Isflicka schreef:De MB-D10 zat niet onder de D700 en de aansluiting was weer mooi afgesloten door het rubberen/plastic kapje. De klacht was inderdaad reproduceerbaar o.a. bij de verkeerslichten voor St Pancras want ik wilde het station fotograferen. Zonder dat ik zelf iets deed werd een foto gemaakt en nog een keer toen de tweede keer het voetgangerslicht op groen ging.
Tjonge, jonge, da's héél merkwaardig zeg. Het enige wat me nu nog even te binnen schiet is inductielussen of radar.
Inductielussen zitten bij de meeste kruispunten in het asfalt bij de stopstreep van de auto's en daar loop je als voetganger langs (maar niet overheen, toch Hulda, niet schuin oversteken he!)
Sommige stoplichten hebben een klein radar detectortje om aan de stoplichtinstallatie door de geven dat er iemand wil oversteken, maar dat komt minder vaak voor dan inductielussen. De afscherming die de camerabehuizing biedt zal waarschijnlijk afdoende zijn voor de laagfrequente velden van de inductielussen, maar je weet nooit. Of de afscherming voldoende is voor de radargolven, die een zeer klein golflengte hebben dus gemakkelijk via b.v. de lensopening de camera binnenkomen, is sterk te betwijvelen. Dus houd 's in de gaten of d'r van die kleine zwarte kastjes bij de stoplichten zitten.
In ieder geval zijn spoken nu uitgesloten, waar het van wemelt in Engeland, maar die hebben we toch zeker niet in het nuchtere Noord-Holland? (tuinkabouters wel)