Manfrotto755XB met 501HDV

Discussies over statieven
Plaats reactie
Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Manfrotto755XB met 501HDV

Bericht door Reest » di jun 02 2009 10:49 pm

Bij mijn zoektocht naar een geschikt statief etc ben ik bovenstaande combinatie tegengekomen.
Mijn D200 + 200-400 erop geprobeerd (in de winkel) en voilá: staat stevig.
Afgelopen weekend in het winderige Zeeland uitgeprobeerd: hardstikke stabiel en héél gemakkelijk te bedienen.
Dit statief + head wordt weliswaar voor camcorders aangeprezen, maar ben er dik tevreden mee.

Groetjes
Rinus

PS Dit keer géén vraag dus, maar wellicht een bruikbare mededeling voor wat andere zoekenden
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

edwin73

Re: Manfrotto755XB met 501HDV

Bericht door edwin73 » za jul 18 2009 9:38 pm

Bedankt voor de tip,

Ik heb werk momenteel ook nog met een soortgelijk type kop.
Ook een video-kop van maar dan van velbon, en ik vind het in principe ook een hele prettige, snelle manier van pan/tilt bewegingen.
Alleen is mijn exemplaar een beetje te licht van draagvermogen, gezien mijn recente lens upgrade naar de wat zwaardere tele (300mm af-s f4)
, de in verhouding veel lichtere zoomlens 18-135 en de 105 macro is er echter nog steeds goed mee te doen.
Kwestie van maar een hendel los/vast draaien, en ik kan eenvoudig links/rechts omhoog/omlaag.

Blijkbaar kan je met dit soort kop, ook best nog gebruiken met de wat zwaardere objectieven,
omdat het ook goed gaat met de 200-400mm, en dat lijk me toch wel materiaal van het zwaardere soort. 8)

Ik ben me nog steeds aan het oriënteren voor een nieuw/zwaarder statief/kop, vandaar deze reactie.

groeten; edwin.

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”