degene die tegen een grip zijn hebben wel hele rare argumenten zeg, slaat eigenlijk nergens op.
Ook ik heb een grip, de camera is veel beter vast te houden. (je pinkie hangt nu niet ergens onderaan, of draagt het gewicht).
heb je zware lensen of grote (zeg een 70-300 of zo) dan kun je de camera moeilijk met een hand vast houden, en met grip veel makkelijker, misschien wel iets zwaarder maar wel meer in balans.
zoiezo is de camera met grip makkelijker vast te houden met 1 hand. Als je gwoon aan het lopen bent en je wilt hem niet steeds om je nek doen is het met een grip vele malen makkelijker beet te houden en nogmaals met een grote of lange lens......
Ik zeg "gewoon doen" (hey lijkt die reclame wel).
Een x erop en je haalt hem er haast niet meer af, alleen bij evt concerten haal ik hem eraf, omdat ze mensen met een profi uitziende camera soms weigeren.
(alleen camera met grip en dan een 50mm erop....tja dat staat een beetje raar...maar Ik hou hem erop

).
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.