Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groeten,
Vincent
Beste Erik-jan,EJT schreef:Idd erg mysterieus. Je zou de schaduwen nog iets kunnen ophalen en wat verscherpen om meer detail in de foto te krijgen. Hier een voorbeeld met NX2:
ik zie nu dat de kleuren helemaal anders zijn dan het origineel, maar het gaat me om wat meer details. Als je het niets vindt, haal ik hem meteen weer weg.
Een statief en een langere sluitertijd doen ook wonderen
Groeten Erik-Jan
De kleuren zijn zeker beter bij het origineel, maar er ontbreekt dusdanig veel detail dat er naar mijn mening iets te veel te raden valt. Ook heb ik het idee dat bij het uploaden naar picasa veel kwaliteit verloren gaat. Mijn originele bewerking (ger boots schreef:Beste Erik-jan,
Het is net waar je voor kiest zou ik zeggen.
Ik persoonlijk zie liever de originele foto juist door het ontbreken van veel details krijg je een mysterieus geheel waarin veel te raden is. Less is more! Maar vooruit ieder zijn voorkeur.
ger
Ik heb hier ook een periode last van gehad. mogelijk gaat het hier om wat colormanagement (er zijn mensen op het forum die hier veel meer van weten dan ik...!) Bewerk je je foto's in Photoshop? Als dat het geval is, dan is het zaak dat je je foto na het inladen eerst bij kleurprofiel en bij kleurbeheer op sRGB zet. Daarna kun je bewerken en opslaan. Naar Picasa uploaden zal dan beter gaan.Ook heb ik het idee dat bij het uploaden naar picasa veel kwaliteit verloren gaat. Mijn originele bewerking ( ) heeft veel meer warme kleuren.