nikkor 70-200 2.8

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

nikkor 70-200 2.8

Bericht door olle_griese » za mar 24 2007 3:54 pm

Ik overweeg om deze lens te kopen en heb hem vanmiddag bij omnistore op mijn camera gehad.
Een heerlijk klein lensje met snelle maar vooral stille AF.
Maar nu ik thuis de foto,s op de comp zit te bekijken valt met op dat het centrum superscherp is maar naar de randen onscherp weg loopt.
Ik heb de foto,s op F8 genomen dus het kan ook scherpt/diepte zijn maar wat zijn jullie bevindingen over de scherpte van deze lens langs de buitenkant (en met name in de hoeken)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

yoyo

Bericht door yoyo » za mar 24 2007 4:20 pm

Misschien had je een slecht exemplaar :
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Of ze hadden dit exemplaar in de droger gedaan waardoor hij gekrompen was...
:)
Laatst gewijzigd door yoyo op za mar 24 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mar 24 2007 4:21 pm

Het is mij nog niet zo opgevallen eigenlijk, zal van de week weer eens een paar foto's nemen om dit nader te bekijken. op mijn site staan nog maar een paar foto's met deze lens, o.a. de paarden en die hebben het niet.

Deze lens is bij Hong Sien trouwens wel erg goedkoop, €1445,= :
http://fotoapparatuur.nl/Nikon/Digitale ... 71583.html
(het stukje met !/Ad71583.html hoort ook bij de link maar wordt in het forum afgekapt)

Rubba

Bericht door Rubba » za mar 24 2007 5:27 pm

Heb hem zelf nog niet maar heb er inmiddels wel zo'n 500 platen mee geschoten. Ik heb er nog eens doorheen gebladerd maar ik merk niets van die onscherpte aan de randen. Tip, huur hem eens en ga er een paar dagen op uit! Krijg je geen spijt van en je leert hem zo prima kennen. Het wordt in iedergeval voor zeker mijn volgend objectief!

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » za mar 24 2007 5:35 pm

Ik vermoed dat het toch de scherpte/diepte was.
En als ik zo kijk hoeveel NCN leden al bij Hongsien hebben gekocht denk ik toch maar dat ik hem daar ga bestellen, scheelt me wel 580 euro.
Hoop alleen wel dat ik hem dan bij NPS kan registreren.(maar ben bang van niet)
Heeft iemand daar al eens gekocht terwijl hij de btw kan terug vorderen?
Binnen de EU kan ik zonder btw kopen maar hoe dat daar zit weet ik niet.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za mar 24 2007 6:12 pm

Over dit soort vragen kan je hem gerust mailen. Hij is erg communicatief en snel met antwoorden. Hij spreekt perfect Nederlands en heeft overigens ook gewoon een Nederlandse postgirorekening.

Rubba

Bericht door Rubba » za mar 24 2007 7:15 pm

Ik heb de 20ste een Nikon Circulair Polarisatie filter bij Hong Sien besteld. Aan de hand van die bestelling (en de afhandeling etc. daarvan) beslis ik of er een 70-200mm achteraan komt. Voorlopig kan ik niets anders dan keurig zeggen over Hong Sien. Hoe het met de BTW zit weet ik niet.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » za mar 24 2007 7:17 pm

olle_griese schreef: Heeft iemand daar al eens gekocht terwijl hij de btw kan terug vorderen?
Die Hong Sien zal deze lens vanuit Singapore ten uitvoer aangeven. Dit betekend zonder dat er belasting over berekend wordt in het land van uitvoer. Wanneer de lens hier in Nederland aan komt zal er bij de Douane aangifte ten invoer gedaan moeten worden. Ik weet even niet of er een vrijstelling (zendingen beneden een bepaalde waarde) geldt voor deze zending. Wanneer je hier in Nederland een BTW nummer hebt kun je dat gebruiken om de bij invoer betaalde BTW op je aangifte terug te vragen. Moet de zending wel in het kader van je onderneming aangeschaft zijn.

Verder kun je op de website van de Douane een en ander nalezen.

Succes Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

yoyo

Bericht door yoyo » za mar 24 2007 8:06 pm

overigens laten de MTF charts zien dat er weldegelijk een afname van scherpte is in de hoeken... De vraag is in hoeverre je dit merkt op een kleine sensor.

Wide
Afbeelding

Tele
Afbeelding

George Fennes
Clublid
Clublid

Hong Sien

Bericht door George Fennes » za mar 24 2007 8:35 pm

Hans 1956,

Het is natuurlijk altijd interessant om te speculeren over het wel en wee van het sturen van pakketjes vanuit HK naar Nederland.

Maar er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier op het forum, die kunnen je vertellen dat er geen extra kosten bijgekomen zijn vanuit HK.

Ik ben er een van en ik kan je zo verschillende anderen noemen op dit forum die ook hun pakketjes zonder extra kosten vanuit HK toegestuurd hebben gekregen.

Als ik weer iets groots of kostbaars moet kopen, kijk ik eerst bij Hong Sien en als het genoeg scheelt haal ik het bij hem.

Betrouwbaar adres, niets mis mee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Edwin
Forumlid
Forumlid

klopt

Bericht door Edwin » za mar 24 2007 9:20 pm

T klopt wat George zegt over Hongsien,
Heb gisteren de door mij bij hem bestelde AFS 70-200vr binnengekregen. :D
Zag er allemaal perfect uit.
Aanrader :!:
boekie

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » za mar 24 2007 9:25 pm

olle_griese schreef:Ik vermoed dat het toch de scherpte/diepte was.
En als ik zo kijk hoeveel NCN leden al bij Hongsien hebben gekocht denk ik toch maar dat ik hem daar ga bestellen, scheelt me wel 580 euro.
Hoop alleen wel dat ik hem dan bij NPS kan registreren.(maar ben bang van niet)
Heeft iemand daar al eens gekocht terwijl hij de btw kan terug vorderen?
Als jij de BTW kwijt kan kost ie je dus iets meer als 1500 euro. Zoals gezegd is bij Hong uiteraard geen BTW in het spel. Behalve als ze je toevallig pakken... Volgens HS komt dat niet vaak voor. Als ik jou was zou ik lekker in NL kopen en zeker van garantie en andere dingen zijn!

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » za mar 24 2007 9:29 pm

Oh ja... voordat dat weer ter sprake komt: Hong Sien schijnt inderdaad erg betrouwbaar te zijn...

Edwin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Edwin » za mar 24 2007 11:12 pm

Is ook :!:

En op de Nikonobjectieven heb je een jaar wereldweide garantie :D
boekie

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo mar 25 2007 11:02 am

Ook ik heb prima ervaringen met Hong Sien. Ik heb al diverse malen dingen bij hem besteld. Nog nooit iets te maken gehad met douane, communicatie loopt via e-mail en altijd perfect. O.a mjn 70 - 200 VR komt bij Hong Sien vandaan. Inderdaad een aanrader.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”