In het SetUp menu (symbool: steeksleuteltje) kijk je bij "USB". Daar vind je twee instellingen, nl. "Mass Storage" en "MTP/PTP" Die laatste staat als default gekozen. Stel dus "Mass Storage" in en dan zou het goed moeten gaan.paparazzi schreef:Ik heb alles in 't nederlands.
Ik heb net alle menu opties doorgescrolled maar ik kom nergens iets tegen wat er op lijkt.
Onder welk menu-symbooltje moet ik 't zoeken en hoe wordt het in 't nederlands genoemd?
Hoe stel je een D300 in?
Re: Hoe stel je een D300 in?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
remoss schreef:In het SetUp menu (symbool: steeksleuteltje) kijk je bij "USB". Daar vind je twee instellingen, nl. "Mass Storage" en "MTP/PTP" Die laatste staat als default gekozen. Stel dus "Mass Storage" in en dan zou het goed moeten gaan.paparazzi schreef:Ik heb alles in 't nederlands.
Ik heb net alle menu opties doorgescrolled maar ik kom nergens iets tegen wat er op lijkt.
Onder welk menu-symbooltje moet ik 't zoeken en hoe wordt het in 't nederlands genoemd?

Ik denk dat dat niet nodig is. Zoals ik het aangegeven heb staat het het exact in de Nederlandse gebruiksaanwijzingSkippy schreef:En anders zet je tijdelijk je Menu taal even om naar Engels.

Ik heb 't inmiddels gelezen en het staat standaard op MTP/PTP. Ook heb ik de cd inmiddels geinstalleerd. Dat zorgt er voor dat bij aankoppelen van de camera de foto's automatisch naar een map worden gekopieerd. Maar wederom worden mijn mapkeuzes die ik op de camera heb ingesteld niet gerespecteerd.
okee, dat ga ik proberen (ik kreeg elders juist de tip dat ie op mtp/ptp moest staan dus ik was al blij dat dat goed stond, maar dus niet :mrgreen:remoss schreef:In het SetUp menu (symbool: steeksleuteltje) kijk je bij "USB". Daar vind je twee instellingen, nl. "Mass Storage" en "MTP/PTP" Die laatste staat als default gekozen. Stel dus "Mass Storage" in en dan zou het goed moeten gaan.paparazzi schreef:Ik heb alles in 't nederlands.
en nu werkt het inderdaad naar behoren (raar dat dat mass storage niet als default ingesteld staat)
Dat was vroeger zo maar dan begrijpt weer niemand dat het niet werkt als ze Camera Control Pro gaan gebruiken om direct 'op' de computer te fotograferen. Overigens meen ik gelezen te hebben dat bij de nieuwste camera's die Mass storage optie helemaal verwijderd is?paparazzi schreef: (raar dat dat mass storage niet als default ingesteld staat)
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
flitslicht schreef:Dat was vroeger zo maar dan begrijpt weer niemand dat het niet werkt als ze Camera Control Pro gaan gebruiken om direct 'op' de computer te fotograferen. Overigens meen ik gelezen te hebben dat bij de nieuwste camera's die Mass storage optie helemaal verwijderd is?paparazzi schreef: (raar dat dat mass storage niet als default ingesteld staat)
Klopt..... op de D-90 kom je die niet meer tegen....
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Da's dan toch helemaal niet gebruiksvriendelijk? Vond 't echt niet fijn toen ik niet wist waar 't zat, ik vind met mapjes kunnen werken juist enorm handig. Ben ik even blij dan dat ik nog de 'oude' D300 heb gekocht als het er bij 't volgende model niet meer op zit.flitslicht schreef:Dat was vroeger zo maar dan begrijpt weer niemand dat het niet werkt als ze Camera Control Pro gaan gebruiken om direct 'op' de computer te fotograferen. Overigens meen ik gelezen te hebben dat bij de nieuwste camera's die Mass storage optie helemaal verwijderd is?paparazzi schreef: (raar dat dat mass storage niet als default ingesteld staat)
Ik stop gewoon mijn kaartje in een lezer en die haalt automatisch de plaatjes eraf (nou ja, mijn programma dan). Volgens mij doen de meeste mensen dat trouwens. Het enige nadeel is dat ik vaak vergeet het kaartje in de camera terug te stoppen als ik naar buiten hol, maar ik heb er een aantal die ik altijd in mijn tas heb zitten, dus dat is nooit een echt probleem.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Kan die optie op de D700 ook niet meer vinden. Is wel hinderlijk omdat ik zodoende op vakantie (met alleen ViewNX op m'n netbook) niet direct de foto's op m'n compu kon bekijken rechtstreeks vanaf de camera.flitslicht schreef:Dat was vroeger zo maar dan begrijpt weer niemand dat het niet werkt als ze Camera Control Pro gaan gebruiken om direct 'op' de computer te fotograferen. Overigens meen ik gelezen te hebben dat bij de nieuwste camera's die Mass storage optie helemaal verwijderd is?paparazzi schreef: (raar dat dat mass storage niet als default ingesteld staat)
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums