Voor de geinteresseerden: sigma 18-250

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
Plaats reactie
lock
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Voor de geinteresseerden: sigma 18-250

Bericht door lock » di aug 11 2009 12:36 am

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Voor de geinteresseerden: sigma 18-250

Bericht door Léon Obers » di aug 11 2009 1:25 am

Valt me in zijn geheel niet tegen wat er uit zo'n lensje te halen valt. Ben eigenlijk erg verbaast.
Daarbij misschien toevallig een uitzonderlijk goed exemplaar in de variatie van kwaliteiten in lenzen onderling.
Vriendelijke groet, Léon Obers

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » di aug 11 2009 8:09 am

Léon Obers schreef:Valt me in zijn geheel niet tegen wat er uit zo'n lensje te halen valt. Ben eigenlijk erg verbaast.
Daarbij misschien toevallig een uitzonderlijk goed exemplaar in de variatie van kwaliteiten in lenzen onderling.
Misschien komt Sigma met zijn assortiment kwalitatief wel op een hoger plan :P
Zou een positieve ontwikkeling kunnen zijn.
Betaalbaar glas van redelijke tot goede kwaliteit :mryellow:
Ondanks dat ik absoluut geen voorstander ben van dit soort objectieven, hou ik de ontwikkeling wel in de gaten.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

lock
Forumlid
Forumlid

Bericht door lock » di aug 11 2009 8:51 am

Leon, ik begrijp wat je bedoelt maar mijn ervaring met Sigma is dat zo gauw ze echt glas in een zoom stoppen (lees meer dan 52 mm diameter), dan valt het erg mee. Ik heb eerder bv de 17-70 gehad. Dit lensje had zijn produktieproblemen, maar de meeste mensen die ik ken waren met een 17-70 toch erg tevreden. Tuurlijk, die problemen leidden tot posts van 'nooit scherp', decentering, FF. BF etc. Maar er zijn heel veel 17-70 verkocht. Ik durf rustig te zeggen dat als ze er een HSM op gezet hadden en de 17 mm iets zouden verbeteren, dan zou ik die lens waarschijnlijk nu ook bezitten. Het was zo een divers lensje, zo lekker licht en toch rap, met een fijne range. En ik kon met geen enkele zoomlens zo in het object kruipen als met die 17-70. Dat maakte het ook nog een 3/4 macro-objectief van goede kwaliteit.

Deze lens is, de 18-250, is weliswaar getest op een A900 maar wel uitstekend beschreven door David op zijn photoalpha site. Ik hoef daar weing of niets aan toe te voegen.

lock

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 11 2009 11:12 am

lock schreef: Deze lens is, de 18-250, is weliswaar getest op een A900 maar wel uitstekend beschreven door David op zijn photoalpha site. Ik hoef daar weinig of niets aan toe te voegen.
Misschien dan nog even de URL van die photoalpha site toevoegen voor de geïnteresseerden. :) :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers

lock
Forumlid
Forumlid

Bericht door lock » di aug 11 2009 4:07 pm

:lol: Moet nog effe wennen dat jullie aan de Nikon kant de goeroes van Sony niet kennen. :lol:
Maar goed, 5 paginas komen eraan:http://www.photoclubalpha.com/2009/08/0 ... dc-os-hsm/.

Veel plezier.

lock

ramrod

Bericht door ramrod » za aug 22 2009 1:34 pm

Zelf ook geïnteresseerd in deze lens samen met mn D90 ,kon er nog maar weinig over vinden heb deze test gevonden en daar komt de camera er zeker voor zn prijs klasse er goed vanaf , wel getest met een Canon camera ,dan kan het op een Nikon alleen maar beter worden .... :wink:

http://www.photoreview.com.au/reviews/c ... -lens.aspx

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » za aug 22 2009 8:08 pm

In het draadje had ik http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 27&t=19351 al aangegeven dat ik de mogelijkheid had om met een superzoom van Sigma te "spelen".

De resultaten vond (en vind) ik prima.
Ik begrijp goed dat een superzoom in een test vast niet kan tippen aan een lens met veel minder glaselementen.
Maar de resultaten welke ik met mijn eigen ogen waar kon nemen zijn prima, in verhouding tot wat de lens kost met een enorm bereik,

Maar een dergelijke discussie is al vaak gevoerd over het verschilt tussen een lichtsterke Tamron 17-50 en Nikkor 17-55 zoom :D
Ooit stond er een test in een tijdschrift met zeer lovende woorden over deze Tamron.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daar echter weer uit naar de Nikkor.... en ook deze objectieven heb ik beiden op de D2X gehad. 8)

Met vriendelijke groet,

Bram

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”