Wilde graag een paar foto's aan jullie laten zien met eventueel jullie kritiek, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en de verbeter puntjes waar ik op kan letten..
1

2

3

4

ik hoor het graag!!
Greetzz
Guy
sjraar84 schreef:Leuke serie.
Nummer 2: Buschgardens Tampa?
Melliw schreef:Erg goede serie. Mijn persoonlijke voorkeur is foto 1 en 4.
Ik zou alleen de verzadiging nog wel iets opschroeven.
Dat maakt het nog mooier.
Groeten van Willem
MarileenK schreef:Fijne foto's. Zou ze daarom wel graag wat groter zien
Melliw schreef:Zoiets:
Iets verzadiging toegevoegd en ook iets contrast. De schaduw is een beetje lichter gemaakt.
Ene... ik ben geen u!
Groeten van Willem
Karel Giesen schreef:Dag Guy,
Ik vind het mooie plaatjes, maar ik heb wel wat opmerkingen. Niet dat ik het zelf beter zou kunnen of doen, maar meer in de trant van dat ik het zelf beter zou hopen te kunnen of doen.
Commentaar bij alle foto's is te veel ''kermiskleuren' en te veel verscherping, maar dat zijn mijn stokpaardjes in al mijn commentaren.
Foto 1. Afgezien van kleuren en verscherping vind ik de compositie niet zo interessant. De auto's links in beeld zou ik sowieso weggelaten hebben, maar dan nog hou je (voor mij althans) een weinig sprekende foto over.
Foto 2: Wel spectaculair, maar die geparkeerde auto's voegen nul-komma-nul toe aan de foto. Dus croppen tot net onder de achtbaan en die lantaarnpaal rechts in beeld voegt ook niets toe aan de compositie.
Foto 3: Dit vind ik potentieel de mooiste foto van de vier, maar de compositie klopt niet. Als je een paar stappen naar links had gemaakt kreeg je veel meer een diagonale lijn en was de fiets veel meer de focus van de foto geworden. Ook het strand/zand beneden de fiets voegt niets toe aan de compositie van de foto.
Foto 4: Drie keer niks. Zou je deze foto zelf kopen als ansichtkaart? Een aantal meters naar links, de eerste boot op ongeveer eenderde linksonder in beeld met een mooie diagonale lijn zou volgens mij een veel interessantere plaat opgelverd hebben.
groet,
Karel