Man/vis foto's

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Benjamin

Man/vis foto's

Bericht door Benjamin » zo jul 12 2009 3:57 pm

Graag jullie mening over deze foto,s, wat er goed aan is en wat er beter kan. Foto,s zijn genomen met een D100 50mm 1:1.8 D lens.
Tweede foto is met polarfilter ervoor gemaakt. Beide foto,s zijn met de zelfontspanner gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

florist

Re: Man/vis foto,s

Bericht door florist » zo jul 12 2009 4:30 pm

Dag benjamin,
je foto's zijn niet te zien. --->nu wel, bedankt

Mocht je toch bezig zijn, dan kan je je misschien even voorstellen in het daarvoor bedoelde draadje, dat wordt wel op prijs gesteld.
Laatst gewijzigd door florist op zo jul 12 2009 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » zo jul 12 2009 4:33 pm

De foto die je geplaatst heb, komt te donker over. Sommige delen van de foto zijn geheel dichtgelopen. Probeer dat bijvoorbeeld met Capture NX2 of met PS te verhelpen door de curves te verschuiven.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo jul 12 2009 5:29 pm

benjamin prima man/vis foto , het gaat hier tenslotte om de vis .
minpuntje is de achtergrond , heb zelf dozen vol met dit soort foto`s :wink:
volgende keer kies je beter een rietkraag o.i.d. als achtergrond dat kijkt een stuk rustiger .

groet ruud

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Man/vis foto's

Bericht door Corné Goud » zo jul 12 2009 9:19 pm

Hey leuke foto`s ik vis zelf ook wel eens op karper in een sloot maar zo groot zitten ze daar niet :D

Groetjes
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Benjamin

Bericht door Benjamin » zo jul 12 2009 11:45 pm

ruud schreef:benjamin prima man/vis foto , het gaat hier tenslotte om de vis .
minpuntje is de achtergrond , heb zelf dozen vol met dit soort foto`s :wink:
volgende keer kies je beter een rietkraag o.i.d. als achtergrond dat kijkt een stuk rustiger .

groet ruud
Dank voor jullie reactie,s!

De achtergrond had idd beter gekund maar door de stand van de zon was het lastig een goede achtergrond erbij op te krijgen.
De foto,s zijn s, morgens genomen waardoor het licht ook niet optimaal was.
Voor de rest is er niks gedaan aan de foto,s, dus niet uitgesneden of anders bewerkt.
Ben sinds kort pas overgestapt naar digitaal dus ben ook nog een beetje aan het oefenen.

Nu maak ik vaak dit soort foto,s met de zelfontspanner, nu had ik de vraag of er ook een draadloze remote is voor de D200 waar ik ondertussen eigenaar van ben?
Die met draad zijn allemaal te kort waardoor ik nu loop te klooien met een plakbandje over de ontspanknop.

Mvg, Benjamin

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » ma jul 13 2009 7:07 am

ik gebruik deze , http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=24938
werkt prima.

groet ruud

le-nnart

Bericht door le-nnart » ma jul 13 2009 11:32 am

vissen is gewoon een vorm van dierenmishandeling. Jammer dat er altijd zo makkelijk over gedaan wordt.

Verder vind ik de foto's weinig bijzonder, en slechte belichting(foto 1 overbelicht, foto 2 onderbelicht)

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » ma jul 13 2009 1:16 pm

Ik vind de foto's niet heel bijzonder maar daarvoor had je zelf al wat redenen aangegeven. Echter als verwoed visser (snoeken) doet de omvang van deze vis mij bijna de auto doen pakken om er op uit te gaan. Tegelijkertijd wordt ik er aan herinnerd dat ik aan huis gekluisterd ben met een geinfecteerde voet en moet voorlopig nog twee krukken ter hand nemen i.p.v. een vishengel. Gefeliciteerd met deze mooie vangst dierenmish...euh...sportvisser :wink:

Benjamin

Bericht door Benjamin » ma jul 13 2009 2:24 pm

le-nnart schreef:vissen is gewoon een vorm van dierenmishandeling. Jammer dat er altijd zo makkelijk over gedaan wordt.
Over dat stuk vlees wat er elke avond op je bord ligt doe je toch ook niet moeilijk!!?
Kan ook zeggen dat er geen andere sportvisser beter met zijn vangst omgaat dan een karpervisser.
Wou het maar even gezegd hebben 8) .

Ruud, gaat dat met deze remote ook goed als je een vis in de hand heb?, want dit is een beetje lastig lijkt mij omdat ik mijn handen niet vrij heb :| .
Een ouderwets druk balletje was denk ik een beter uitkomst geweest voor deze manier van fotograferen.

Nikon Haak, de vangt was zelf ook niet zo bijzonder, foto 1 en 2 waren beide 13 kilo 8) . Beterschap met je voet en dat je snel weer aan de waterkant kunt vertoeven :D .

Gr, Benjamin

Roy Kersbergen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Roy Kersbergen » ma jul 13 2009 2:29 pm

Eens! karpervissers gaan over het algemeen het netst om met de vangst. Maar onderschat de andere goede sportvisser ook niet :wink:

Ik heb zelf jaren op Karper gevist met als hoogtepunt een 43 ponds spiegel. Het blijft een leuke sport maar helaas geen tijd meer voor.

De afstandsbediening is altijd een probleem als je een vis in je handen hebt. Misschien kun je creatief zijn met je knie! :wink: Een andere oplossing weet ik zo ook niet.

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » ma jul 13 2009 2:47 pm

Benjamin schreef:Nikon Haak, de vangt was zelf ook niet zo bijzonder, foto 1 en 2 waren beide 13 kilo 8) . Beterschap met je voet en dat je snel weer aan de waterkant kunt vertoeven :D .

Gr, Benjamin
Mijn PR is 21 pond dus je ligt nog een flinke streep voor. Maar zoals ik al zei ligt het hart meer bij het snoeken. Ik wacht nog steeds op mijn eerste metersnoek. 95 cm is het PR van dit moment. Heel frustrerend die 5 cm :( Genezig voet is een kwestie van weken geduld hebben. 16 augustus vakantie dus dan hoop ik weer up to date te zijn. Voor de snoek gebruik ik trouwens vaak dezelfde methode als karperen alleen dan met een licht loodje. Werkt prima! Ik ben er ook vaak alleen op uit met het vissen. Dat heeft bij een mooie vangst al heel wat mislukte foto's opgeleverd. Ga denk ik eens proberen mijn camera bij voorbaat al gereed te zetten op statief zodat ik (hopelijk) snel resultaat kan boeken. 't Vissie moet immers ook snel weer de plomp in.

Weef

Bericht door Weef » ma jul 13 2009 2:52 pm

le-nnart schreef:vissen is gewoon een vorm van dierenmishandeling. Jammer dat er altijd zo makkelijk over gedaan wordt.

Jammer dat daar op een fotoforum over wordt gezeurd.

Maar goed; even ter zake.

Matige foto's. Het nut van het pola-filter zie ik niet zo.

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » ma jul 13 2009 3:09 pm

florist schreef: Mocht je toch bezig zijn, dan kan je je misschien even voorstellen in het daarvoor bedoelde draadje, dat wordt wel op prijs gesteld.
Jammer dat je hier niet op reageert..
Beetje normen en waarden zeg ik!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Benjamin

Bericht door Benjamin » ma jul 13 2009 3:44 pm

Weef schreef:
Maar goed; even ter zake.

Matige foto's. Het nut van het pola-filter zie ik niet zo.
Bij helder weer valt er zoveel zonlicht op de vis dat je één grote witte vlek krijgt als je hem niet gebruikt.
Maud schreef:
florist schreef: Mocht je toch bezig zijn, dan kan je je misschien even voorstellen in het daarvoor bedoelde draadje, dat wordt wel op prijs gesteld.
Jammer dat je hier niet op reageert..
Beetje normen en waarden zeg ik!
Sorry wist niet dat dit verplicht was, zal als ik tijd heb dit even gaan doen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”