De bergen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Eva

De bergen

Bericht door Eva » vr mei 15 2009 11:48 am

Van een reis heb ik de bergen een heel tijdje geleden. Deze zijn genomen met mijn Canon Powershot S5IS, voordat ik ontdekte hoe veel beter Nikon is. Zij had enkele handmatige instellingen, maar niet hopen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: De bergen

Bericht door George Fennes » vr mei 15 2009 6:32 pm

Nou Eva deze zin is perfect Nederlands hoor, mijn complimenten :lol: Sorry voor het slechte Nederlands. Ik spreek Engels en een heel klein beetje Nederlands.
Waar heb je deze foto's gemaakt?
Foto 2 en 5 vind ik nog het mooiste voor een Canon camera en dan op een Nikon forum :twisted:
Maar we zijn echt wel tolerant zelf Frederix met zijn Rolleicord plaatst hier foto's.
Maar je hebt een Nikon camera, laat daar dan ook wat foto´s van zien :wink:

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op vr mei 15 2009 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

Frederix

Bericht door Frederix » vr mei 15 2009 6:39 pm

Hoi Eva,

Een mooie serie foto's. ik vind foto 2 en 5 echt schitterend.

Bij foto 2 wordt je blik regelrecht naar het lichte deel geleid. De foto heeft een rustige compositie en prachtig licht.

Foto 5 is bijna sprookjesachtig met die bewegingsonscherpte in dat water. Erg mooi.

Je ziet maar weer dat je met een niet-Nikon camera ook de prachtigste foto's kan maken. Het komt dan ook vooral op de fotograaf aan, niet zo zeer op het merk camera. (Zie ook mijn onderschrift!)

Weef

Bericht door Weef » vr mei 15 2009 6:49 pm

Lekkere sfeer in de foto's. Je blijft kijken.
#2 is super!

Mooie compostities. Beetje donker maar al doende leert men :wink:

Toch valt het "Canon-green" me weer op. Is toch anders dan Nikon. Niet beter maar anders....

Cheers,

Marcel

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door selcuk » vr mei 15 2009 9:48 pm

Dit is wel een hele mooie serie!
Ik hou zeer van deze driedimensionale omgevingen,kan er uren naar kijken en vertoeven.

Donker vind ik ze niet daar bossen vrij donker kan zijn.

Eva

Bericht door Eva » za mei 16 2009 1:52 am

Deze foto's werden genomen op een plek genaamd Mitchells Pass in Blaxland, ten westen van Sydney. De weg zelf is goed weg, maar als je de tijd nemen om te stoppen en parkeer de auto, kunt u onder een brug en ziet dit standpunt.
Het probleem dat ik had met mijn oude Canon was dat het niet om een DSLR, het was slechts een compacte digitale camera, dus ik kon niet de foto's in RAW / NEF, alleen in JPEG en ik kon het niet openen van de sluiter snelheid genoeg om voldoende licht in omdat het niet echt uit als een optie.
Ik hou van mijn Nikon dat ik nu, want ik heb nog zo veel meer keuze als het gaat om instellingen. Ik ben het wachten op een mooie dag om terug te gaan er weer met mijn Nikon dus ik zou kunnen krijgen mooiere foto's.
Dank u voor uw vriendelijke woorden met betrekking tot mijn foto's. # 2 is een favoriet hier ook onder vrienden, familie en zelfs sommige fotografen. Ik was erg blij met het resultaat van die ene.

Zoals voor mijn handtekening, ik had de hulp van iemand op het forum voor het opnieuw schrijven, zodat het meer zin.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”