Ook qua compositie's en kleding, echt waauw.
Toppie hoor !!

Veel succes verder.
vrgr
Tiny
Karel Giesen schreef:Dag Marco,
Prachtige foto's! Dat doe ik je beslist niet na. Maar waarom schiet je in sRGB en niet in 14 bits RGB? Juist bij huidtonen levert dat volgens mij een nog (veel) beter beeld op. Foto 5 klipt in het rood en foto's 10 en 12 klippen behoorlijk in het blauw in de achtergrond, heb je dat bewust gedaan? Op het scherm is dat niet zo'n ramp, maar als de foto's (grootformaat) worden afgedrukt vind ik het lelijk.
groet,
Karel
Welke beauty - retouche bedoel je? Zoals foto 10? Heel simpel daar zit ruim 4 uur photoshop werk in en die tijd heb ik niet voor elke foto en vind het ook niet nodig.ArjanL schreef:Mooie foto's; no 7 toppertje.
Waarom is de 'beauty-retouche' niet bij alle beelden toegepast of in meer of mindere mate?
Goeie opmerking, alleen zie ik zelf niet waar ze klippen in het blauw, in foto 10 aan de linkerkant zit wat blauw inderdaad. Schijnbaar had ik dat in de kleine formaten niet aangepast, de grote wel. Maar bij 12 zie ik dat eigenlijk helemaal niet en ook niet terug op de afdrukken.Karel Giesen schreef:Dag Marco,
Prachtige foto's! Dat doe ik je beslist niet na. Maar waarom schiet je in sRGB en niet in 14 bits RGB? Juist bij huidtonen levert dat volgens mij een nog (veel) beter beeld op. Foto 5 klipt in het rood en foto's 10 en 12 klippen behoorlijk in het blauw in de achtergrond, heb je dat bewust gedaan? Op het scherm is dat niet zo'n ramp, maar als de foto's (grootformaat) worden afgedrukt vind ik het lelijk.
groet,
Karel
Het zal je verbazen, maar er zijn echt vrouwen (en ook mannen) die geen enkel vlekje hebben.GdP schreef:Er is geen pukkeltje of moedervlekje te zien.
Zijn er niet veel maar het kan, maar de gezichten van modellen worden altijd dicht geplamuurd voor dat éxtra egale effectremoss schreef:Het zal je verbazen, maar er zijn echt vrouwen (en ook mannen) die geen enkel vlekje hebben.GdP schreef:Er is geen pukkeltje of moedervlekje te zien.
Dag Marcel,mboots schreef:Goeie opmerking, alleen zie ik zelf niet waar ze klippen in het blauw, in foto 10 aan de linkerkant zit wat blauw inderdaad. Schijnbaar had ik dat in de kleine formaten niet aangepast, de grote wel. Maar bij 12 zie ik dat eigenlijk helemaal niet en ook niet terug op de afdrukken.
Ik schiet in sRGB omdat 90% van mijn fotos voor het web gebruikt worden, mss nog wel meer. Het omzetten van aRGB naar sRGB voor het web levert bij mij altijd problemen op, soms vergeet ik gewoon om convert to profile te doen. 14 bits zie ik eigenlijk geen verschil is voor mijn fotografie. De huidtonen en andere kleuren worden zo aangepast in photoshop zoals ik ze mooi vind, heb daar trouwens nog steeds geen concequente bewerking in gevonden, zoals Toonen-Wientjes dat bijvoorbeeld wel hebben. Ik ben meer met beeld bezig en de modellen en poses dan met kleuren in photoshop, hier moet ik nog stappen in maken. Als je aanbevelingen / tips hebt graag!!!
mboots schreef:Als er animo voor is, zal ik een keer meer uitleg geven en laten zien hoe ik bewerk en de Voor-bewerking foto van nr 10 plaatsen.
Marco