Bekende fotografen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Jan van Wijk

Bericht door Jan van Wijk » zo mar 18 2007 9:20 am

Ga eens kijken op www.magnumphotos.com daar staan alle grote fotografen .

m.vr.gr.

Jan

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo mar 18 2007 8:09 pm

Willem Wernsen, zie zijn site

ReneL

Bericht door ReneL » ma mar 19 2007 9:59 am

Ondanks alle hulp is het me niet gelukt om voor de cursusdag een foto dan wel fotograaf te selecteren. Er is ook zoveel om uit te kiezen! En we moesten vorige week ook nog een foto-opdracht doen. En ik werk 40 uur per week. En.... Afijn, de eerstvolgende cursusdag is 31 maart, dan wil ik een definitieve keuze hebben gemaakt welke foto ik ga reconstrueren.

Ik vind de cursus trouwens geweldig! Het niveau van de cursisten loopt tamelijk uiteen. Maar iedereen is zeer leergierig en de mensen met wat meer kennis fungeren als vraagbaak voor de newbies. Daardoor ligt het tempo best wel hoog. Veel aandacht wordt besteed aan de gemaakte foto's, meer nog dan aan de techniek. Zaterdag hebben we ruim 3 uur besteed aan het beoordelen van elkaars foto's. Heel leerzaam.

Ik zal hier nu en dan laten weten hoe het me vergaat op de cursus. Een soort weblog, misschien?

Groeten, ReneL

marijke-s

Bericht door marijke-s » di mar 20 2007 11:44 am

Ik heb de fotovak school in Rotterdam gedaan met de zelfde opdracht. ik heb toen voor Ansel Adams gekozen. Groot sukses!

ReneL

Bericht door ReneL » di mar 20 2007 1:07 pm

@marijke-s
Hele mooie foto's! Welke heb jij gereconstueerd?

Ze zijn wel in zwart-wit en sepia. Niet dat dat een probleem is, integendeel, onze docent houdt wel van zwart-wit foto's. Maar een groot aantal mede-cursisten gaat al voor zwart-wit en ik neig er nu naar om voor een foto in kleur te gaan. Ik heb al een voorlopige keuze, maar ben nog niet klaar met mijn zoektocht.

Bedankt voor je suggestie.

Groeten, ReneL

marijke-s

Bericht door marijke-s » di mar 20 2007 1:23 pm

Het ging bij ons niet alleen om de foto's maar wat de fotograaf heeft betekend voor de fotografie. Zoals je weet is Ansel een grote op dat gebied. Ik had een power presentatie gemaakt met daarop de geschiedenis van Ansel geillustreerd met foto's.
s6

ReneL

Bericht door ReneL » di mar 20 2007 1:47 pm

Ik begrijp, dat jij de volledige vakopleiding hebt gedaan? Ik ben net begonnen aan de cursus Digitale Basis Opleiding. Die duurt 7 zaterdagen, betrekkelijk kort dus. Volgens mij gaat het er bij deze cursus alleen om om een foto na te maken. Maar misschien heeft de docent nog niet alles verteld....

Als ik het wat tijd betreft aankan ben ik wel van plan ook de Vakopleiding te gaan doen.

marijke-s

Bericht door marijke-s » di mar 20 2007 1:53 pm

nee hoor, ik heb ook alleen de basis gedaan, 11 zaterdagen geloof ik. Maar dat weet ik niet meer zeker. Ik vond het wel leuk, alleen persoonlijk niet echt met toegevoegde waarde. De meeste tijd ging op aan het bespreken van de gemaakte foto's en daarom vond ik de 600.- best wel duur betaald. We hadden dat ook wel een grote groep. Af en toe photoshoppen erbij en een keer in de studio met flitsers gewerkt, maar ook daar was de groep te groot voor. Ik hoop dat het voor jouw iets meer kan betekenen.
gr marijke

ReneL

Bericht door ReneL » di mar 20 2007 2:04 pm

We zijn met 14 personen. Tot nu toe is het aantal personen nog geen probleem geweest. Het is een leuke actieve groep, die elkaar helpt waar het kan. Daardoor komen de echte newbies rap op niveau.

Het bespreken van de foto's kost wel veel tijd, maar ik leer daar best veel van. De prijs is inderdaad wat pittig, een cursus aan een volksuniversiteit is veel goedkoper. Maar op de fotovakschool zijn, denk ik, wel meer faciliteiten aanwezig. Ik hoop, dat we binnenkort ook wat sudiowerk gaan doen, daar ligt toch wel mijn interesse.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”