Paar foto's van vakantie die ik erg mooi vind

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Guy

Paar foto's van vakantie die ik erg mooi vind

Bericht door Guy » di aug 18 2009 5:12 pm

Hallo,

Wilde graag een paar foto's aan jullie laten zien met eventueel jullie kritiek, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en de verbeter puntjes waar ik op kan letten..

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

ik hoor het graag!!

Greetzz

Guy
Laatst gewijzigd door Guy op di aug 18 2009 6:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Paar foto's van vakantie die ik erg mooi vind

Bericht door Melliw » di aug 18 2009 5:16 pm

Erg goede serie. Mijn persoonlijke voorkeur is foto 1 en 4.
Ik zou alleen de verzadiging nog wel iets opschroeven.
Dat maakt het nog mooier.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

sjraar84

Bericht door sjraar84 » di aug 18 2009 5:24 pm

Leuke serie.
Nummer 2: Buschgardens Tampa?

Guy

Bericht door Guy » di aug 18 2009 5:26 pm

sjraar84 schreef:Leuke serie.
Nummer 2: Buschgardens Tampa?

ja klopt!!
erg gave achtbaan trouwens!! haha heb hem ook maar gefilmd haha;)

Guy

Bericht door Guy » di aug 18 2009 5:45 pm

Melliw schreef:Erg goede serie. Mijn persoonlijke voorkeur is foto 1 en 4.
Ik zou alleen de verzadiging nog wel iets opschroeven.
Dat maakt het nog mooier.

Groeten van Willem

bedoeld u zoiets?
ben nog niet helmaal los op foto bewerking dus vandaar.

Afbeelding

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » di aug 18 2009 6:18 pm

Mooie foto's zijn erbij hoor! Als je toch gaat bewerken kun je misschien de horizon van sommige foto's even rechttrekken, toont net weer wat completer.

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Melliw » di aug 18 2009 6:32 pm

Zoiets:

Afbeelding

Iets verzadiging toegevoegd en ook iets contrast. De schaduw is een beetje lichter gemaakt.

Ene... ik ben geen u!

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » di aug 18 2009 6:35 pm

Fijne foto's. Zou ze daarom wel graag wat groter zien ;)

Guy

Bericht door Guy » di aug 18 2009 6:46 pm

Melliw schreef:Zoiets:

Iets verzadiging toegevoegd en ook iets contrast. De schaduw is een beetje lichter gemaakt.

Ene... ik ben geen u!

Groeten van Willem

ok ja ziet er inderdaad wel wat mooier uit! heb het zelf ook even geprobeerd in photoshop en word mooier thanks voor de tip!

greetzz
Guy

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » vr aug 21 2009 1:20 am

Dag Guy,

Ik vind het mooie plaatjes, maar ik heb wel wat opmerkingen. Niet dat ik het zelf beter zou kunnen of doen, maar meer in de trant van dat ik het zelf beter zou hopen te kunnen of doen.

Commentaar bij alle foto's is te veel ''kermiskleuren' en te veel verscherping, maar dat zijn mijn stokpaardjes in al mijn commentaren.
Foto 1. Afgezien van kleuren en verscherping vind ik de compositie niet zo interessant. De auto's links in beeld zou ik sowieso weggelaten hebben, maar dan nog hou je (voor mij althans) een weinig sprekende foto over.
Foto 2: Wel spectaculair, maar die geparkeerde auto's voegen nul-komma-nul toe aan de foto. Dus croppen tot net onder de achtbaan en die lantaarnpaal rechts in beeld voegt ook niets toe aan de compositie.
Foto 3: Dit vind ik potentieel de mooiste foto van de vier, maar de compositie klopt niet. Als je een paar stappen naar links had gemaakt kreeg je veel meer een diagonale lijn en was de fiets veel meer de focus van de foto geworden. Ook het strand/zand beneden de fiets voegt niets toe aan de compositie van de foto.
Foto 4: Drie keer niks. Zou je deze foto zelf kopen als ansichtkaart? Een aantal meters naar links, de eerste boot op ongeveer eenderde linksonder in beeld met een mooie diagonale lijn zou volgens mij een veel interessantere plaat opgelverd hebben.

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Guy

Bericht door Guy » vr aug 21 2009 8:00 am

Karel Giesen schreef:Dag Guy,

Ik vind het mooie plaatjes, maar ik heb wel wat opmerkingen. Niet dat ik het zelf beter zou kunnen of doen, maar meer in de trant van dat ik het zelf beter zou hopen te kunnen of doen.

Commentaar bij alle foto's is te veel ''kermiskleuren' en te veel verscherping, maar dat zijn mijn stokpaardjes in al mijn commentaren.
Foto 1. Afgezien van kleuren en verscherping vind ik de compositie niet zo interessant. De auto's links in beeld zou ik sowieso weggelaten hebben, maar dan nog hou je (voor mij althans) een weinig sprekende foto over.
Foto 2: Wel spectaculair, maar die geparkeerde auto's voegen nul-komma-nul toe aan de foto. Dus croppen tot net onder de achtbaan en die lantaarnpaal rechts in beeld voegt ook niets toe aan de compositie.
Foto 3: Dit vind ik potentieel de mooiste foto van de vier, maar de compositie klopt niet. Als je een paar stappen naar links had gemaakt kreeg je veel meer een diagonale lijn en was de fiets veel meer de focus van de foto geworden. Ook het strand/zand beneden de fiets voegt niets toe aan de compositie van de foto.
Foto 4: Drie keer niks. Zou je deze foto zelf kopen als ansichtkaart? Een aantal meters naar links, de eerste boot op ongeveer eenderde linksonder in beeld met een mooie diagonale lijn zou volgens mij een veel interessantere plaat opgelverd hebben.

groet,

Karel

heej karel,

allereerst thanks voor je mening

foto1: ja ik vind hem wel mooi ;) of er nou wel of geen auto's op hadden gestaan maar goed.... ieder zijn mening natuurlijk
foto2: ja die auto's kunnen inderdaad wel weg ja voegt niks toe maar ja ik en PS moeten elkaar nog even vinden haha
foto3: ok dus volgens jou had ik iets meer van de steiger erop moeten zetten?
foto4: euh weet ik niet ben niet zo's ansichtkaarten man haha:P, zoals ik jou verhaaltje lees had ik ze volgens jou dus recht van voren moeten nemen? of wel zoals nu alleen meer ingezoemd op de boten?

greetzz

Guy

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”