joepert schreef:Je doet al 42 jaar iets met fotografie en hebt nog nooit van de sunny f/16 regel gehoord?
Nee, inderdaad nog nooit. Ben wel op de hoogte van allerlei sluitertijd/diafragma combinaties onder bepaalde lichtomstandigheden in een tabelletje zoals in de bijsluiters van een filmverpakking opgenomen. Ik gebruik al 42 jaar een belichtingsmeter. Die had ik zelfs eerder dan een camera om ermee te spelen welke belichtingscombinaties eruit kwamen.
joepert schreef:
Je bent dagelijks actief op het internet en weet niet wat @ in dit verband zou betekenen? Dat ga je mij niet wijs maken.
Tja, pakweg 20 jaar geleden of zo toen ik met BBS-sen en erna met internet begon werd dat alleen voor e-mail gebruikt. In een meer recente tijd zie ik dat mensen dat grafisch grappig aandoend figuurtje ook meer en meer in andere combinaties gebruiken, zoals het aanhalen in deze nieuwsgroep van een reactie op een eerder bericht met dat tekentje voor de naam. Dat is zelfs iets typisch voor deze nieuwsgroep, ik zie het nergens anders. In die stijl doe ik er bij het aanhalen van namen soms ook vrolijk aan mee, maar heb geen flauwe notie
waarom het eigenlijk wordt gedaan.
Voor mij heeft het absoluut geen betekenis als enkel een grafische toevoeging. Ik ben als Nederlander ook niet opgegroeid in een tijd dat het enige betekenis zou hebben anders dan in een e-mail bericht. Het was een van die nieuwerwetse zaken die ineens op te proppen kwamen met het fenomeen internet en e-mail, waarbij de naam en het domein van een e-mail adres gescheiden moesten worden door een niet of sporadisch gebruikt teken. Het teken komt ook niet in het alfabet voor, of in de Dikke van Dale of enige omschrijving voor een meer bredere betekenis in de meer hedendaagse tijd. Hooguit stond het ooit voor een symbolische afkorting in het Engels, gebruikt bij rekeningen of nog wat andere zaken vanuit de geschiedenis, die inmiddels al lang in onbruik zijn.
Je kunt er zelf dan wel allemaal andere betekenissen aanhangen waar het allemaal voor zou staan, maar die zijn mij niet bekend. Wellicht is het mijn leeftijd of laat ik me er simpel niet mee gek maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/@