Foto beoordeling...!!

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
VincentTobe

Foto beoordeling...!!

Bericht door VincentTobe » za jun 20 2009 4:39 pm

Ik was benieuwd wat jullie van onderstaande foto vinden?

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,

Vincent

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Foto beoordeling...!!

Bericht door JerryBig » za jun 20 2009 4:45 pm

Mysterieus, maar net een tikkie te donker naar mijn smaak. Het zijn juist de silhouetten met een ondergaande zon die dit soort foto's mooi maken. Nu vallen de silhouetten deels weg door het te donkere karakter.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

EJT

Bericht door EJT » za jun 20 2009 5:09 pm

Idd erg mysterieus. Je zou de schaduwen nog iets kunnen ophalen en wat verscherpen om meer detail in de foto te krijgen. Hier een voorbeeld met NX2:

Afbeelding
ik zie nu dat de kleuren helemaal anders zijn dan het origineel, maar het gaat me om wat meer details. Als je het niets vindt, haal ik hem meteen weer weg.

Een statief en een langere sluitertijd doen ook wonderen

Groeten Erik-Jan

VincentTobe

Bericht door VincentTobe » za jun 20 2009 5:34 pm

Bedankt voor jullie snelle reacties!

De foto is idd totaal anders met die kleur. Lekker laten staan zou ik zeggen... :D

Gr.

Vincent

ger boots

Bericht door ger boots » za jun 20 2009 6:43 pm

EJT schreef:Idd erg mysterieus. Je zou de schaduwen nog iets kunnen ophalen en wat verscherpen om meer detail in de foto te krijgen. Hier een voorbeeld met NX2:

Afbeelding
ik zie nu dat de kleuren helemaal anders zijn dan het origineel, maar het gaat me om wat meer details. Als je het niets vindt, haal ik hem meteen weer weg.

Een statief en een langere sluitertijd doen ook wonderen

Groeten Erik-Jan
Beste Erik-jan,
Het is net waar je voor kiest zou ik zeggen.
Ik persoonlijk zie liever de originele foto juist door het ontbreken van veel details krijg je een mysterieus geheel waarin veel te raden is. Less is more! Maar vooruit ieder zijn voorkeur.
ger

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za jun 20 2009 8:22 pm

Ik ga ook voor het origineel....
Lekkere warme kleuren... herkenbaar maar toch mysterieus....!
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

EJT

Bericht door EJT » za jun 20 2009 8:48 pm

ger boots schreef:Beste Erik-jan,
Het is net waar je voor kiest zou ik zeggen.
Ik persoonlijk zie liever de originele foto juist door het ontbreken van veel details krijg je een mysterieus geheel waarin veel te raden is. Less is more! Maar vooruit ieder zijn voorkeur.
ger
De kleuren zijn zeker beter bij het origineel, maar er ontbreekt dusdanig veel detail dat er naar mijn mening iets te veel te raden valt. Ook heb ik het idee dat bij het uploaden naar picasa veel kwaliteit verloren gaat. Mijn originele bewerking ( :shock: ) heeft veel meer warme kleuren.

Groeten Erik-Jan

femke

Bericht door femke » zo jun 21 2009 8:43 pm

Hoi Erik Jan,
Ook heb ik het idee dat bij het uploaden naar picasa veel kwaliteit verloren gaat. Mijn originele bewerking ( ) heeft veel meer warme kleuren.
Ik heb hier ook een periode last van gehad. mogelijk gaat het hier om wat colormanagement (er zijn mensen op het forum die hier veel meer van weten dan ik...!) Bewerk je je foto's in Photoshop? Als dat het geval is, dan is het zaak dat je je foto na het inladen eerst bij kleurprofiel en bij kleurbeheer op sRGB zet. Daarna kun je bewerken en opslaan. Naar Picasa uploaden zal dan beter gaan.
Zie ook mijn vraag toentertijd:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 38&t=13821
Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel succes
Groet, Femke

PS Ik vind je foto wel mooi zo als hij nu is.

VincentTobe

Bericht door VincentTobe » ma jun 22 2009 3:59 pm

De foto's bewerk ik idd in photoshop (CS3). Ik upload ze dan naar imageshack.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en vind dit forum echt Superrrrrrrrr....!!

Gr.

Vincent

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”