weekopdracht
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
weekopdracht
Fijn dat de weekopdracht nu doorgaat maar ik heb daar een vraag over.
Je mag maximaal 3 foto,s plaatsen.
Maar als je nu 3 foto,s hebt geplaatst en je maakt in die week een foto die je toch beter vind mag ik dan de minste verwijderen en die betere er voor in de plaats zetten?
Dus op het moment van sluiting staan er gewoon 3 foto,s
Als dit niet mag krijg je waarschijnlijk dat iedereen op het laatste moment gaat plaatsen
Maar als je nu 3 foto,s hebt geplaatst en je maakt in die week een foto die je toch beter vind mag ik dan de minste verwijderen en die betere er voor in de plaats zetten?
Als dit niet mag krijg je waarschijnlijk dat iedereen op het laatste moment gaat plaatsen
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
Re: weekopdracht
Je kunt je geplaatste berichten bewerken, dus dat is geen probleem. Je plaatst de foto's hetzelfde als op de rest van het forum (dus met een verwijzing naar een plek elders op het web).olle_griese schreef:Fijn dat de weekopdracht nu doorgaat maar ik heb daar een vraag over.
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
Verse foto's zijn op zich leuker, maar het is geen voorwaarde.olle_griese schreef:nog 1 (ja het houd me bezig)
Mogen het archieffoto,s zijn die geplaatst worden of moeten het "verse"zijn.
Hier hebben we overigens bewust voor gekozen, want of foto's echt recent zijn, is moeilijk te controleren. Exif-data kan eventueel veranderd worden en niet alle foto's hebben die data (dit door bewerkingsprogramma's of doordat ze gescand zijn).
-
- Clublid
ja het is gelukt!!!!
Goede zaak Roel,
Regels en voorwaarden zijn bekend, dus nu moet het lukken.
Ik moet alleen nog een mogelijkheid vinden om mijn foto's ergens te parkeren.
Ik ga mijn dorpsgenoot maar even vragen om mij op weg te helpen.
O ja Roel, misschien heb ik er overheen gelezen, dan mijn verontschudigingen bij voorbaat, maar is dit alleen voor betalende leden of mogen ook niet betalende leden hier aan deelnemen?
Groetjes George
Regels en voorwaarden zijn bekend, dus nu moet het lukken.
Ik moet alleen nog een mogelijkheid vinden om mijn foto's ergens te parkeren.
Ik ga mijn dorpsgenoot maar even vragen om mij op weg te helpen.
O ja Roel, misschien heb ik er overheen gelezen, dan mijn verontschudigingen bij voorbaat, maar is dit alleen voor betalende leden of mogen ook niet betalende leden hier aan deelnemen?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
@George Fennes
De weekopdracht is voor alle forumleden, dus los van het clublidmaatschap.
@ Paparazzi
De topic is nog gesloten, omdat de weekopdracht vandaag aan het begin van de avond start. Dit staat expliciet benoemd in de beschrijving (link).
De weekopdracht is voor alle forumleden, dus los van het clublidmaatschap.
@ Paparazzi
De topic is nog gesloten, omdat de weekopdracht vandaag aan het begin van de avond start. Dit staat expliciet benoemd in de beschrijving (link).
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mijn vraag aan olle:
Waarom zou je archief foto's willen plaatsen, dan is het hele idee van een "opdracht" er toch af. Deze weekopdracht is toch alleen leuk als je foto's gaat maken met dit onderwerp in je achterhoofd, je kan hier tenslotte niks winnen.
En wat is het probleem als iedereen achteraf zijn foto's plaatst, dan denken sommige mensen tenminste meer dan 1 keer na of ze de foto's plaatsen en houden we het niveau hoog.
Waarom zou je archief foto's willen plaatsen, dan is het hele idee van een "opdracht" er toch af. Deze weekopdracht is toch alleen leuk als je foto's gaat maken met dit onderwerp in je achterhoofd, je kan hier tenslotte niks winnen.
En wat is het probleem als iedereen achteraf zijn foto's plaatst, dan denken sommige mensen tenminste meer dan 1 keer na of ze de foto's plaatsen en houden we het niveau hoog.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke uitbreiding van het Forum!
Ben het met wel met Opgezetfan eens. Voor mezelf zie ik het als een motivatie om me te verdiepen in de diverse soorten fotografie en er bewust voor op pad te gaan. Heb net een basiscursus fotografie afgerond en daar moesten ook opdrachten volbracht worden. Voor veel opdrachten kon ik terecht in mijn archief, maar ik zag wel dat ik dan geen gebruik gemaakt had van de mij aangeleerde technieken. Hier is geen beperking van technieken dus dat is weliswaar iets anders, maar het idee er bewust mee voor op pad te gaan, dwingt je ook anders te gaan kijken. Misschien dat er tzt wel technische beperkingen in de opdrachten verwerkt worden, b.v: maak binnenshuis een portret van iemand in kunstlicht, zonder gebruik van een flitser of fotolampen. Dit zet dan aan om ook eens een andere techniek uit te proberen. Wellicht dat er ideeën aangedragen kunnen worden voor opdrachten.
Verder nogmaals een top initiatief.
Garoeten Irwan
Ben het met wel met Opgezetfan eens. Voor mezelf zie ik het als een motivatie om me te verdiepen in de diverse soorten fotografie en er bewust voor op pad te gaan. Heb net een basiscursus fotografie afgerond en daar moesten ook opdrachten volbracht worden. Voor veel opdrachten kon ik terecht in mijn archief, maar ik zag wel dat ik dan geen gebruik gemaakt had van de mij aangeleerde technieken. Hier is geen beperking van technieken dus dat is weliswaar iets anders, maar het idee er bewust mee voor op pad te gaan, dwingt je ook anders te gaan kijken. Misschien dat er tzt wel technische beperkingen in de opdrachten verwerkt worden, b.v: maak binnenshuis een portret van iemand in kunstlicht, zonder gebruik van een flitser of fotolampen. Dit zet dan aan om ook eens een andere techniek uit te proberen. Wellicht dat er ideeën aangedragen kunnen worden voor opdrachten.
Verder nogmaals een top initiatief.
Garoeten Irwan
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Dat ben ik helemaal met je eens.Opgezetfan schreef:Mijn vraag aan olle:
Waarom zou je archief foto's willen plaatsen, dan is het hele idee van een "opdracht" er toch af.
Ik vind het ook erg jammer dat er archieffoto,s worden toegestaan.
Algemeen gezien zullen de mensen met de meeste foto,s in hun archief ook makkelijker winnen.
Door deze regel weet ik zelfs niet of ik wel behoefte heb om aan zo,n weekopdracht mee te doen, ik wil eerst eens zien wat voor foto,s worden ingestuurd.
De verplichting om exifgegevens mee te sturen lijkt me niet zo,n probleem.
Maar ik stelde de vraag omdat het niet duidelijk word vermeld.
Ik bedenk niet de regels en leg me dan ook bij hun beslissing neer, het heeft geen zin om iedereen inspraak te geven in de regels, dan komt het nooit op gang.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Een groot fotoarchief geeft nog geen garantie tot winnen! Het gaat om de kwaliteit
En daarbij, wie kan controleren of je ook daadwerkelijk de door jouw geplaatste foto hebt gemaakt? Ook een vaag gebied…
In hoeverre wordt beeldaanpassing en/of manipulatie toegestaan? Ook een vaag gebied…
Je zult het naar eigen/algemene eerlijkheid moeten spelen en het gaat om het spel niet om de knikkers!
En daarbij, wie kan controleren of je ook daadwerkelijk de door jouw geplaatste foto hebt gemaakt? Ook een vaag gebied…
In hoeverre wordt beeldaanpassing en/of manipulatie toegestaan? Ook een vaag gebied…
Je zult het naar eigen/algemene eerlijkheid moeten spelen en het gaat om het spel niet om de knikkers!
Uiteindelijk gaat het altijd om de knikkers! :p
Als mensen archief materiaall willen posten moeten ze dat zelf weten. Ik ben er ook geen voorstander van, maar in mijn optiek hebben ze vooral zichzelf er mee. De weekopdracht is voor mij een uitdaging om gericht met een onderwerp aan de slag te gaan er daar iets van te leren. Iemand die archief materiaal post zal daar weinig van opsteken, maar dat moeten ze zelf maar weten.
Als mensen archief materiaall willen posten moeten ze dat zelf weten. Ik ben er ook geen voorstander van, maar in mijn optiek hebben ze vooral zichzelf er mee. De weekopdracht is voor mij een uitdaging om gericht met een onderwerp aan de slag te gaan er daar iets van te leren. Iemand die archief materiaal post zal daar weinig van opsteken, maar dat moeten ze zelf maar weten.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Idd precies zoals ik ook al aangaf. Nou kom maar op met die opdrachtRogier schreef:Uiteindelijk gaat het altijd om de knikkers! :p

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;