Nieuwe D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Arend-ho

Re: Nieuwe D700

Bericht door Arend-ho » ma jun 15 2009 7:30 pm

jij bent makkelijk !
lijkt mij een no brainer om even langs de winkel te lopen.
of inlichtingen in te winnen bij beverwijk.
moet niet kunnen/mogen.

Arend

DxFx

Bericht door DxFx » ma jun 15 2009 8:39 pm

Arend-ho schreef:jij bent makkelijk !
lijkt mij een no brainer om even langs de winkel te lopen.
of inlichtingen in te winnen bij beverwijk.
moet niet kunnen/mogen.

Arend
Hoi,

De winkel is in Duitsland, maar dat zijn alleen dozen-schuivers, je kent ze wel, maar de prijzen zijn ok.

De objektieven heb ik in NL gekocht en dat is ook alleen een winkel, die alles wat niet ok is moeten opsturen. Voor mij is het korter om in Dueseldorf naar het Nikon center te gaan, daar kun je wachten bij een koffie, een hoop literatuur en virtrines vol met alles wat Nikon ooit bedacht heeft.

Het gaat om kleine voorwerpen of beeldelementen die vrij kontrastarm zijn, als de camera het niet vind na een aantal keren proberen, stopt deze wel.

Ook geen last van front of back focussing, dus ik denk echt dat het aan het ontwerp ligt.

DxFx

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma jun 15 2009 9:35 pm

Eigenlijk weet ik niet waarom je dit topic hebt geopend....verkoop je soms camera's of werk je in een fotowinkel?
Overigens...de problemen die jij als PROF ondervindt met je D 700, heb ik met mn D3 geen last van hoor..
En oh ja...voor mij is geen enkele opdracht een routineopdracht...
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

djahugen

Bericht door djahugen » za jul 25 2009 7:17 pm

DxFx schreef: Voor mij is dit een perfecte camera na deze 1ste primitieve tests. Wat ik niet hoef en overbodig vindt:
- het flut flitsertje boven op de zoeker; die is er na een echte shoot waarschijnlijk al vanaf

Oh ja, de DX objectieven werken uiteraard ook op de D700 body en geven goede resultaten.

DxFx
even mijn persoonlijke menig hoor:

dat "flutflitsertje" heeft toch een geweldige optie als je 1 (of meer) SB800 of SB900 hebt: het "flutflitsertje" doet dienst als master voor de SB's in remote stand...

DX objectieven werken wel, maar geven een zeer flinke vignetering of je moet de camera instellen op DX formaat, maar dan kan je beter een D300 kopen, want dan gebruik je wel de volledige hoeveelheid megapixels die ingebouwd zijn, bij een D700 met DX glas gebruik je maar 6 megapixel, das hetzelfde als bij een D70s...

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”