plezier heeft gehad van dit objectief!joepert schreef:Hihi, vandaag even gespeeld met een Tokina 24mm f/2.8 Ai-objectief van zeker 20 jaar oud. Had m'n vader in zijn lenzentas zitten.
Nou, fantastisch toch?
Ik stuur straaltje zon naar je werkjoepert schreef:Voor alle duidelijkheid: dit topic is gestart voor de bom barstte. Het aanvankelijke bericht was een hele neutrale mededeling: er is een review van een lens met Nikon-mount. 100% on-topic. Gewoon informatief bedoeld. In de slipstream van andere discussie was er wel enige "lading", maar meer ook niet. Toen begon yoyo met third-party-objectieven-bashing etc.
De foto's die ik er later bij zette waren(en ook dat was duidelijk zat) gewoon een geintje. Mijn vader kwam toevallig langs met zijn fototas en daar vond ik dit Tokina objectief in. Toen kon het gewoon even niet laten.
Het is een volledig manueel objectief zonder cpu en op mijn D60 moet ik dus gewoon maar gokken qua belichting. Ongeacht het merk objectief vind ik het ontzettend leuk om met zulke oude objectieven te experimenteren. De boodschap was dus ook beslist niet dat dit objectief uit de jaren 70/80 de concurrentie met het hedendaagse aanbod met gemak zou aankunnen.
Ook die foto's heb ik geplaatst vóór ik in de gaten kreeg dat het hele forum over elkaar heen buitelde.
Gelukkig heeft niet iedereen hetzelfde gevoel voor humor, maar ik vond het wel een aardige grap. Meer niet.
En een grap op zijn tijd is (zeker in het huidige klimaat hier) toch hoognodig.
Enfin: helaas zit ik te werken terwijl het buiten zo mooi is, maar verder ben ik het wel eens met anderen: hup! Foto's maken!
Dank, maar wat minder mocht ook wel; nu heb ik de gordijnen dicht moeten doen omdat ik anders mijn scherm niet meer kan zienMaud schreef:Ik stuur straaltje zon naar je werk![]()