Ik ben al een paar jaar met fotografie bezig met veel plezier alleen zit ik er toch over te denken om aan de spiegelreflex te gaan. Ik gebruik nu een Minolta Dimage Z1 maar die loopt wat pixels toch wat achter inmiddels en de kwaliteit van de foto's is ook niet helemaal naar m'n zin.
Ik ben een tijdje geleden op een beurs geweest van foto klein in barendrecht en heb daar alle nieuwe types in handen gehad. Omdat ik vrij grote handen heb was de enige keus eigenlijk Nikon. De rest ligt gewoon niet lekker in de hand. Ook wat betreft specificaties spreekt hij me erg aan. Ik ben iemand die altijd snel verliefd wordt als iets me goed bevalt en in dit geval was dat de D80. Maar vooral bij dure aankopen denk ik er vaak wat langer over na.
Wat voor type foto's wil ik er mee maken.. nou een heleboel eigenlijk. Van landschappen tot macro's van bloemen, dieren, foto's in en om het huis, foto's van bewegende beelden en nachtfoto's op bijv. festivals.
Hij moet ook tegen een stootje kunnen omdat ik sinds 1,5 jaar het reizen met de backpack ontdekt heb en ik hem daar graag bij mee zou nemen.
Omdat de D80 vrij prijzig is vraag ik me af of ik misschien ook niet voldoende heb aan bijv. de D70 of een ander type.
Ok qua objectieven ben ik het spoor even bijster. Ik zou graag een lens hebben waar ik behoorlijk mee in kan zoomen maar wat ook weer niet te groot wordt. Ik heb naar de kit met de 18-135 staan kijken maar uit sommige reviews en commentaren begrijp ik dat deze niet van hele goede kwaliteit is. Vooral bij helemaal uit of in zoomen zouden er donkere vlekken in de hoeken zijn.
Nou is mijn vraag dus aan jullie, wat kunnen jullie me adviseren? Ik heb al een hoop informatie opgezocht op het net maar een deskundige ben ik zeer zeker niet.
Paul