Tip GPS geotagging en Flickr

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
luc
Forumlid
Forumlid

Tip GPS geotagging en Flickr

Bericht door luc » vr apr 24 2009 9:31 am

Omdat er steeds meer Nikon camera's voorzien zijn of worden van een GPS. Ik heb er zelf ook een :D sinds kort.

Ben ik aan het puzzelen geweest met de instellingen van flickr omdat eea niet naar mijn zin verliep.

Door de volgende min of meer verborgen instelling aan te passen http://www.flickr.com/account/geo/exif worden je ge geotagde foto's wel automatisch aan de kaart toegevoegd. Werkt alleen voor nieuwe uploads.

Scheelt wat werk.

Mocht je meer tips en tricks hebben op dit gebied voeg ze gerust toe aan dit topic.

Luc
Laatst gewijzigd door luc op di mei 05 2009 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

george013

Re: Tip GPS geotagging en Flickr

Bericht door george013 » di mei 05 2009 9:24 pm

Welke heb jij gekocht?
George

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di mei 05 2009 9:46 pm

Di-GPS pro maar er is tegenwoordig weer een nieuwe uitvoering de Di-GPS pro L met als groot voordeel een inegbouwde datalogger en een middenstand zodat het met het in en uitschakelen van de camera meewerkt je hoeft deze dus niet meer apart aan of uit te zetten maar dat kan nog wel.

http://www.dawntech.hk/di-GPS/pro_l_1.htm

Luc.
flickr

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » di mei 05 2009 10:05 pm

Bedankt voor de tip Luc! Heb er zelf ook net een gekocht en dit is dan ook wel heel erg gemakkelijk.

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » di mei 05 2009 10:59 pm

wat kost zo'n ding en wat krijg je aan software en tools?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di mei 05 2009 11:08 pm

Gert Wagelaar schreef:wat kost zo'n ding en wat krijg je aan software en tools?
Tussen de 100 en 200 euro ongeveer beetje afhankelijk van de bells ans whisthles en geen software en geen tools maar die heb je normaal gesproken gelukkig ook niet nodig das juist het mooie van het systeem GPS data zit direct in je exif.

Luc.
flickr

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » wo mei 06 2009 8:37 am

En waar kan ik ze kopen, voor de laagste prijs?

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo mei 06 2009 10:49 am

Bijv. Konijn.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » wo mei 06 2009 6:36 pm

Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » wo mei 06 2009 11:18 pm

Even bij Konijn gekeken, staan er meerdere, oa de Geometr GNC35 GPS voor nog geen 83 euro, lijkt ook goed te zijn, wat ik wil is dat er GPS info aan de Exif wordt toegevoegd voor Flickr bijvoorbeeld. Iemand hier ervaring mee?

Algemene vraag over gebruik van deze GPS-modules, als je de camera opstart, heeft deze GPS-modules dan ook direct contact. Mijn TomTom van recente datum heeft een snelle response, maar daarmee duurt ook nog even voor een goed contact.

Daarnaast hebben mijn GPS spulletjes regelmatig een slecht of beperkte ontvangts, en dus buiten gebruik, hebben deze modules daar ook last van?

Ik hoor graag van de deskundigen hier, dwz de ervaringsdeskundigen, fotografen die er een hebben of mee gewerkt hebben.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 07 2009 5:41 am

Gert Wagelaar schreef:Ik hoor graag van de deskundigen hier, dwz de ervaringsdeskundigen, fotografen die er een hebben of mee gewerkt hebben.
Kom op Gert, niet achteroverleunen en anderen het werk laten doen. Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat eigenlijk alles over GPS al gezegd is op het forum.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do mei 07 2009 6:28 am

Gert Wagelaar schreef:Even bij Konijn gekeken, staan er meerdere, oa de Geometr GNC35 GPS voor nog geen 83 euro, lijkt ook goed te zijn, wat ik wil is dat er GPS info aan de Exif wordt toegevoegd voor Flickr bijvoorbeeld. Iemand hier ervaring mee?

Algemene vraag over gebruik van deze GPS-modules, als je de camera opstart, heeft deze GPS-modules dan ook direct contact. Mijn TomTom van recente datum heeft een snelle response, maar daarmee duurt ook nog even voor een goed contact.

Daarnaast hebben mijn GPS spulletjes regelmatig een slecht of beperkte ontvangts, en dus buiten gebruik, hebben deze modules daar ook last van?

Ik hoor graag van de deskundigen hier, dwz de ervaringsdeskundigen, fotografen die er een hebben of mee gewerkt hebben.
Het is gewoon een normale GPS ontvanger zoals in je nieuwe generatie TOM TOM dus heb je binnnen ook kans dat je de verbinding verliest en dat wanneer je weer naar buiten gaat het gewoon een minuutje kan duren voor dat je weer een fix krijgt.

In de praktijk valt het met de Di GPS PRO best wel mee hoor de nieuwe L versie schijnt hier nog veel beter mee om te kunnen gaan en schrijft bij verlies van verbinding de laatst bekende gps data in de exif maar dat kun je natuulijk in de nabewerking ook evt. snel even oplossen.

Luc.
flickr

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » za mei 30 2009 8:27 pm

Weet iemand wat het verschil is tussen de di-GPS Pro en de GP-1 van Nikon?

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » za mei 30 2009 11:46 pm

Heb recent een GPS-logger gekocht, de i-gotU GT-120 USB GPS Receiver Travel Logger, kun je ook je autoritten, fiets- en wandelroutes mee loggen en op Google Earth of via Flickr bekijken, leek mij universeler dan alleen een tag op je camera, is ook goedkoper, nog geen 40 euro.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do okt 01 2009 10:32 am

Hier een handig tooltje om je foto's die je in Flickr hebt staan snel te geocoderen.
Direct wanneer je dit dingetje hebt geïnstalleerd in de toolbar van je browser kun je aan de slag.
Er komt ook nog een keurig tekstje onder de foto te staan als je dat wil. Een hyperlink naar googlemaps.
Bijzonder leuk.
Voorbeeldje
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”