Website online (www.jordycaris.nl)

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
george013

Re: Website online (www.jordycaris.nl)

Bericht door george013 » vr mar 20 2009 11:40 pm

Bijna alle pc's / mac's van nu zijn standaard uitgerust met flash player.
Mijn pc is niet van nu en ik kan je vertellen dat ik geen nieuwe pc ga kopen om een website te bekijken en met vista opgescheept te zitten.
Verder draai ik op deze pc onder windows 2000 zoals nog velen. Net nog even bekeken, moet het aan kunnen.
George

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr mar 20 2009 11:40 pm

Patrick schreef:Op zich een prima vormgegeven site. Opmerkingen:

1. Staat er maar 1 foto in je portfolio? Of werkt het niet lekker in m'n browser?
2. Je gebruikt 2 verschillende emailadressen.
3. De foto's zijn wel erg klein...
4. Als je dit als uithangbord wil gebruiken, haal dan alles dat als minder professioneel ervaren kan worden eraf; je liegt dan niet, je meldt het alleen niet.
5. Dat muziekje... tja, liever niet. Ik houd niet van muziekjes op sites waar het niets toevoegt. Bij een film- of muzieksite kan ik me indenken dat het wat toevoegt, maar hier... En zorg in ieder geval een UIT knop!
1. Het werkt super lekker in je browser, er staat nog maar een foto op. Wordt zo snel mogelijk geupdate.
2. Weet ik, kwam ik thuis pas achter. Wordt gefixt.
3. Als je er op klikt wordt ie groter! :P En dat vind ik dan groot genoeg. Als "icoontje" zouden ze idd wat groter kunnen maar niet te groot want dan werkt het averechts. Dan hebben sitebezoekers de foto al gezien en kijken ze niet meer op "ware grootte"
4. Bedankt voor de tip, neem aan over de paprika kwekerij:P
5. Tja, het is maar net wat je mooi vind en of je het een toegevoegde waarde vindt. In mijn geval vind ik het wel een toegevoegde waarde omdat ik in de melodie terug hoor, hoe ik mezelf en de website wil presenteren.
"Imagination is far more important than knowledge"

jafje
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door jafje » vr mar 20 2009 11:43 pm

Over t muziekje is al wat gezegd, maar mij ligt t inderdaad ook niet.

Bovendien is t misschien handig om wat spelfouten uit je teksten te halen, het komt weinig professioneel over wanneer je als (toekomstig) fotograaf het werkwoord 'vastleggen' niet goed vervoegt.

Verder vind ik de sfeer wel erg mooi.

Groetjes, Fleur
KOEKJES!

D60, glaswerk

http://jafje1.webs.com

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » vr mar 20 2009 11:49 pm

jafje schreef:Over t muziekje is al wat gezegd, maar mij ligt t inderdaad ook niet.

Bovendien is t misschien handig om wat spelfouten uit je teksten te halen, het komt weinig professioneel over wanneer je als (toekomstig) fotograaf het werkwoord 'vastleggen' niet goed vervoegt.

Verder vind ik de sfeer wel erg mooi.

Groetjes, Fleur
Dan mag jij ze voor mij eruit halen!
Ik kan namelijk niet zo perfect ABN Nederlands, ben immers geen taalkundige :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 20 2009 11:53 pm

soulpic schreef:Ik kan namelijk niet zo perfect ABN Nederlands, ben immers geen taalkundige :)
Dat is duidelijk als je "kan" hier gebruikt... :mryellow:

Ik laat het aan Jafje om je hierbij te assisteren als ze daar zin in heeft.

Over dat muziekje: bedenk wel dat niemand het mist als je het niet hebt, maar er wel mensen zijn die het niet prettig vinden als je het wel gebruikt... :egeek:

Het muziekje op zich is prima gekozen hoor, maar veel mensen draaien al muziek, en twee nummers door elkaar, dat werkt nu eenmaal niet!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » za mar 21 2009 9:40 am

Strak hoor!
De thumbs van je foto's zouden wel wat groter mogen in mijn ogen.
En misschien ligt het aan mijn schermresolutie, maar de site oogt in zn geheel wat klein.
Verder wel leuke en duidelijke opzet.

Groetjes

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » za mei 23 2009 8:28 pm

UPDATE

Website werkt nu helemaal tot behoren!
Neem eens een kijke zou ik zeggen :wink:

Moeten nog wel kleine dingen gebeuren:

- foto's in de showcase zonder jordycaris eronder, is nu dubbel en is toch niet zoals ik het in gedachten had
- teksten moeten nog goed uitgelijnd worden
- Mijn foto is nu in belabberde kwaliteit, maar weten nog niet waar het probleem zich bevind.

www.jordycaris.nl

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » za mei 23 2009 9:57 pm

Heb ook een tip. Een intro-animatie is aardig als je de eerste keer op een site komt maar voor terugkerende bezoekers en als je snel even wat zoekt is het erg vervelend als je daarop moet wachten. Voeg in ieder geval een 'skip intro' knopje toe waarop je kan klikken om meteen in het menu te komen.
En inderdaad, muziek uit... ;-)

By the way. Nog een nadeel van een Flash site is dat je geen 'deep-links' hebt. Het kan wel eens handig zijn om een potentiële opdrachtgever een direct linkje te sturen naar een van toepassing zijnde sectie in je showcase. Nu moet je een 'klik hier en dan daar' beschrijving sturen.

Je foto ziet er niet goed uit omdat deze wordt geschaald in het flash object. Dat doet Flash niet in alle gevallen netjes. Overleg even met je website bouwer hoeveel pixels hoog en breed deze precies moet zijn.

Mooi vormgegeven!

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Franklin » za mei 23 2009 10:09 pm

Hey Jordy,

De site is wat mij betreft bijzonder geslaagd. Ik kan me vinden in wat commentaren over muziek en/of de intro maar het stoort mij niet zo.
Wel het volgende:
Voor die achtergrondmuziek ben je rechten verschuldigd!
Buma-Stemra laat momenteel langs volautomatische weg (via computers) controleren of er websites zijn die gebruik maken van muziek. Indien zij die vinden dan volgt een (gepeperde) rekening.
Let dus op want het zou zonde geld zijn. Tenzij je die muziek zelf hebt gecomponeerd en bij Buma-Stemra hebt aangemeld natuurlijk.

Succes met je website en dat je maar veel bezoekers mag krijgen.

Franklin.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

MartijnM
Clublid
Clublid

Bericht door MartijnM » za mei 23 2009 10:14 pm

Ziet er strak uit. Over het muziekje is al genoeg gezegd: moet inderdaad een 'uit'-knopje voor zijn. Verder zou het mooi zijn als er een versnelling mogelijk is in het laden. De snelheid van mijn internetverbinding is meer dan ok, maar ik persoonlijk vind de wachttijd tot ik echt kan navigeren te lang. Zeker voor terugkomende bezoekers zal dat (naast het muziekje) irritatie kunnen opwekken. Design is helemaal top! :D
Buy film, not megapixels...

Arabia
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arabia » za mei 23 2009 11:46 pm

Hee Yordi, je site ziet er steeds beter uit.

Wel een opmerking, buiten de reeds genoemde hierboven. Dat met BUMA Stemra klopt als een bus. Dus goed bedenken wat je wilt.

Wat mij in je portfolio opvalt is dat de laatste 6 foto's in de rubriek "mensen" maar voor een kwart worden getoond.
Naast de foto's in deze serie vind het soort foto's niet bij elkaar passen. je laat prachtige modellen zien met daar tussendoor "dronken" mensen op een feest....
Misschien moet je deze "feest" foto's maar skippen... die kan iedereen maken, toch! Ze maken geen sterke indruk dus niet tonen...

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » zo mei 24 2009 12:27 am

@ Onno:

Over het intro skippen, zou ik inderdaad nog een optie: skip intro kunnen nemen.
Muziek haal ik er niet vanaf, voor mij heeft dat een soort van meerwaarde in het gevoel dat ik wil uitstralen.
Een aan/uit knop zal er wellicht wel op komen.
Nee ok, m.b.t deeplinks kan dat niet, wordt door mij persoonlijk niet als nadeel ervaren.
Site in HTML is ook niet echt een optie, aangezien je geen animerende beelden kunt creeeren, en de websitebouwer en ik niet met flash overweg kunnen.

Ok, dan weet ik voldoende. Deze moet dus niet geschaald worden.
Maar het gekke is dat in Flash alles spik en span eruit ziet, maar zodra je hem upload keldert de kwaliteit drastisch.
Dit hebben we nog nooit gehad, kwaliteit was van te voren zoals 't moest. Alleen nu niet bij de her-upload.

Dankje!
Van eigen hand :oops:

@ Franklin:

Ik betaal liever geen gepeperde rekening, maar ik ben (nog) nergens bang voor.
Het is een stuk filmmuziek van een onbekende "film" componist, en dit muziekstuk staat op internet gratis aangeboden als download.

Dankje!
Hoop dat ik inderdaad veel bezoekers ga krijgen. (niet alleen bezoekers, maar ook opdrachten)
Laat binnenkort een affiche / folder ontwerpen door een vormgever (wel met eigen huisstijl natuurlijk)
Deze komt in de lokale supermarkten te hangen en wordt op plaatsen geplakt waar geen plakvergunning nodig is. Folders worden bezorgd in de brievenbus.

@ MartijnM

Technisch gezien zou het mogelijk zijn om de animerende beelden te laten versnellen of te vertragen.
Heb hier bewust niet voor gekozen om te doen, want als het iets sneller gaat, vind ik het te snel gaan.
Ik kan toch al heel vlot navigeren (direct na de animerende beelden), maar weet natuurlijk niet hoe het zit met de internetverbinding die jij gebruikt.

@ Lawrence:

Je hebt gelijk, bedankt voor het opmerken!
Weet al waar de fout in ligt, foto's niet verkleind tot 72 pixels zoals de rest. Bij mij zijn het niet de laatste 6 foto's maar foto 18 en 20.

Ik was van plan om subalbums aan te maken, maar heb nog niet ondervonden hoe dit te werk gaat (heb het software 2 dagen geleden pas aangeschaft)
Feestfoto's wil ik zeker laten zien eigenlijk, maar dan (zoals je al aangeeft) niet in dezelfde sectie als bij de modellen.
Ben het met je eens dat ze geen sterke indruk maken, maar potentiële klanten die hier naar op zoek zijn, willen ook zo'n soort foto's zien.
En aangezien ik denk dat er wel het e.e.a bij te verdienen valt om op feestjes te fotograferen, denk ik ergens wel dat het een meerwaarde heeft om ze dan op de site te plaatsen.

Bedankt voor de op en aanmerkingen, en de complimentjes!

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » zo mei 24 2009 12:46 am

soulpic schreef:Ik betaal liever geen gepeperde rekening, maar ik ben (nog) nergens bang voor.
Het is een stuk filmmuziek van een onbekende "film" componist, en dit muziekstuk staat op internet gratis aangeboden als download.
Dat zegt niets. Alleen als de rechthebbende zelf heeft aangegeven dat zijn muziek door eenieder naar eigen bevinden mag worden gebruikt mag je het zo op je site zetten. Hoe onbekend de componist ook is, als je geen toestemming hebt, kun je een boete krijgen.
Maar ook zonder boete: van "creatieven" onder elkaar zou je juist verwachten dat ze elkaars auteursrechten respecteren. Jouw foto's worden nu (door jezelf) ook "gratis" aangeboden op het internet. Dat wil toch niet zeggen dat iedereen ermee aan de haal mag gaan omdat je immers maar een onbekende fotograaf bent? Ik zie dat je zelf ook een copyright statement hebt opgenomen.
Verder zou ik tenminste ergens op de site de naam van de componist vermelden. Wederom: als iemand anders foto's van jou plaatst zou je dat ook willen.
Het is overigens wel hele erge liftmuziek. Smaken verschillen natuurlijk maar ík vind het het tegendeel van een wervend karakter. Het roept de sfeer op van nietsigheid; geluid als behang wat je te horen krijgt als je aan de telefoon moet wachten bij je internetprovider ofzo.

Verder vind ik het wel een mooi vormgegeven site. Alleen moet ik op mijn 17" breedbeeldlaptop net twee klikjes naar beneden scrollen om het navigeermenu te kunnen zien. Is toch handig als dat meteen in beeld is.
Inhoudelijk: bij de 'mensen'-foto's vind ik een aantal foto's behoorlijk uit de toon vallen (zuipende hossende mensen tussen poserende modellen).
Ik zou zelf niet zo snel een prominente foto van mijzelf op de startpagina zetten (ik neem tenminste aan dat jij het bent), maar dat is natuurlijk persoonlijk. En je hebt het verder wel vrij veel over je zelf: als de site is bedoeld om klanten te werven zou ik toch vooral communiceren wat je voor hún kunt betekenen. Ook het gegeven dat je pas twee jaar geleden bent begonnen met een compact-camera komt op mij niet erg wervend over.
Het is een beetje een mengelmoes tussen gewoon een enthousiaste presentatie van jezelf a la hyves en een serieuze site om anderen te laten zien wat je in huis hebt. Als het je om het laatste te doen is, dan moet die naïeve praat ("ik heb nu een spiegelreflex met een paar lenzen en accessoires") eraf. Leuk voor familie en vrienden, maar niet voor toekomstige opdrachtgevers.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » zo mei 24 2009 7:57 am

Hoi Jordy,

ik vind je website erg fraai !
mijn complimenten, ik doe het zeker niet na !

Heb even rond gebladerd en er valt weinig op aan te merken.
Wat de een mooi vind, vind een ander weer wat minder.....

Ik heb toch twee puntjes die mij opvielen.

De mogelijkheid op de muziek uit te zetten.
ik persoonlijk houd niet zo van muzikaal behang.
Beetje supermarkt gevoel met muziek van james (over)Last.
:)

De tweede is wanneer ik naar je showcase ga en een reeks open
krijg ik een prachtige viewer te zien. Onder die viewer staat je logen. Prima.
Maar onder elke foto die verschijnt staat ook weer dat logo.
Ik vind dat wat te veel van t goede, temeer omdat het logo ook elke
keer van plaats en grote veranderd met je foto.....onrustig.

Dat zijn twee zaken die ik als opbouwende kritiek plaats.
Hoop dat je het waardeert.

groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”