2e hands d50 goeie keus?
Re: 2e hands d50 goeie keus?
ok bedankt dat word hem dus ook niet.. ik zal nog even werder moeten kijken (en sparen)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat hoeft dus op zich niet. Natuurlijk kan je ook gewoon aan de gang met zo'n objectief. Als je gunstig tweedehands aan zo'n ding komen kan, kan je die later vast wel weer met weinig of geen verlies doorverkopen (wat overigens ook geldt voor dure merkobjectieven!). Als je door gaat sparen is de zomer over, en mis je die prachtige herfst!pauldeg schreef:ok bedankt dat word hem dus ook niet.. ik zal nog even werder moeten kijken (en sparen)
tja daar heb je gelijk in,
ben al een tijdje marktplaats in degate aan het huoden maar tot nu toe nog zonder succes..
misschien nog een tip voor 2e hands camera spullen?
groet paul
ben al een tijdje marktplaats in degate aan het huoden maar tot nu toe nog zonder succes..
misschien nog een tip voor 2e hands camera spullen?
groet paul
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Alles gaat over de te kopen lenzen, maar nog even on topic:
ik denk dat een tweedehands D50 met zo'n 2000 opnamen achter de rug nog een eind kan. De mijne heeft er ruim 7000 opzitten en doet het nog prima. Het was een leuke start in digitaal SLR (na een F4s en voor nu een D700). De de D50 wordt gebruikt met een Tamron 28-300 (equiv. 42-450) en ik heb na enige tijd een nikkor 2.8/20 mm bijgekocht. De 18-55 kitlens heb ik snel doorverkocht. Succes met de lenskeuze. Er is wat voor te zeggen een full frame lens te kiezen voor de betere kwaliteit op een DX en voor eventuele latere toepassing op een full frame camera.
Groet, Henk.
ik denk dat een tweedehands D50 met zo'n 2000 opnamen achter de rug nog een eind kan. De mijne heeft er ruim 7000 opzitten en doet het nog prima. Het was een leuke start in digitaal SLR (na een F4s en voor nu een D700). De de D50 wordt gebruikt met een Tamron 28-300 (equiv. 42-450) en ik heb na enige tijd een nikkor 2.8/20 mm bijgekocht. De 18-55 kitlens heb ik snel doorverkocht. Succes met de lenskeuze. Er is wat voor te zeggen een full frame lens te kiezen voor de betere kwaliteit op een DX en voor eventuele latere toepassing op een full frame camera.
Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
http://www.olegkikin.com/shutterlife/nikon_d50.htmhenkk schreef: ik denk dat een tweedehands D50 met zo'n 2000 opnamen achter de rug nog een eind kan. De mijne heeft er ruim 7000 opzitten en doet het nog prima.

Die kan nog wel even klikken dus.
Paul, met wat voor camera heb je tot nu gefotografeerd? Heb je altijd de neiging om veel in te zoomen of juist niet? Daar zou ik bij de lenskeuze ook rekening mee houden.
Het is verstandig om niet meteen een hele berg geld uit te geven en het hoeft ook echt niet perse Nikon te zijn, maar bij de 'andere' merken moet je wel goed weten wat je koopt. Juist op het vlak van de "superzooms'" (zeg maar 5 keer zoombereik en meer) is Nikon tamelijk onovertroffen, terwijl sommige objectieven behoorlijk aantrekkelijk zijn geprijsd (18-105 heb je nieuw voor net iets meer dan 200 euro). Een paar tientjes minder voor een ander merk, daar ga je denk ik snel spijt van krijgen.
De enige positieve uitzondering die ik ken in het budget-segment is de al genoemde Tamron 17-50mm. Maar die is toch al dik 300 euro (maar wel heel lichtsterk).
Kijk eens naar de prijzen van de Nikon-objectieven. Dat kun je bijvoorbeeld doen in de pricewatchvan www.tweakers.net. Je zult zien dat de allergoedkoopste objectieven al 100 euro kosten.
Kijk op marktplaats naar zoomobjectieven die beginnen bij ca 18mm. De 18-200 objectieven van de andere merken worden door de meeste mensen afgeraden. Een 18-200 van Nikon kost ook tweedehands nog zomaar 350 euro. Ik zie op MP toch een aantal 18-70mm objectieven staan voor 150 euro. Ook 18-135 en 18-105 moet je een onder de 200 euro kunnen krijgen op MP.
En voor 100 euro heb je een gloednieuwe 18-55mm VR, waar hele volksstammen mee rondlopen.
Het is verstandig om niet meteen een hele berg geld uit te geven en het hoeft ook echt niet perse Nikon te zijn, maar bij de 'andere' merken moet je wel goed weten wat je koopt. Juist op het vlak van de "superzooms'" (zeg maar 5 keer zoombereik en meer) is Nikon tamelijk onovertroffen, terwijl sommige objectieven behoorlijk aantrekkelijk zijn geprijsd (18-105 heb je nieuw voor net iets meer dan 200 euro). Een paar tientjes minder voor een ander merk, daar ga je denk ik snel spijt van krijgen.
De enige positieve uitzondering die ik ken in het budget-segment is de al genoemde Tamron 17-50mm. Maar die is toch al dik 300 euro (maar wel heel lichtsterk).
Kijk eens naar de prijzen van de Nikon-objectieven. Dat kun je bijvoorbeeld doen in de pricewatchvan www.tweakers.net. Je zult zien dat de allergoedkoopste objectieven al 100 euro kosten.
Kijk op marktplaats naar zoomobjectieven die beginnen bij ca 18mm. De 18-200 objectieven van de andere merken worden door de meeste mensen afgeraden. Een 18-200 van Nikon kost ook tweedehands nog zomaar 350 euro. Ik zie op MP toch een aantal 18-70mm objectieven staan voor 150 euro. Ook 18-135 en 18-105 moet je een onder de 200 euro kunnen krijgen op MP.
En voor 100 euro heb je een gloednieuwe 18-55mm VR, waar hele volksstammen mee rondlopen.
Ik dacht dat je de 18-135 ook beter links kunt laten liggen?
In het overzicht van Hans Braakhuis is dat inderdaad de minst goed beoordeelde.Tom schreef:Ik dacht dat je de 18-135 ook beter links kunt laten liggen?
http://home.kpn.nl/braak117/kwaliteit%2 ... tieven.pdf
De goedkope zooms scoren sowiezo niet heel royaal, maar dat is nu eenmaal een deel van het compromis dat onlosmakelijk met die objectieven is verbonden.
Persoonlijk zou ik voor de 18-105 VR of de 18-55 VR gaan als ik voor de keuze van TS stond (kennelijk bescheiden budget in acht genomen). Tweedehands zou ik voor een redelijke prijs nog de 18-70 (geen VR) overwegen.
De 18-55 is in een later stadium nog uit te breiden met een 55-200mm VR (à 200 euro). Heb je toch een net bereik. Beide objectieven zijn tweedehands ook nog te krijgen.
Ik zou liever voor de 18-70 gaan dan voor de 18-55 VR. Snellere AF, en wat lichtsterker. Natuurlijk is VR ook prettig, maar in dat bereik heb ik liever wat meer lichtsterkte dan VR. Bij tele ligt dat natuurlijk anders.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Daarbij is VR op 55mm echt niet nodig.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning