Als je deze D80 over een jaartje inruilt krijg je er misschien 100 euro minder voor.
Groetjes George

Matthieu schreef:Beste Jordy,
Eerst een draadje met een dilemma wat je nu precies wilt gaan doen.
Nu "plannen" of orienteren over nieuwe body waarin er honderden vragen
door je hoofd schieten en een beetje in paniek raakt en het liefst door alle
leden van het forum geadviseerd wilt worden.
Neem wat rust, een camera is in een tiental minuten besteld en betaald maar je
moet er verder mee.
Ga eerst eens na WAT je precies wil en waar je je foto-toekomst aan wil wijden.
Heb je juist groethoek of juist tele nodig, wat is t budget, welke ogelijkheden wil ik.
Welke eisen heb ik t.av. techniek en (on)mogelijkheden.
Ik ken fotografen die werken met D3 en hasselblad, zo ook technische camera's .
Maar ik ken ook fotografen (profs !! ) die werken met een "gewone" D300.
Staar je niet blind op het fenomeen "hoe duurder hoe beter en hoe mooier de foto's "
Kom tot rust en zet dingen op een rijtje (en op papier) neem er afstand van en overleg
met (ervaren) gebruikers.....
Pas op voor impuls aankopen ..... ik ken wel wat mensen die dat ook gedaan hebben
Zelfs hier aanwezig op t forum
succes
Matthieu
Dit vind ik persoonlijk een beetje een domme reactie.alfredo schreef:Ik begrijp niet dat iemand die precies weet dat hij van fotografie wil leven, de raad van anderen (amateurs) nodig heeft.
Een ondernemer weet wat hij wil en trekt zijn eigen plan... bovendien is er zo veel over geschreven.
De D2x is een goede professionele camera voor de tijd dat hij uitkwam.soulpic schreef:Een D2x zou ook nog eens goed kunnen....
Wordt nu aangeboden op marktplaats voor 850 euro.
En om deze reden ben ik over gestapt van een D80 naar een D90, een groot verschil wbt ISO, beeldkwaliteit en pixelniveau. Instellingen die bij de D300 ook in te stellen zijn. En voer 2 jaar misschien de overstap naar de D700 maar dan zien we wel weer wat er dan voor nieuw model langskomtsoulpic schreef: Ik loop voor mijn gevoel tegen alle beperkingen aan:
- te weinig instel mogelijkheden
- pixelniveau
- ISO
- beeldkwaliteit
Maar dat gevolg is niet toe te schrijven als nadeel van een D300 maar aan de keus die je zelf eerder hebt gemaakt om een objectief te kopen voor gebruik op DX. Zou je bij gebruik van DX datzelfde beeldhoek bereik willen hebben, heb je eerder dus simpel een verkeerde lenskeus gemaakt. Maar het zit er dik in dat je de keus van die lens hebt gemaakt met in het achterhoofd reeds de gedachte om naar full frame over te stappen.imarcus schreef: - Mijn 24-70 lens heeft een "fijner bereik" gekregen voor mijn type fotografie.
Dat is een kwestie van instelling.imarcus schreef: - De hue en saturation zijn iets verschillend. Ik vind de D700 foto's iets meer punch hebben.
Die "halo's" zie ik bij de voorbeelden van beide camera's. Halo's zijn afkomstig uit de mate van verscherping.imarcus schreef: - Ik zie altijd contrast randen bij de D300, je ziet ze bij de D700 stukken minder. Vergelijk bijv.
http://75.126.132.154/PRODS/D300/FULLRE ... I4288F.JPG
met
http://75.126.132.154/PRODS/D700/FULLRE ... R_NORM.JPG
Laatste is wel wat donkerder genomen. Maar iedere wit-zwart overgang heeft bij de D300 een witrand.
Ik heb geen D300 gehad, wel een D80 (nog steeds), en een D700.imarcus schreef: - Grooooote viewfinder. Toen ik terug ging naar de D300 viel me dat pas echt op.
Distortie is in geen van beide camera's te corrigeren. Achteraf in post processing maakt het niet uit, uit welke camera je bestanden komen, of het nu van een D300 of D700 is, of van welke andere camera.imarcus schreef: Zaken als distortie en vignetting waar je bij de D300 mee te maken hebt, kan je eenvoudig post processen.