Ik heb een foutje gemaakt in m'n opmerking over de 70-200 en een TC-14 EII converter.
Dat ding zal niet passen en zal niet werken op zo'n objectief.
Er zijn maar heel weinig AFS objectieven waar je er wat aan hebt. De oudere TC-201 e.d. past wel, maar geen AF en geen automatische lichtmeting op een D50.
Op m'n site, bij objectieven wel een overzicht van converters en objectieven.
Hulp bij aanschaf nieuwe lens
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De D50 doet het prima met de 80-400VR.
Natuurlijk is het wel zo dat een betere camera meer uit dezelfde lens kan halen dan een mindere camera, maar het glas doet verhoudingsgewijs het meest.
Of je met de 80-400 VR uit de hand kunt fotograferen ligt met name aan de omstandigheden. Normaal zou je om op 400 mm uit de hand te fotograferen een maximale sluitertijd van 1/400 sec mogen hebben, met VR zou dat 1/100 zijn. Ligt natuurlijk ook aan de vastheid van je eigen hand.
Het is dus niet zo dat je met deze lens nooit meer een statief hoeft te gebruiken.
Natuurlijk is het wel zo dat een betere camera meer uit dezelfde lens kan halen dan een mindere camera, maar het glas doet verhoudingsgewijs het meest.
Of je met de 80-400 VR uit de hand kunt fotograferen ligt met name aan de omstandigheden. Normaal zou je om op 400 mm uit de hand te fotograferen een maximale sluitertijd van 1/400 sec mogen hebben, met VR zou dat 1/100 zijn. Ligt natuurlijk ook aan de vastheid van je eigen hand.
Het is dus niet zo dat je met deze lens nooit meer een statief hoeft te gebruiken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
moet kunnen volgens mij
Hans schreef:
Zelf heb ik de 70-200mm 2.8 VR met de AF-S TC-20EII converter, maar deze combinatie werkt perfect en nog voldoende scherp ook, dus waarom zou een 1.4 of een 1.7 niet werken?
Mag je mij eens uitleggen.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Ik heb een foutje gemaakt in m'n opmerking over de 70-200 en een TC-14 EII converter.
Dat ding zal niet passen en zal niet werken op zo'n objectief.
Mag je mij eens uitleggen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken