Graag jullie commentaar...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
vanson

Bericht door vanson » zo mar 18 2007 10:10 pm

Beide foto's zijn erg leuk in de zin dat ze laten zien dat je echt aan het kijken bent. De compositie en technische uitvoering blijven helaas achterwege bij de vondst van dit beeld.
Ik zeg echt met klem 'helaas', omdat deze plaats me niet echt in jouw achtertuin lijkt te liggen. Als dat wel zo is, ben ik wel een beetje jaloers.
Dit landschap, vanuit dit standpunt (misschien net een ander standpunt, maar met dezelfde inslag), zou ik graag in stemmig zwart/wit zien. Het deed me ook onmiddelijk denken aan dit schilderij van Paul Klee:

Afbeelding

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo mar 18 2007 10:26 pm

Vandaar mijn dorst! :mrgreen:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » zo mar 18 2007 11:16 pm

Het deed me ook onmiddelijk denken aan dit schilderij van Paul Klee
Wil je dat eens toelichten?
ik zie geen enkele overeenkomst :?

BUG322

Bericht door BUG322 » zo mar 18 2007 11:40 pm

HenkG schreef:Beste Cees,

De foto is op 2 februari gemaakt in de Eiffel, uitkijkend op de Moezel en het stadje Kröv...

Groet,

Henk
dacht ik al ben er ook geweest

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » ma mar 19 2007 12:15 am

@Henk:

Je tweede foto is al veel beter gekozen, kadrering en belichting geven meer "spanning" dan in foto 1.
Ik zou zelf van foto 2 nog wat meer van de lucht boven weghouden (en daarmee ook die "witte vlek") en ook op links een stuk tegrugsnijden. Hiermee komt het inleidende weggetje ook weer mooi op 1/3 (regel van drie) vanuit rechts te liggen. De kern van het beeld is en blijft het mooi door de doorbrekende zonnestralen aangeschenen dorpje.

Groetingen van Hans.

Afbeelding
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

HenkG
Forumlid
Forumlid

Bericht door HenkG » ma mar 19 2007 9:44 am

Met veel plezier heb ik jullie commentaar gevolgd. Gisteravond elk half uur even gekeken of er weer een nieuwe reactie was. Leuk. Geeft stof tot nadenken. Het verband dat 'Vanson' met het schilderij 'Hauptwege und Nebenwege' van Paul Klee legt vind ik bijzonder verrassend. Ik begrijp ook wat je daarmee bedoelt. Je opmerking 'De compositie en technische uitvoering blijven helaas achterwege bij de vondst van dit beeld' vind ik te vaag: is dat wat jij vindt of is dat op basis van wat eerder geschreven is? Als dat is wat jij vindt, dan zou ik graag lezen welke argumenten je daarvoor hebt. Wat, met name in het tweede beeld, zou technisch en compositorisch beter kunnen?
Dat Cees ook in 'Hoofdweg en Zijwegen' een wijngaard/wijngaarden lijkt te herkennen en opnieuw weer dorst krijgt bezorgde me een grijns van oor tot oor... :lol:
De aanpassing van Hans 'Fera Albi' vind ik geslaagd: de uitgebeten vlek is weg zonder het licht uit het beeld te halen. Overigens: tegen 'wit' kun je nauwelijks bezwaar hebben. En ik reed op een Thomos... :)

Mooi. Dank voor jullie commentaar...

Groet,

Henk

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”