soulpic schreef:Ree schreef:soulpic schreef:
Dus een foto moet technisch gezien wel pro kwaliteit hebben (in mijn ogen)
Waarmee je wilt zeggen dat er met een 18-200 geen scherpe foto's gemaakt kunnen worden?
Kan zeker, maar dan wel met een goede fotograaf.
Jordy geeft zelf aan dat een goede fotograaf met de 18-200
wel goede foto's kan maken, een pro reken ik als goede fotograaf

Of wel scherp maar niet goed genoeg voor professioneel gebruik
soulpic schreef:
Ik heb 't vaak genoeg meegemaakt in de drukkerij. Ook komt er bij kijken dat kranten gedrukt worden op rollenpersen, welke constant aan het draaien zijn. Even stoppen kost veel te veel geld.
Bij vellenoffset is dit weer anders, hier hebben ze veel meer tijd en zijn ze veel meer kwaliteitsgericht.
Ik snap wat je bedoelt, staat er wel wat raar.
In de vellen offset zijn ze (als het goed is) niet
meer kwaliteits gericht, het is alleen "makkelijker" in de gaten te houden.
Om de 100 vellen er 1 uithalen of 150 meter per minuut draaien en met een monitor een beeldopname zien.
Of alleen maar op het oog
Ik kan het weten, ben zowel vellen als rotatiedrukker (zoals je nog wel wist)
Misschien had de fotograaf waar het om draait, wel het allerbeste en allerduurste materiaal beschikbaar, dan is hij een professional
Maar die is nu als hobbyist bezig en wil gewoon lekker makkelijk werken, is dan nog steeds die zelfde professional, maar toch niet meer goed bezig

Als we nu z'n naam e's wisten.....
Maar welk advies voor camera?? Ik zou die D90 nemen, lekker mee gaan fotograferen en ben je voor jezelf verder met de techniek e.d, die D90 verkopen en dan weer een stapje hoger
Succes met je keuze