Hulp bij aanschaf nieuwe lens

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mar 16 2007 11:15 am

Ik heb een foutje gemaakt in m'n opmerking over de 70-200 en een TC-14 EII converter.
Dat ding zal niet passen en zal niet werken op zo'n objectief.

Er zijn maar heel weinig AFS objectieven waar je er wat aan hebt. De oudere TC-201 e.d. past wel, maar geen AF en geen automatische lichtmeting op een D50.

Op m'n site, bij objectieven wel een overzicht van converters en objectieven.

Cremel

Bericht door Cremel » di mar 20 2007 3:14 pm

Nog een vraagje;

Is een 80/400 VR bruikbaar op mijn D50? Is het niet zo dat ik voor foto's van echt ver af gewoon een andere camera moet aanschaffen omdat de D50 niet optimaal presteert met echt kwalitatief goede lenzen? Kan ik met de 80/400 VR uit de hand fotograferen?

Alvast bedankt!

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di mar 20 2007 4:41 pm

De D50 doet het prima met de 80-400VR.
Natuurlijk is het wel zo dat een betere camera meer uit dezelfde lens kan halen dan een mindere camera, maar het glas doet verhoudingsgewijs het meest.
Of je met de 80-400 VR uit de hand kunt fotograferen ligt met name aan de omstandigheden. Normaal zou je om op 400 mm uit de hand te fotograferen een maximale sluitertijd van 1/400 sec mogen hebben, met VR zou dat 1/100 zijn. Ligt natuurlijk ook aan de vastheid van je eigen hand.
Het is dus niet zo dat je met deze lens nooit meer een statief hoeft te gebruiken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

moet kunnen volgens mij

Bericht door George Fennes » di mar 20 2007 4:57 pm

Hans schreef:

Code: Selecteer alles

Ik heb een foutje gemaakt in m'n opmerking over de 70-200 en een TC-14 EII converter. 
Dat ding zal niet passen en zal niet werken op zo'n objectief. 
Zelf heb ik de 70-200mm 2.8 VR met de AF-S TC-20EII converter, maar deze combinatie werkt perfect en nog voldoende scherp ook, dus waarom zou een 1.4 of een 1.7 niet werken?

Mag je mij eens uitleggen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”