mocht iemand ergens voor een klein prijsje een lubitel of rolleicord te koop weten (in goede staat, werkend en schimmelvrij

Helemaal mee eens.luc schreef: ====== snip ===========================================
Als ik een advies mag geven als je die kant op wil, probeer een mooie Rolleicord Vb op de kop te tikken is een geweldige superdegelijke camera met een mooi objectief.
Controleer wel voor aanschaf even alle sluitertijden en of het diafragma niet blijft plakken en natuurlijk altijd even door de zoeker kijken![]()
Luc.
Ik ga ervan uit dat dit wel moet kunnen. Maar misschien is een losse belichtingsmeter niet zo heel erg duur. Als je jouw D80 als belichtingsmeter wilt gebruiken, dan lijkt mij dat een heel gesleep, met 2 camera's.Antoinette schreef:Goed, beschouwen we deze kodak maar als decoratiematriaal en gaan we op zoek naar iets degelijkers. Kan m'n d80 ook als lichtmeter gebruiken vermoed ik Frederix
Hoi Antoinette,Antoinette schreef:Deze camera heeft eigenlijk 620 film nodig en die wordt niet meer gemaakt. Ik moet dus 120 film kopen en die overzetten. Ik heb begrepen dat ik dan wel 2 spoeltjes nodig heb.