Gert Wagelaar schreef:Even bij Konijn gekeken, staan er meerdere, oa de Geometr GNC35 GPS voor nog geen 83 euro, lijkt ook goed te zijn, wat ik wil is dat er GPS info aan de Exif wordt toegevoegd voor Flickr bijvoorbeeld. Iemand hier ervaring mee?
Algemene vraag over gebruik van deze GPS-modules, als je de camera opstart, heeft deze GPS-modules dan ook direct contact. Mijn TomTom van recente datum heeft een snelle response, maar daarmee duurt ook nog even voor een goed contact.
Daarnaast hebben mijn GPS spulletjes regelmatig een slecht of beperkte ontvangts, en dus buiten gebruik, hebben deze modules daar ook last van?
Ik hoor graag van de deskundigen hier, dwz de ervaringsdeskundigen, fotografen die er een hebben of mee gewerkt hebben.
Het is gewoon een normale GPS ontvanger zoals in je nieuwe generatie TOM TOM dus heb je binnnen ook kans dat je de verbinding verliest en dat wanneer je weer naar buiten gaat het gewoon een minuutje kan duren voor dat je weer een fix krijgt.
In de praktijk valt het met de Di GPS PRO best wel mee hoor de nieuwe L versie schijnt hier nog veel beter mee om te kunnen gaan en schrijft bij verlies van verbinding de laatst bekende gps data in de exif maar dat kun je natuulijk in de nabewerking ook evt. snel even oplossen.
Luc.