Voor de geinteresseerden: sigma 18-250
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor de geinteresseerden: sigma 18-250
Enkele fotos met D300 op http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=32646333
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Voor de geinteresseerden: sigma 18-250
Valt me in zijn geheel niet tegen wat er uit zo'n lensje te halen valt. Ben eigenlijk erg verbaast.
Daarbij misschien toevallig een uitzonderlijk goed exemplaar in de variatie van kwaliteiten in lenzen onderling.
Daarbij misschien toevallig een uitzonderlijk goed exemplaar in de variatie van kwaliteiten in lenzen onderling.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Misschien komt Sigma met zijn assortiment kwalitatief wel op een hoger planLéon Obers schreef:Valt me in zijn geheel niet tegen wat er uit zo'n lensje te halen valt. Ben eigenlijk erg verbaast.

Zou een positieve ontwikkeling kunnen zijn.
Betaalbaar glas van redelijke tot goede kwaliteit

Ondanks dat ik absoluut geen voorstander ben van dit soort objectieven, hou ik de ontwikkeling wel in de gaten.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
Leon, ik begrijp wat je bedoelt maar mijn ervaring met Sigma is dat zo gauw ze echt glas in een zoom stoppen (lees meer dan 52 mm diameter), dan valt het erg mee. Ik heb eerder bv de 17-70 gehad. Dit lensje had zijn produktieproblemen, maar de meeste mensen die ik ken waren met een 17-70 toch erg tevreden. Tuurlijk, die problemen leidden tot posts van 'nooit scherp', decentering, FF. BF etc. Maar er zijn heel veel 17-70 verkocht. Ik durf rustig te zeggen dat als ze er een HSM op gezet hadden en de 17 mm iets zouden verbeteren, dan zou ik die lens waarschijnlijk nu ook bezitten. Het was zo een divers lensje, zo lekker licht en toch rap, met een fijne range. En ik kon met geen enkele zoomlens zo in het object kruipen als met die 17-70. Dat maakte het ook nog een 3/4 macro-objectief van goede kwaliteit.
Deze lens is, de 18-250, is weliswaar getest op een A900 maar wel uitstekend beschreven door David op zijn photoalpha site. Ik hoef daar weing of niets aan toe te voegen.
lock
Deze lens is, de 18-250, is weliswaar getest op een A900 maar wel uitstekend beschreven door David op zijn photoalpha site. Ik hoef daar weing of niets aan toe te voegen.
lock
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Misschien dan nog even de URL van die photoalpha site toevoegen voor de geïnteresseerden.lock schreef: Deze lens is, de 18-250, is weliswaar getest op een A900 maar wel uitstekend beschreven door David op zijn photoalpha site. Ik hoef daar weinig of niets aan toe te voegen.

Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid

Maar goed, 5 paginas komen eraan:http://www.photoclubalpha.com/2009/08/0 ... dc-os-hsm/.
Veel plezier.
lock
Zelf ook geïnteresseerd in deze lens samen met mn D90 ,kon er nog maar weinig over vinden heb deze test gevonden en daar komt de camera er zeker voor zn prijs klasse er goed vanaf , wel getest met een Canon camera ,dan kan het op een Nikon alleen maar beter worden ....
http://www.photoreview.com.au/reviews/c ... -lens.aspx

http://www.photoreview.com.au/reviews/c ... -lens.aspx
In het draadje had ik http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 27&t=19351 al aangegeven dat ik de mogelijkheid had om met een superzoom van Sigma te "spelen".
De resultaten vond (en vind) ik prima.
Ik begrijp goed dat een superzoom in een test vast niet kan tippen aan een lens met veel minder glaselementen.
Maar de resultaten welke ik met mijn eigen ogen waar kon nemen zijn prima, in verhouding tot wat de lens kost met een enorm bereik,
Maar een dergelijke discussie is al vaak gevoerd over het verschilt tussen een lichtsterke Tamron 17-50 en Nikkor 17-55 zoom
Ooit stond er een test in een tijdschrift met zeer lovende woorden over deze Tamron.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daar echter weer uit naar de Nikkor.... en ook deze objectieven heb ik beiden op de D2X gehad.
Met vriendelijke groet,
Bram
De resultaten vond (en vind) ik prima.
Ik begrijp goed dat een superzoom in een test vast niet kan tippen aan een lens met veel minder glaselementen.
Maar de resultaten welke ik met mijn eigen ogen waar kon nemen zijn prima, in verhouding tot wat de lens kost met een enorm bereik,
Maar een dergelijke discussie is al vaak gevoerd over het verschilt tussen een lichtsterke Tamron 17-50 en Nikkor 17-55 zoom

Ooit stond er een test in een tijdschrift met zeer lovende woorden over deze Tamron.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat daar echter weer uit naar de Nikkor.... en ook deze objectieven heb ik beiden op de D2X gehad.

Met vriendelijke groet,
Bram