Bij mijn zoektocht naar een geschikt statief etc ben ik bovenstaande combinatie tegengekomen.
Mijn D200 + 200-400 erop geprobeerd (in de winkel) en voilá: staat stevig.
Afgelopen weekend in het winderige Zeeland uitgeprobeerd: hardstikke stabiel en héél gemakkelijk te bedienen.
Dit statief + head wordt weliswaar voor camcorders aangeprezen, maar ben er dik tevreden mee.
Groetjes
Rinus
PS Dit keer géén vraag dus, maar wellicht een bruikbare mededeling voor wat andere zoekenden
Manfrotto755XB met 501HDV
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Manfrotto755XB met 501HDV
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Re: Manfrotto755XB met 501HDV
Bedankt voor de tip,
Ik heb werk momenteel ook nog met een soortgelijk type kop.
Ook een video-kop van maar dan van velbon, en ik vind het in principe ook een hele prettige, snelle manier van pan/tilt bewegingen.
Alleen is mijn exemplaar een beetje te licht van draagvermogen, gezien mijn recente lens upgrade naar de wat zwaardere tele (300mm af-s f4)
, de in verhouding veel lichtere zoomlens 18-135 en de 105 macro is er echter nog steeds goed mee te doen.
Kwestie van maar een hendel los/vast draaien, en ik kan eenvoudig links/rechts omhoog/omlaag.
Blijkbaar kan je met dit soort kop, ook best nog gebruiken met de wat zwaardere objectieven,
omdat het ook goed gaat met de 200-400mm, en dat lijk me toch wel materiaal van het zwaardere soort.
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren voor een nieuw/zwaarder statief/kop, vandaar deze reactie.
groeten; edwin.
Ik heb werk momenteel ook nog met een soortgelijk type kop.
Ook een video-kop van maar dan van velbon, en ik vind het in principe ook een hele prettige, snelle manier van pan/tilt bewegingen.
Alleen is mijn exemplaar een beetje te licht van draagvermogen, gezien mijn recente lens upgrade naar de wat zwaardere tele (300mm af-s f4)
, de in verhouding veel lichtere zoomlens 18-135 en de 105 macro is er echter nog steeds goed mee te doen.
Kwestie van maar een hendel los/vast draaien, en ik kan eenvoudig links/rechts omhoog/omlaag.
Blijkbaar kan je met dit soort kop, ook best nog gebruiken met de wat zwaardere objectieven,
omdat het ook goed gaat met de 200-400mm, en dat lijk me toch wel materiaal van het zwaardere soort.

Ik ben me nog steeds aan het oriënteren voor een nieuw/zwaarder statief/kop, vandaar deze reactie.
groeten; edwin.