nikkor 70-200 2.8
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
nikkor 70-200 2.8
Ik overweeg om deze lens te kopen en heb hem vanmiddag bij omnistore op mijn camera gehad.
Een heerlijk klein lensje met snelle maar vooral stille AF.
Maar nu ik thuis de foto,s op de comp zit te bekijken valt met op dat het centrum superscherp is maar naar de randen onscherp weg loopt.
Ik heb de foto,s op F8 genomen dus het kan ook scherpt/diepte zijn maar wat zijn jullie bevindingen over de scherpte van deze lens langs de buitenkant (en met name in de hoeken)
Een heerlijk klein lensje met snelle maar vooral stille AF.
Maar nu ik thuis de foto,s op de comp zit te bekijken valt met op dat het centrum superscherp is maar naar de randen onscherp weg loopt.
Ik heb de foto,s op F8 genomen dus het kan ook scherpt/diepte zijn maar wat zijn jullie bevindingen over de scherpte van deze lens langs de buitenkant (en met name in de hoeken)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
Misschien had je een slecht exemplaar :
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Of ze hadden dit exemplaar in de droger gedaan waardoor hij gekrompen was...

http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Of ze hadden dit exemplaar in de droger gedaan waardoor hij gekrompen was...

Laatst gewijzigd door yoyo op za mar 24 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is mij nog niet zo opgevallen eigenlijk, zal van de week weer eens een paar foto's nemen om dit nader te bekijken. op mijn site staan nog maar een paar foto's met deze lens, o.a. de paarden en die hebben het niet.
Deze lens is bij Hong Sien trouwens wel erg goedkoop, €1445,= :
http://fotoapparatuur.nl/Nikon/Digitale ... 71583.html
(het stukje met !/Ad71583.html hoort ook bij de link maar wordt in het forum afgekapt)
Deze lens is bij Hong Sien trouwens wel erg goedkoop, €1445,= :
http://fotoapparatuur.nl/Nikon/Digitale ... 71583.html
(het stukje met !/Ad71583.html hoort ook bij de link maar wordt in het forum afgekapt)
Heb hem zelf nog niet maar heb er inmiddels wel zo'n 500 platen mee geschoten. Ik heb er nog eens doorheen gebladerd maar ik merk niets van die onscherpte aan de randen. Tip, huur hem eens en ga er een paar dagen op uit! Krijg je geen spijt van en je leert hem zo prima kennen. Het wordt in iedergeval voor zeker mijn volgend objectief!
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Ik vermoed dat het toch de scherpte/diepte was.
En als ik zo kijk hoeveel NCN leden al bij Hongsien hebben gekocht denk ik toch maar dat ik hem daar ga bestellen, scheelt me wel 580 euro.
Hoop alleen wel dat ik hem dan bij NPS kan registreren.(maar ben bang van niet)
Heeft iemand daar al eens gekocht terwijl hij de btw kan terug vorderen?
Binnen de EU kan ik zonder btw kopen maar hoe dat daar zit weet ik niet.
En als ik zo kijk hoeveel NCN leden al bij Hongsien hebben gekocht denk ik toch maar dat ik hem daar ga bestellen, scheelt me wel 580 euro.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Die Hong Sien zal deze lens vanuit Singapore ten uitvoer aangeven. Dit betekend zonder dat er belasting over berekend wordt in het land van uitvoer. Wanneer de lens hier in Nederland aan komt zal er bij de Douane aangifte ten invoer gedaan moeten worden. Ik weet even niet of er een vrijstelling (zendingen beneden een bepaalde waarde) geldt voor deze zending. Wanneer je hier in Nederland een BTW nummer hebt kun je dat gebruiken om de bij invoer betaalde BTW op je aangifte terug te vragen. Moet de zending wel in het kader van je onderneming aangeschaft zijn.olle_griese schreef: Heeft iemand daar al eens gekocht terwijl hij de btw kan terug vorderen?
Verder kun je op de website van de Douane een en ander nalezen.
Succes Hans
-
- Clublid
Hong Sien
Hans 1956,
Het is natuurlijk altijd interessant om te speculeren over het wel en wee van het sturen van pakketjes vanuit HK naar Nederland.
Maar er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier op het forum, die kunnen je vertellen dat er geen extra kosten bijgekomen zijn vanuit HK.
Ik ben er een van en ik kan je zo verschillende anderen noemen op dit forum die ook hun pakketjes zonder extra kosten vanuit HK toegestuurd hebben gekregen.
Als ik weer iets groots of kostbaars moet kopen, kijk ik eerst bij Hong Sien en als het genoeg scheelt haal ik het bij hem.
Betrouwbaar adres, niets mis mee.
Groetjes George
Het is natuurlijk altijd interessant om te speculeren over het wel en wee van het sturen van pakketjes vanuit HK naar Nederland.
Maar er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier op het forum, die kunnen je vertellen dat er geen extra kosten bijgekomen zijn vanuit HK.
Ik ben er een van en ik kan je zo verschillende anderen noemen op dit forum die ook hun pakketjes zonder extra kosten vanuit HK toegestuurd hebben gekregen.
Als ik weer iets groots of kostbaars moet kopen, kijk ik eerst bij Hong Sien en als het genoeg scheelt haal ik het bij hem.
Betrouwbaar adres, niets mis mee.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
Als jij de BTW kwijt kan kost ie je dus iets meer als 1500 euro. Zoals gezegd is bij Hong uiteraard geen BTW in het spel. Behalve als ze je toevallig pakken... Volgens HS komt dat niet vaak voor. Als ik jou was zou ik lekker in NL kopen en zeker van garantie en andere dingen zijn!olle_griese schreef:Ik vermoed dat het toch de scherpte/diepte was.
-
- Forumlid
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ook ik heb prima ervaringen met Hong Sien. Ik heb al diverse malen dingen bij hem besteld. Nog nooit iets te maken gehad met douane, communicatie loopt via e-mail en altijd perfect. O.a mjn 70 - 200 VR komt bij Hong Sien vandaan. Inderdaad een aanrader.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.