D700 voor zichzelf begonnen

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Isflicka

D700 voor zichzelf begonnen

Bericht door Isflicka » do aug 27 2009 9:10 pm

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen heb ik internet afgezocht naar een merkwaardig verschijnsel want het lijkt mij erg sterk dat ik de enige ben die dit heeft meegemaakt. In London heb ik een paar keer meegemaakt dat mijn D700 spontaan begon te ontspannen (zeker ook aan vakantie toe :D ). Eerst dacht ik nog dat ik zelf met de ontspanknop zat te rommelen maar ook in de fototas maakt de D700 spontaan foto's. Na wat onderzoek bleek het vooral bij het oversteken te gebeuren en heb ik een link kunnen leggen met de verkeerslichten. Wanneer het voetgangerslicht op groen sprong werd er een foto gemaakt en verscheen er in het display 'waiting' (ruisonderdrukking staat bij mij overigens uit want ik dacht dat deze melding daar iets mee te maken had). Volgens mij heeft de D700 geen ingebouwde ontvanger dus wat kan er aan de hand zijn?

Hulda

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D700 voor zichzelf begonnen

Bericht door gijs sandberg » do aug 27 2009 9:20 pm

Beste Hulda,
Afgezien van kaboutertjes...

Heb je de grip MB-D10 onder de kamera zitten?
Heb je een reset (2x groen) geprobeerd?
Is de accu correct opgeladen?
Is de klacht reproduceerbaar? (zonder voor een Londens verkeerslicht te gaan wachten)

Check de settings voor Interval timer, mirror-up release, selftimer en evt. verticale ontspanner.

Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op do aug 27 2009 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » do aug 27 2009 9:21 pm

Een electronisch signaal dat door de camera wordt opgepikt?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do aug 27 2009 9:38 pm

Hulda,

Ik ga hier met Gijs mee.
De meeste 'spontane' foto's mijn D300 maakt, zijn te wijten doordat ik de afdrukknop van de MB-D10 indruk. Dat kan ook in de tas gebeuren.
Omdat de afdrukknop van de MB-D10 zo verschrikkelijk licht gaat, kost het geen moeite.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do aug 27 2009 11:02 pm

Er reed toevallig niet ook net iemand door het rood he :D ..

Ik heb het met mijn D700 nog nooit gehad en kan me zelf ook moeilijk voorstellen dat iets van buitenaf het ontspannen triggerd . D700 is daarvoor te goed afgeschermd lijkt mij.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr aug 28 2009 1:22 am

Met een camera heb ik het nog nooit gehad, maar wel met een studio flits aggregaat. Bij foto's in opdracht van een beveiligingsfirma heb ik binnen een ruimte waar pin-automaten opgesteld stonden foto's gemaakt. Mijn flits aggregaat met aangekoppelde lampen begon spontaan te flitsen en was niet te stoppen zonder handmatige uitschakeling of.....
het aggregaat precies net buiten de deuropening opstellen van de elektronische beveiligings"kooi". Toen hield het ook op.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Picard

Bericht door Picard » vr aug 28 2009 12:51 pm

Hoeveel tijd zit er tussen de foto's?

Check ook 's op vocht onder het dopje van de multiconnector..

mikemix

Bericht door mikemix » vr aug 28 2009 1:01 pm

Léon Obers schreef:Met een camera heb ik het nog nooit gehad, maar wel met een studio flits aggregaat. Bij foto's in opdracht van een beveiligingsfirma heb ik binnen een ruimte waar pin-automaten opgesteld stonden foto's gemaakt. Mijn flits aggregaat met aangekoppelde lampen begon spontaan te flitsen en was niet te stoppen zonder handmatige uitschakeling of.....
het aggregaat precies net buiten de deuropening opstellen van de elektronische beveiligings"kooi". Toen hield het ook op.
Is heel wat anders, heb dit ook dikwijls met een Bowens flitsinstallatie ondervonden, vaak bij droge lucht of statische electriciteit.

Isflicka

Bericht door Isflicka » vr aug 28 2009 1:33 pm

Geen vocht onder het dopje en de tijd tussen de foto's ongeveer om de dag.
Picard schreef:Hoeveel tijd zit er tussen de foto's?

Check ook 's op vocht onder het dopje van de multiconnector..

Isflicka

Bericht door Isflicka » vr aug 28 2009 1:54 pm

De MB-D10 zat niet onder de D700 en de aansluiting was weer mooi afgesloten door het rubberen/plastic kapje. De klacht was inderdaad reproduceerbaar o.a. bij de verkeerslichten voor St Pancras want ik wilde het station fotograferen. Zonder dat ik zelf iets deed werd een foto gemaakt en nog een keer toen de tweede keer het voetgangerslicht op groen ging.
gijs sandberg schreef:Beste Hulda,
Afgezien van kaboutertjes...

Heb je de grip MB-D10 onder de kamera zitten?
Heb je een reset (2x groen) geprobeerd?
Is de accu correct opgeladen?
Is de klacht reproduceerbaar? (zonder voor een Londens verkeerslicht te gaan wachten)

Check de settings voor Interval timer, mirror-up release, selftimer en evt. verticale ontspanner.

Groeten, Gijs

Picard

Bericht door Picard » vr aug 28 2009 4:33 pm

Isflicka schreef:De MB-D10 zat niet onder de D700 en de aansluiting was weer mooi afgesloten door het rubberen/plastic kapje. De klacht was inderdaad reproduceerbaar o.a. bij de verkeerslichten voor St Pancras want ik wilde het station fotograferen. Zonder dat ik zelf iets deed werd een foto gemaakt en nog een keer toen de tweede keer het voetgangerslicht op groen ging.
Tjonge, jonge, da's héél merkwaardig zeg. Het enige wat me nu nog even te binnen schiet is inductielussen of radar.
Inductielussen zitten bij de meeste kruispunten in het asfalt bij de stopstreep van de auto's en daar loop je als voetganger langs (maar niet overheen, toch Hulda, niet schuin oversteken he!)
Sommige stoplichten hebben een klein radar detectortje om aan de stoplichtinstallatie door de geven dat er iemand wil oversteken, maar dat komt minder vaak voor dan inductielussen. De afscherming die de camerabehuizing biedt zal waarschijnlijk afdoende zijn voor de laagfrequente velden van de inductielussen, maar je weet nooit. Of de afscherming voldoende is voor de radargolven, die een zeer klein golflengte hebben dus gemakkelijk via b.v. de lensopening de camera binnenkomen, is sterk te betwijvelen. Dus houd 's in de gaten of d'r van die kleine zwarte kastjes bij de stoplichten zitten.

In ieder geval zijn spoken nu uitgesloten, waar het van wemelt in Engeland, maar die hebben we toch zeker niet in het nuchtere Noord-Holland? (tuinkabouters wel) :)

Pim

Bericht door Pim » do sep 03 2009 6:49 pm

Misschien was de D700 in zijn vorige leven een camera van een flitspaal. :lol:
Flauw he! :P

Picard

Bericht door Picard » do sep 03 2009 8:45 pm

Nah, leuk genoeg! :lol: gig,gig,gig

mikemix

Bericht door mikemix » do sep 03 2009 8:51 pm