Portret met flits

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr mar 23 2007 8:52 pm

Zou het niet mooier uitkomen als de speler zijn hoofd ietsjes omhoog doet waardoor je de schaduw van de pet niet meer ziet?

je kunt ook vanuit verschillende hoeken flitsen.
Dan is die schaduw ook weg, ook een eventuele slagschaduw,

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr mar 23 2007 9:54 pm

Nee ook ik vind de foto's niet echt aantrekkelijk. De speler staat er te centraal op, het was misschien leuker en spannender geweest als je de speler in zijn vertrouwde omgeving had gefotografeerd, bijv. juist met het trainen van de andere spelers bijv. Of op het veld, met een groot diafragma waarbij de hoofdrolspeler bijv. rechts in beeld staat en de andere links vaag op de achtergrond en dan lekker met een groothoek belichting op -1,5 of zoiets en dan de flitser de speler lekker uit lichten.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » za mar 24 2007 12:31 am

[ingreep Moderator]
De tekst van deze plaatsing is verwijderd vanwege onbehoorlijk taalgebruik.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za mar 24 2007 9:06 am

Beste Alfredo,
Tel eens tot tien voordat je een boze reactie plaatst. Alle antwoorden en op- en aanmerkingen, zowel in dit topic als in het andere, zijn goed bedoeld, je kunt er altijd wat van leren.
Op het moment dat je een foto plaatst of een vraag stelt, weet je dat je op- en aanmerkingen krijgt of een antwoord. Het kan heel goed zijn dat hetgeen de anderen zeggen niet geheel is wat jij graag zou willen horen, maar neem van mij aan dat het wel allemaal goed bedoeld is. Niemand is er opuit je af te branden. De op- en aanmerkingen zoals die nu gemaakt zijn, zou je dus weer heel goed kunnen gebruiken wanneer je weer foto's/portretten gaat maken. Ik wens je veel succes en vooral ook veel foto- en honkbalplezier!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Brenzef
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brenzef » za mar 24 2007 12:39 pm

Jammer Alfredo dat je alleen op een infantiele manier blijkt te kunnen reageren. Ik zal dit met de beheerders opnemen, voor zover ze dit nog niet hebben opgemerkt. Dit forum zit volgens mij niet te wachten op kinderen die alleen schuttingtaal kunnen uitkramen.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » za mar 24 2007 9:28 pm

en jullie bedankt voor je betweterige opmerkingen naar mijn kant!! Ik vroeg om advies, en kreeg alleen maar opmerkingen als: je moet eens een boekje lezen... en dat op een manier alsof je tegen een kind praat!! dat is pas infantiel... er was geen mogelijkheid om een mooie achtergrond te kiezen, en de lichtomstandigheden waren slecht.. tevens moest het in 1 minuut gebeuren, want het subject was druk bezig,.. dan krijg ik de opmerking dat het photoshoppen leek alsof ik haast had, etc, etc... en dan achteraf zeggen dat het allemaal zo goed bedoeld was.... ik vroeg vooraf raad en advies en het enige dat men te melden had, was...lees eens een boekje..... zo lust ik er nog wel een paar!
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo mar 25 2007 7:59 am

Voortzetting van deze discussie heeft geen zin meer. Slotje.

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”