Maar niwt wist dat er in de maual van D200 een bladzijde was met de foutmeldingen, dus daar niet zo erg in verdiept.Steef schreef:@ Opgezetfan: Ik weet er wel wat van af hoor, maar dit soort details zijn nieuw voor me. Ik ben niet iemand die zomaar wat koopt voordat ie zich erin heeft verdiept![]()
Nikon 60mm 2,8 Micro vraagje
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
hjanssen schreef:Maar niwt wist dat er in de maual van D200 een bladzijde was met de foutmeldingen, dus daar niet zo erg in verdiept.Steef schreef:@ Opgezetfan: Ik weet er wel wat van af hoor, maar dit soort details zijn nieuw voor me. Ik ben niet iemand die zomaar wat koopt voordat ie zich erin heeft verdiept![]()

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
bescheiden zijn is een kunst
Wat mij opvalt, is dat als iemand een D200 koopt, het verwachtingspatroon dermate hoog is dat zo'n persoon alles moet weten van die camera en ook nog een goede doorgewinterde fotograaf moet zijn.
En als deze persoon dan zegt dat hij er wel wat van af weet, dit direct in twijfel wordt getrokken omdat hij ergens niet van op de hoogte was.
Persoonlijk vind ik het erg onbeleefd om iemands woorden op voorhand intwijfel te trekken en ook niet netjes, laat iemand in zijn waarde en als hij er achteraf toch minder van af weet dan hij zelf dacht, so wat?
Wie zijn wij dat wij de arrogantie aanmeten om deze persoon voor schut te zetten?
Dit stoorde me en ik hoop dat er meer respect voor elkaar getoond mag worden.
Ook al kunnen we zelf redelijke plaatjes maken, is dat toch geen rede om onszelf boven een ander te verheffen, en die andere persoon even goed inwrijven, dat hij het toch niet goed weet.
Groetjes George
En als deze persoon dan zegt dat hij er wel wat van af weet, dit direct in twijfel wordt getrokken omdat hij ergens niet van op de hoogte was.
Persoonlijk vind ik het erg onbeleefd om iemands woorden op voorhand intwijfel te trekken en ook niet netjes, laat iemand in zijn waarde en als hij er achteraf toch minder van af weet dan hij zelf dacht, so wat?
Wie zijn wij dat wij de arrogantie aanmeten om deze persoon voor schut te zetten?
Dit stoorde me en ik hoop dat er meer respect voor elkaar getoond mag worden.
Ook al kunnen we zelf redelijke plaatjes maken, is dat toch geen rede om onszelf boven een ander te verheffen, en die andere persoon even goed inwrijven, dat hij het toch niet goed weet.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Dat heb je goed gezegd sjors
Of je nu een D40 koopt of een D2Xs , ik denk dat iedereen gelijk is en eerst foto,s gaat maken (danwel probeert) en als je ergens niet uit komt dan pas de handleiding er bij pakt (tenminste zo ging/gaat het bij mij wel.)
Wel is het zinvol alvorens de vraag hier te stellen de handleiding toch maar eens te lezen (en opnieuw en opnieuw en opnieuw)
Op die manier leer je wel alle ins and outs van je camera en blijven er n.m.m. weinig vragen meer over.
Of je nu een D40 koopt of een D2Xs , ik denk dat iedereen gelijk is en eerst foto,s gaat maken (danwel probeert) en als je ergens niet uit komt dan pas de handleiding er bij pakt (tenminste zo ging/gaat het bij mij wel.)
Wel is het zinvol alvorens de vraag hier te stellen de handleiding toch maar eens te lezen (en opnieuw en opnieuw en opnieuw)
Op die manier leer je wel alle ins and outs van je camera en blijven er n.m.m. weinig vragen meer over.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Clublid
niet makkelijk eerst lezen
Dat is waar Olle,
Maar soms krijg ik ook wel eens het gevoel dat mensen gewoon willen laten weten dat ze zo'n begeerlijke D200 hebben gekocht en daar een vraag aankoppelen.
Heb ik op zich geen moeite mee, in ieder geval Steef gefeliciteerd met je mooie D200, ik loop er nog naar te kwijlen.
En het lezen van handleidingen is ook mijn sterkste punt niet, meestal ga ik eerst zitten prutten en als ik er niet uitkom, dan ga ik pas lezen en nog een keer lezen.
Zo heeft iedereen zijn methode.
Groetjes George
Maar soms krijg ik ook wel eens het gevoel dat mensen gewoon willen laten weten dat ze zo'n begeerlijke D200 hebben gekocht en daar een vraag aankoppelen.
Heb ik op zich geen moeite mee, in ieder geval Steef gefeliciteerd met je mooie D200, ik loop er nog naar te kwijlen.
En het lezen van handleidingen is ook mijn sterkste punt niet, meestal ga ik eerst zitten prutten en als ik er niet uitkom, dan ga ik pas lezen en nog een keer lezen.
Zo heeft iedereen zijn methode.
Groetjes George

-
- Clublid
handleiding lezen
Yoyo,
Heb jij de hanleiding wel gelezen, of ben je ook zo'n type die eerst gaat zitten prutten?
Groetjes George
Heb jij de hanleiding wel gelezen, of ben je ook zo'n type die eerst gaat zitten prutten?

Groetjes George

-
- Clublid
moeilijk geval
Ja ik begrijp je probleem, ik wil je graag helpen.
Zal ik er ook eens naar kijken
Groetjes George
Zal ik er ook eens naar kijken

Groetjes George

- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer:
Op de site van nikon kun je de NL downloaden.yoyo schreef:Ik snap NiX van die handleiding...!
Hij is niet in het Nederlands. Is waarschijnlijk grijze import...
Als dat niet lukt stuur me maar een mail dan stuur ik hem je. (D2H toch? )
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Clublid
olle snapt het niet
Nee Olle, voor zover ik het begrepen heb is het D85 en dit model heeft Nikon nog niet dus is ook nog niet te downloaden.
Groetjes George

Groetjes George

- olle_griese
- Forumlid
- Contacteer: