Graag kritiek op deze foto's

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
tomschieveen

Graag kritiek op deze foto's

Bericht door tomschieveen » zo jun 14 2009 11:28 am

Hallo allemaal! Ik heb hier een paar foto's geselecteerd uit mijn afbeeldingen, graag wil ik commentaar van jullie op de foto's. Ik ben beginnend en hoop van jullie te leren.
Alvast bedankt, Groeten Tom Schieveen, Montfoort

2
Afbeelding

6
Afbeelding

9
Afbeelding

Foto's voorzien van een nummer.
Laatst gewijzigd door tomschieveen op ma jun 15 2009 4:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Graag kritiek op deze foto's

Bericht door GM » zo jun 14 2009 11:59 am

Vanwaar de dubbelpost??
met vriendelijke groet,
George
http://www.flickr.com/photos/georgementink/" onclick="window.open(this.href);return false;
D5100 70-300VR

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jun 14 2009 12:07 pm

Beste Tom,

Welkom op het forum, ik zal je wat commentaar geven op je foto's Ik vind ze namelijk niet allemaal even best.

Het zou handig als je voortaan de Exif informatie opslaat bij de foto, dan kunnen we zien met welke instellingen de foto's zijn gemaakt.

Ook is het handig als je ze voortaan even een nummer mee geeft.

Foto 1 van de vogel (snip ?)
Te lage sluitertijd foto is bewogen. Wel een goed moment

Foto 2 zonsondergang
Wel een aardige plaat, weet niet zeker of hij recht is. Zou iets meer struik links op mogen voor wat diepte effect.

Foto 3 Boom
Ik vind de boom aan de donkere kant en de scherpte staat eigenlijk op niets. (ja een stuk stam) Er hoeft niet per se een onderwerp in een foto te zitten maar stel dan even scherp op een interesant gedeelte

foto 4 strand
Altijd moeilijk met tegenlicht, wat mij betreft te donker op de voorgrond. Probeer in dit soort situaties eens te flitsen. Bovendien stat de foto wast scheef

Foto 5 vogels
Niet scherp, oninteressante compositie en vreemd aflopende voorgrond. Probeer bij foto's van vogels een laag standpunt in te nemen. Deze foto heb je gemaakt met de camera naar beneden gericht

Foto 6 zwaan
Hoewel een tikkie krap gekadert wel een fraai beeld. Zou erg opknappen van een beetje nabewerking want de scherpte is er wel. Voeg wat USM toe en verhoog het contrast een beetje, dan heb je al een heel andere foto

Foto 7 zonsondergang
De voorgrond is wat mij betreft veel te donker. Deze had je wellicht wat kunnen overbelichten tijdens de opname of juist donkerder maken zodat je silhouetten overhoud.

foto 8 zonsondergang
Vind ik niet zo een boeiende plaat, sorry

Foto 9 meisje
Leuke actie plaat, zit veel meer in. Verhoog het contrast en iets scherpte en je hebt al een heel andere plaat. Desgewenst kan ik je wel een voorbeeld geven.

Suc6,

Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

tomschieveen

Bericht door tomschieveen » zo jun 14 2009 4:12 pm

Hartstikke bedankt voor de kritiek! Ik ben nog niet erg in thuis met het bewerken van foto's. probeer wel eens wat maar ik weet niet of het er nou echt van opknapt. Misschien wil je van het meisje, foto 9 een voorbeeld geven. Alvast bedankt, Tom
a90 schreef:Beste Tom,

Welkom op het forum, ik zal je wat commentaar geven op je foto's Ik vind ze namelijk niet allemaal even best.

Het zou handig als je voortaan de Exif informatie opslaat bij de foto, dan kunnen we zien met welke instellingen de foto's zijn gemaakt.

Ook is het handig als je ze voortaan even een nummer mee geeft.

Foto 1 van de vogel (snip ?)
Te lage sluitertijd foto is bewogen. Wel een goed moment

Foto 2 zonsondergang
Wel een aardige plaat, weet niet zeker of hij recht is. Zou iets meer struik links op mogen voor wat diepte effect.

Foto 3 Boom
Ik vind de boom aan de donkere kant en de scherpte staat eigenlijk op niets. (ja een stuk stam) Er hoeft niet per se een onderwerp in een foto te zitten maar stel dan even scherp op een interesant gedeelte

foto 4 strand
Altijd moeilijk met tegenlicht, wat mij betreft te donker op de voorgrond. Probeer in dit soort situaties eens te flitsen. Bovendien stat de foto wast scheef

Foto 5 vogels
Niet scherp, oninteressante compositie en vreemd aflopende voorgrond. Probeer bij foto's van vogels een laag standpunt in te nemen. Deze foto heb je gemaakt met de camera naar beneden gericht

Foto 6 zwaan
Hoewel een tikkie krap gekadert wel een fraai beeld. Zou erg opknappen van een beetje nabewerking want de scherpte is er wel. Voeg wat USM toe en verhoog het contrast een beetje, dan heb je al een heel andere foto

Foto 7 zonsondergang
De voorgrond is wat mij betreft veel te donker. Deze had je wellicht wat kunnen overbelichten tijdens de opname of juist donkerder maken zodat je silhouetten overhoud.

foto 8 zonsondergang
Vind ik niet zo een boeiende plaat, sorry

Foto 9 meisje
Leuke actie plaat, zit veel meer in. Verhoog het contrast en iets scherpte en je hebt al een heel andere plaat. Desgewenst kan ik je wel een voorbeeld geven.

Suc6,

Michael

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jun 14 2009 8:25 pm

Tom,

In 1 minut voor elkaar, het bronmateriaal was heel erg klein (33kb !!) maar dit is wat ik er nog even snel van kan maken. Als je een grotere foto of het origineel gebruikt kan het resulataat nog veel mooier worden.

Je moet je voorstellen dat deze foto 33kb is maar je camera al beelden kan maken van + - 10.000kb - 15.000kb Je kunt met al die informatie veel beter foto's bewerken.

Gelukkis is er niet veel nodig om toch een leuke foto te hebben :)

Hieronder het origineel en de aangepaste foto

Origineel
Afbeelding

Bewerkt
Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

spinner_007
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door spinner_007 » zo jun 14 2009 10:41 pm

Heb ook een poging gedaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
als je het niet goed vind haal ik ze weer weg