scherpstelpunt verdwenen D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
joepert
Forumlid
Forumlid

Re: scherpstelpunt verdwenen D300

Bericht door joepert » do sep 03 2009 12:36 pm

Is opsturen van de kamera geen optie in Spanje?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do sep 03 2009 12:41 pm

Brava schreef:
Dennis71 schreef:Zit er niet een reserve scherpstelpuntje in de doos meer?
Ha Ha Ik heb nog even gekeken maar helaas neen. Op het lcd scherm onder knop ? is het punt gewoon figuratief zichtbaar.

Garantie heb ik nog een maand of 3 van de 24 maar is me teveel moeite (zie boven) voor een wel irritant euvel.

Graag had ik dit zelf opgelost maar zal er mee moeten leven tot zolang het duurt.
Toch zou ik beverwijk even contacten en vragen wat exact de oorzaak is.
Misschien is het een kwestie van het desbetreffende glaasje met scherpstelpunten vervangen.
Dan kan je even lekker in Beverwijk wandelen terwijl zij jouw camera repareren.
Misschien hebben ze voor die dag wel een leenbody voor je zodat je er nog mooie foto's aan over mag houden :wink:
Bedenk wel als je de camera gebruikt gaat verkopen hij waarschijnlijk minder zal opbrengen omdat er een mankement aan zit.
Ook weet je niet of het uitvallen van dit ene scherpstelpunt het begin is van het uitvallen van de andere scherpstelpunten :twisted:
Dat zou net na de garantie kunnen gebeuren en dan ben je zeker in de aap gelogeerd.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do sep 03 2009 12:48 pm

George, vanuit Spanje? Het is al een halve dag heen en weer rijden naar Barcelona....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » do sep 03 2009 12:51 pm

Cees Laarman schreef:George, vanuit Spanje? Het is al een halve dag heen en weer rijden naar Barcelona....
Oei dat heb ik even over het hoofd gezien, maar is er in Spanje geen service punt?
In Barcelona neem ik aan? Daar kan je ook hele mooie foto's maken hoor :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » do sep 03 2009 6:09 pm

@Hij is mooi George ff (3500 km) naar Beverwijk op en neer :D
@Bedankt Cees voor de oplettendheid scheelt een bekkie vliegen :D
@Joepert (dat is nederlands denken :D ) stuur ik hier iets op ben ik er niet zo zeker van dat het A aankomt en B kan erreg lang duren C krijg ik het dan wel terug. Kortom niet echt aan te raden met kostbare en breekbare spullen in Spanje.

Tja puntje minder van de 51 is niet zo heel erg zojuist nog zo'n 120 foto's gemaakt op de Ronda de S'Agaro lekker rustig nu en mooi met iets bewolking eindelijk na maanden van alleen maar zon en een bak kontrast. Merk soms dat ik dat Af puntje mis even opletten dus en het moeten er niet nog minder worden natuurlijk.

Kamera schrijven we af in december, k'denk trouwens ook niet dat het iets zou uitmaken bij inruil.

Nog even terug naar Beverwijk :lol: Waarschijnlijk ben ik begin oktober (sinds lang niet) weer even in NL ga in iedergeval in Rotterdam o.a. overdag en s'avonds pano's maken vanaf mooi hoog punt met de compl. skyline van R.dam en bruggen en nu maar hopen op een beetje fatsoenlijk weer. Wellicht op mijn rondreis ga ik ook nog even langs Beverwijk voor onderhoudsbeurtje sensor en justering van e.e.a. Vraag ik gelijk of het AF puntje nog is terug te halen. Garantie heb ik dus niet in NL.

Grtz

Picard

Bericht door Picard » do sep 03 2009 9:02 pm

Misschien hebben ze voor die dag wel een leenbody voor je zodat je er nog mooie foto's aan over mag houden
Bedenk wel als je de camera gebruikt gaat verkopen hij waarschijnlijk minder zal opbrengen omdat er een mankement aan zit.
Ook weet je niet of het uitvallen van dit ene scherpstelpunt het begin is van het uitvallen van de andere scherpstelpunten
Dat zou net na de garantie kunnen gebeuren en dan ben je zeker in de aap gelogeerd.
Ik sluit me bij George aan, gewoon ervoor gaan deze reparatie! Na de garantie krijg je spijt, je moet maar zo denken, is het me waard voor het bedrag wat (stel) de volgende eigenaar van de camera weet af te pingelen om op en neer Barcelona te karren.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » vr sep 04 2009 12:37 am

Brava schreef: Garantie heb ik dus niet in NL.
Grtz
het is toch gewoon een Europese camera, dan heb je volgens mij ook garantie in Nederland hoor, weliswaar geen 24 maanden, maar toch. Ik zou mijn aankoopbon en Europees garantiebewijs gewoon meenemen. Registreer evt. je body gewoon in Nederland of Engeland. Mijn D300 is afkomstig uit Engeland en heb hem daar geregistreerd. Ik wilde hem ook hier registreren, maar ze gebruiken dezelfde database.

gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”