weekopdracht

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

weekopdracht

Bericht door olle_griese » do mar 29 2007 10:34 pm

Fijn dat de weekopdracht nu doorgaat maar ik heb daar een vraag over.
Je mag maximaal 3 foto,s plaatsen.
Maar als je nu 3 foto,s hebt geplaatst en je maakt in die week een foto die je toch beter vind mag ik dan de minste verwijderen en die betere er voor in de plaats zetten?
Dus op het moment van sluiting staan er gewoon 3 foto,s
Als dit niet mag krijg je waarschijnlijk dat iedereen op het laatste moment gaat plaatsen
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » do mar 29 2007 10:35 pm

nog 1 (ja het houd me bezig)
Mogen het archieffoto,s zijn die geplaatst worden of moeten het "verse"zijn.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: weekopdracht

Bericht door roel » do mar 29 2007 10:40 pm

olle_griese schreef:Fijn dat de weekopdracht nu doorgaat maar ik heb daar een vraag over.
Je mag maximaal 3 foto,s plaatsen.
Maar als je nu 3 foto,s hebt geplaatst en je maakt in die week een foto die je toch beter vind mag ik dan de minste verwijderen en die betere er voor in de plaats zetten?
Dus op het moment van sluiting staan er gewoon 3 foto,s
Als dit niet mag krijg je waarschijnlijk dat iedereen op het laatste moment gaat plaatsen
Je kunt je geplaatste berichten bewerken, dus dat is geen probleem. Je plaatst de foto's hetzelfde als op de rest van het forum (dus met een verwijzing naar een plek elders op het web).

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door roel » do mar 29 2007 10:43 pm

olle_griese schreef:nog 1 (ja het houd me bezig)
Mogen het archieffoto,s zijn die geplaatst worden of moeten het "verse"zijn.
Verse foto's zijn op zich leuker, maar het is geen voorwaarde.
Hier hebben we overigens bewust voor gekozen, want of foto's echt recent zijn, is moeilijk te controleren. Exif-data kan eventueel veranderd worden en niet alle foto's hebben die data (dit door bewerkingsprogramma's of doordat ze gescand zijn).

George Fennes
Clublid
Clublid

ja het is gelukt!!!!

Bericht door George Fennes » vr mar 30 2007 3:33 am

Goede zaak Roel,

Regels en voorwaarden zijn bekend, dus nu moet het lukken.

Ik moet alleen nog een mogelijkheid vinden om mijn foto's ergens te parkeren.

Ik ga mijn dorpsgenoot maar even vragen om mij op weg te helpen.

O ja Roel, misschien heb ik er overheen gelezen, dan mijn verontschudigingen bij voorbaat, maar is dit alleen voor betalende leden of mogen ook niet betalende leden hier aan deelnemen?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr mar 30 2007 7:58 am

als het alleen voor betalende leden is zou het in 'n forum moeten staan wat alleen toegankelijk is voor betalende leden, dus dat neem ik niet aan

maar waarom zijn die weekopdrachttopics gesloten? of moet je er aparte topics voor openen?

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door roel » vr mar 30 2007 8:11 am

@George Fennes
De weekopdracht is voor alle forumleden, dus los van het clublidmaatschap.

@ Paparazzi
De topic is nog gesloten, omdat de weekopdracht vandaag aan het begin van de avond start. Dit staat expliciet benoemd in de beschrijving (link).

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr mar 30 2007 9:11 am

Mijn vraag aan olle:

Waarom zou je archief foto's willen plaatsen, dan is het hele idee van een "opdracht" er toch af. Deze weekopdracht is toch alleen leuk als je foto's gaat maken met dit onderwerp in je achterhoofd, je kan hier tenslotte niks winnen.

En wat is het probleem als iedereen achteraf zijn foto's plaatst, dan denken sommige mensen tenminste meer dan 1 keer na of ze de foto's plaatsen en houden we het niveau hoog.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr mar 30 2007 10:26 am

Leuke uitbreiding van het Forum!
Ben het met wel met Opgezetfan eens. Voor mezelf zie ik het als een motivatie om me te verdiepen in de diverse soorten fotografie en er bewust voor op pad te gaan. Heb net een basiscursus fotografie afgerond en daar moesten ook opdrachten volbracht worden. Voor veel opdrachten kon ik terecht in mijn archief, maar ik zag wel dat ik dan geen gebruik gemaakt had van de mij aangeleerde technieken. Hier is geen beperking van technieken dus dat is weliswaar iets anders, maar het idee er bewust mee voor op pad te gaan, dwingt je ook anders te gaan kijken. Misschien dat er tzt wel technische beperkingen in de opdrachten verwerkt worden, b.v: maak binnenshuis een portret van iemand in kunstlicht, zonder gebruik van een flitser of fotolampen. Dit zet dan aan om ook eens een andere techniek uit te proberen. Wellicht dat er ideeën aangedragen kunnen worden voor opdrachten.
Verder nogmaals een top initiatief.

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mar 30 2007 12:16 pm

Opgezetfan schreef:Mijn vraag aan olle:
Waarom zou je archief foto's willen plaatsen, dan is het hele idee van een "opdracht" er toch af.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik vind het ook erg jammer dat er archieffoto,s worden toegestaan.
Algemeen gezien zullen de mensen met de meeste foto,s in hun archief ook makkelijker winnen.
Door deze regel weet ik zelfs niet of ik wel behoefte heb om aan zo,n weekopdracht mee te doen, ik wil eerst eens zien wat voor foto,s worden ingestuurd.
De verplichting om exifgegevens mee te sturen lijkt me niet zo,n probleem.
Maar ik stelde de vraag omdat het niet duidelijk word vermeld.
Ik bedenk niet de regels en leg me dan ook bij hun beslissing neer, het heeft geen zin om iedereen inspraak te geven in de regels, dan komt het nooit op gang.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr mar 30 2007 12:54 pm

Een groot fotoarchief geeft nog geen garantie tot winnen! Het gaat om de kwaliteit

En daarbij, wie kan controleren of je ook daadwerkelijk de door jouw geplaatste foto hebt gemaakt? Ook een vaag gebied…
In hoeverre wordt beeldaanpassing en/of manipulatie toegestaan? Ook een vaag gebied…

Je zult het naar eigen/algemene eerlijkheid moeten spelen en het gaat om het spel niet om de knikkers!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Rogier

Bericht door Rogier » vr mar 30 2007 1:03 pm

Uiteindelijk gaat het altijd om de knikkers! :p

Als mensen archief materiaall willen posten moeten ze dat zelf weten. Ik ben er ook geen voorstander van, maar in mijn optiek hebben ze vooral zichzelf er mee. De weekopdracht is voor mij een uitdaging om gericht met een onderwerp aan de slag te gaan er daar iets van te leren. Iemand die archief materiaal post zal daar weinig van opsteken, maar dat moeten ze zelf maar weten.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr mar 30 2007 1:37 pm

Rogier schreef:Uiteindelijk gaat het altijd om de knikkers! :p

Als mensen archief materiaall willen posten moeten ze dat zelf weten. Ik ben er ook geen voorstander van, maar in mijn optiek hebben ze vooral zichzelf er mee. De weekopdracht is voor mij een uitdaging om gericht met een onderwerp aan de slag te gaan er daar iets van te leren. Iemand die archief materiaal post zal daar weinig van opsteken, maar dat moeten ze zelf maar weten.
Idd precies zoals ik ook al aangaf. Nou kom maar op met die opdracht :D
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”