Schiet er maar eens op...

Dank je, kan ik iets mee. Kleur is wat minder door de schemer. De extra ruimte in de kijkrichting is een goede tip.Ree schreef:Scherpte zit wel goed.... kleur vind ik niet mooi.
Ook vind ik er te weinig ruimte in de kijkrichting inzitten.... (teveel niet boeiende details rechts)
Gek: mussen zijn een beschermde uitstervende soort.pietje-nukem schreef:Musjes, vind het echt leuke vogeltjes.
Ik zie ze tegenwoordig toch steeds vaker en dat is een tijd anders geweest.
foto is aan de donkere kant , vogel is niet scherp op de kop , compositie is slecht je ziet teveel vogel en mistArno P schreef: Schiet er maar eens op
ruud schreef:foto is aan de donkere kant , vogel is niet scherp op de kop , compositie is slecht je ziet teveel vogel en mistArno P schreef: Schiet er maar eens op
zelfs een stuk van de staart en teen.
als de vogel naar meer naar rechts had gestaan kijkt ie als het ware de foto in.
je hebt niet veel licht met zo`n achtergrond dus had ik hem waarschijnlijk toch op F4 genomen scheelt ook weer
sluitertijd en dus ook beweging onscherpte.
groet ruud
Ruud, sluit mooi aan zo. Bedanktruud schreef:In veel gevallen ga ik niet hoger dan 400 iso arno.
wat het licht betreft , heb je hard licht (wit wolkendek) achter de vogel moet je gewoon overbelichten het liefst met spotmeting of centrum gericht
anders heeft het geen voldoende effect.
afhankelijk van de kleur van de vogel wil ik nog wel 2 stops overbelichten als het nodig is , meestal is dit bij vliegbeelden het geval.
in de regel voldoet 1/3 of 2/3 stop wel , het is een kwestie van uitproberen arno ieder objectief heeft verschillende eigenschappen.
en gewoon je AF gebruiken , heel af en toe gebruik ik het wel is manual als ik bv. tussen takjes door moet fotograferen anders bestaat de kans
dat je lens gaat hunten.
groet ruud
Die voelde ik aankomen...ruud schreef:neem je ze toch beide, met de 1.4 kom je op 420mm 5.6 dit is nog goed te doen in veel omstandigheden.
neem je de 1.7 kom je op 510mm 6.8 hier zal je zeker een stabiel statief nodig hebben omdat je geen stabilisatie hebt op 300 F4.
groet ruud