Alvast bedankt, Groeten Tom Schieveen, Montfoort
2

6

9

Foto's voorzien van een nummer.
a90 schreef:Beste Tom,
Welkom op het forum, ik zal je wat commentaar geven op je foto's Ik vind ze namelijk niet allemaal even best.
Het zou handig als je voortaan de Exif informatie opslaat bij de foto, dan kunnen we zien met welke instellingen de foto's zijn gemaakt.
Ook is het handig als je ze voortaan even een nummer mee geeft.
Foto 1 van de vogel (snip ?)
Te lage sluitertijd foto is bewogen. Wel een goed moment
Foto 2 zonsondergang
Wel een aardige plaat, weet niet zeker of hij recht is. Zou iets meer struik links op mogen voor wat diepte effect.
Foto 3 Boom
Ik vind de boom aan de donkere kant en de scherpte staat eigenlijk op niets. (ja een stuk stam) Er hoeft niet per se een onderwerp in een foto te zitten maar stel dan even scherp op een interesant gedeelte
foto 4 strand
Altijd moeilijk met tegenlicht, wat mij betreft te donker op de voorgrond. Probeer in dit soort situaties eens te flitsen. Bovendien stat de foto wast scheef
Foto 5 vogels
Niet scherp, oninteressante compositie en vreemd aflopende voorgrond. Probeer bij foto's van vogels een laag standpunt in te nemen. Deze foto heb je gemaakt met de camera naar beneden gericht
Foto 6 zwaan
Hoewel een tikkie krap gekadert wel een fraai beeld. Zou erg opknappen van een beetje nabewerking want de scherpte is er wel. Voeg wat USM toe en verhoog het contrast een beetje, dan heb je al een heel andere foto
Foto 7 zonsondergang
De voorgrond is wat mij betreft veel te donker. Deze had je wellicht wat kunnen overbelichten tijdens de opname of juist donkerder maken zodat je silhouetten overhoud.
foto 8 zonsondergang
Vind ik niet zo een boeiende plaat, sorry
Foto 9 meisje
Leuke actie plaat, zit veel meer in. Verhoog het contrast en iets scherpte en je hebt al een heel andere plaat. Desgewenst kan ik je wel een voorbeeld geven.
Suc6,
Michael