De parade in Amersfoort (NL)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

De parade in Amersfoort (NL)

Bericht door Frederix » zo jun 28 2009 4:11 pm

Enige weken geleden was De Parade op bezoek in Amersfoort. De Parade komt eigenlijk nooit in Amersfoort, maar vanwege de 750ste verjaardag van onze stad streek De Parade bij ons neer. Hieronder staat mijn impressie van de ongedwongen sfeer die er heerste.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

GdP

Re: De parade in Amersfoort (NL)

Bericht door GdP » ma jun 29 2009 7:06 am

Dit soort foto’s zijn duidelijk niet jouw ding Fred.

Er zit er niet één bij die het niveau haalt van wat ik van jouw gewend ben.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma jun 29 2009 7:32 am

Mooie serie Fred, de ongedwongen sfeer die je beschrijft komt ook duidelijk naar voren in de foto's.
De kleurren kijken lekker weg....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Frederix

Bericht door Frederix » di jun 30 2009 8:32 am

GdP schreef:Dit soort foto’s zijn duidelijk niet jouw ding Fred.

Tuurlijk Gerrit, je hebt helemaal gelijk . . . . .

Ik had overigens geen andere reactie van jou verwacht na dit draadje :
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=19079
:twisted:

GdP

Bericht door GdP » di jun 30 2009 9:16 am

Misschien een leuke opmerking, maar je foto’s worden daarmee nog niet beter.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » di jun 30 2009 9:30 am

Gerrit is het misschien mogelijk dat je aangeeft wat je niet mooi vindt of waarom je dit Fred zijn ding niet vind...
Wat je nu doet is ongefundeerd schoppen en daar wordt niemand beter van.....
Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » di jun 30 2009 10:26 am

Waarom dat zure commentaar in de rubriek Foto presentaties?" :(

Doel van deze rubriek:
"Foto presentaties
Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten."
Jur

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jun 30 2009 10:39 am

Ziet er erg gezellig uit zeg, lekker verzadigde kleuren. Laat die Parade maar vaker langskomen :)

CuttingStorm

Bericht door CuttingStorm » di jun 30 2009 11:38 am

@Remoss
De Parade staat ieder jaar in Den Haag, Rotterdam, Amsterdam en Utrecht en is zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan. Allemaal leuke theater-acts en andere activiteiten. (www.deparade.nl) De Parade is ooit begonnen in Amersfoort en daarom was hij dit jaar in beperkte mate in ons mooie Amersfoort te vinden ;) Sinds vorig jaar is de Parade ook international gegaan en wel in de vorm Boulevard of Broken Dreams. Dit jaar staat die in Berlijn en New York!

Het kantoor van de stichting achter De Parade is ook erg leuk om te zien! Is in de oude kapel van het Sint Jozefklooster (nu studentenhuisvesting waar ikzelf ook woon). Erg mooie glas-in-lood ramen.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jun 30 2009 11:47 am

Ok, dank voor de info :)

GdP

Bericht door GdP » di jun 30 2009 1:45 pm

Ree schreef:

Gerrit is het misschien mogelijk dat je aangeeft wat je niet mooi vindt of waarom je dit Fred zijn ding niet vind...

Oké. De eerste indruk is dat geen enkele foto’s scherp is. Als tweede dat de film is ontwikkeld in een uitgewerkt ontwikkelbad, want de kleuren komen heel onnatuurlijk over en missen gewoon helderheid en contrast. Het geeft het geheel gewoon een bedompte sfeer.

En bij veel foto’s zijn mensen op hun rug gefotografeerd.

Van foto 1 vraag ik mij af wat hier nu zo boeiend is. Het komt op mij over als een mislukte foto. Wat ik me ook afvraag bij foto 3 en 4. Die kunnen mij bepaald niet boeien.

Bij foto 5 mis ik een stuk aan de onderkant. De stokjes van de dame staan er net niet volledig op.

Bij foto 7 en 8 vraag ik mij af wat je op de foto hebt willen zetten, wat er ontbreekt een duidelijk onderwerp. Maar ook als overzichtsfoto maken ze bepaald geen sterke indruk.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jun 30 2009 4:22 pm

Ik vind de kleuren ook niet echt lekker in deze serie, maar buiten 3 en 4 (wat doen die in deze serie??) vind ik dit een geslaagde registratie van het evenement en kun je duidelijk zien wat er te doen en gebeurde op de parade.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » di jun 30 2009 4:34 pm

GdP schreef:
Ree schreef:

Oké. De eerste indruk is dat geen enkele foto’s scherp is. Als tweede dat de film is ontwikkeld in een uitgewerkt ontwikkelbad, want de kleuren komen heel onnatuurlijk over en missen gewoon helderheid en contrast. Het geeft het geheel gewoon een bedompte sfeer.

En bij veel foto’s zijn mensen op hun rug gefotografeerd.

Van foto 1 vraag ik mij af wat hier nu zo boeiend is. Het komt op mij over als een mislukte foto. Wat ik me ook afvraag bij foto 3 en 4. Die kunnen mij bepaald niet boeien.

Bij foto 5 mis ik een stuk aan de onderkant. De stokjes van de dame staan er net niet volledig op.

Bij foto 7 en 8 vraag ik mij af wat je op de foto hebt willen zetten, wat er ontbreekt een duidelijk onderwerp. Maar ook als overzichtsfoto maken ze bepaald geen sterke indruk.

Poeh hé Gerrit..... nu laat je je van een slechte kant zien hoor.... spijkers op laag water zoeken noemen wat dat...

Enfin even inhoudelijk:
Je hebt als eerste indruk dat geen enkele foto scherp is... ik weet niet hoor.. maar kijk nog eens? Scherpte is relatief, en gestoken scherp zou aan deze foto's afbreuk doen.
foto 1 komt over op jou als een mislukte foto leg eens uit wat er mislukt is dan? dat het jou niet boeit maakt iets nog niet mislukt
De verhouding van mensen die van voren zijn gefotograeerd t.o.v. van mensen die op hun rug zijn gefotografeerd slaat ruim door naar mensen van de voorkant en dat is op zo'n evenenment al een presatie.Het is dus gewoon zeiken omdat je een paar ruggen ziet.
Bij foto 5 mist een stukje van de stokjes, maar de essentie van de foto is volgens mij dat er weergegeven wordt dat er door 2 volwassenen en 2 kinderen poffertjes worden gebakken op een serieuse manier.. dat wordt prima weergegeven een paar puntjes van stokjes die missen doen wat mij betreft geen afbreuk aan de foto.
fot 8 is wat mij betreft een heerlijke foto, links de reuring en mensen die van alles willen doen, rechts de rust na de hectiek en in het midden moeder met twee kinderen in de overgang (gesymboliseerd door de boom) van hectiek naar rust... noem jij het maar geen onderwerp.. of kan/wil je het gewoon niet zien?

Marco

Bericht door Marco » di jun 30 2009 8:39 pm

Ree schreef: Poeh hé Gerrit..... nu laat je je van een slechte kant zien hoor.... spijkers op laag water zoeken noemen wat dat...
Raymond, dat komt omdat Gerrit probeert zoveel mogelijk mensen op het forum tegen zich in het harnas te jagen. Hij lijkt daar aardig in te slagen.

De fotoserie vind ik prima, geeft een mooi beeld van de parade, niet het cleane uit onze DSLR's maar lekker grainy op film met een mooie kleurtoning.
Helemaal Frederix !

groet,
Marco

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » di jun 30 2009 9:06 pm

Ik vind de foto van Fred altijd heerlijk wegkijken ook nu. En de draaimolen die hoort te zwieren en dat is duidelijk aanwezig, heel mooi.
De kleuren vind ik bij de parade passen, lekker aangedikt.

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”