Vogels Benaderen Hoe doen jullie het?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Arend-ho

Re: Vogels Benaderen Hoe doen jullie het?

Bericht door Arend-ho » do sep 17 2009 4:53 pm

ruud schreef:als ik een vogel zie leg ik mijn camera op de rijst zak en rij er niet al te hard op af
en zet mijn motor uit en laat de auto uitrollen
wel ff op je stuurslot letten... :D

parchtige foto trouwens ruud.

Arend

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » do sep 17 2009 5:03 pm

dankje arend ,

arno deze is met de 2.0 converter ertussen genomen dus op 1000mm ,

Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » do sep 17 2009 6:03 pm

ruud schreef:
ruud schreef:dankje arend ,

arno deze is met de 2.0 converter ertussen genomen dus op 1000mm , afstand tot de vogel +/- 40 mtr
En AF blijft werken op F8 (middensensor alleen neem ik aan)?

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » do sep 17 2009 6:30 pm

zal dat binnenkort weer is moeten proberen arno want ik heb er eigenlijk niet op gelet.
maar volgens mij blijft ie gewoon volledig werken.
misschien weet huib (tobias) hier wel het antwoord op want die gebruikt dezelfde combinatie als ik.

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » do sep 17 2009 7:46 pm

ruud schreef:zal dat binnenkort weer is moeten proberen arno want ik heb er eigenlijk niet op gelet.
maar volgens mij blijft ie gewoon volledig werken.
misschien weet huib (tobias) hier wel het antwoord op want die gebruikt dezelfde combinatie als ik.

groet ruud

Zie ik toch net een 600mm F4 Nikon op marktplaats... :? Nog even maar niet...voorlopig maar 300/f4 en TC's

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » do sep 17 2009 10:17 pm

tja vind de 600mm zelf te lomp arno , had deze ook aan kunnen schaffen maar heb dat bewust niet gedaan.

Arno P

Bericht door Arno P » do sep 17 2009 10:21 pm

ruud schreef:tja vind de 600mm zelf te lomp arno , had deze ook aan kunnen schaffen maar heb dat bewust niet gedaan.

5,5 kg...jezus...500mm met max tc2 zal toch ook wel genoeg zijn...dichtbij proberen te komen blijft immers ook gelden bij een 600mm

Arno P

Bericht door Arno P » za sep 19 2009 9:32 pm

Kraai vanuit de auto (piepte nu maar weinig):

1 Afbeelding

2 Afbeelding

(volgende aanschaf...rijstzak)

Gansje
3 Afbeelding

edwin73

Bericht door edwin73 » vr sep 25 2009 7:37 pm

hier kun je ook een hoop tips vinden, bij het benaderen van vogels.

http://www.natuurfotografen.org/cursus/ ... fotografie

vanaf pagina 71 van de PDF.

groeten edwin.

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » vr sep 25 2009 8:55 pm

Arno P schreef: Zie ik toch net een 600mm F4 Nikon op marktplaats... :? Nog even maar niet...voorlopig maar 300/f4 en TC's
Blijven kwijlen, ik weet wat je doormaakt :mrgreen:

Zolang Ruud hier zulke foto's blijft posten vallen de foto's gemaakt met alle andere lenzen met of zonder tc gelijk in het niet, uitgezonderd misschien de 400 F2.8 en de 600 F4 of de 300-800 F5.6 van Sigma. Je kan nog zo je best doen, rijstzakken etc, zo'n lens is een verhaal apart en je kan er echt niet tegenop, natuurlijk komt er ook een stukje bedienings techniek om de hoek kijken maar voor zulke foto's heb je in de 1e instantie zo'n combinatie nodig.

Beter als dit krijg ik er bij mij niet uit op 400mm en dan is de achtergrond nog blur van photoshop :lol:
Afbeelding

Arno P

Bericht door Arno P » vr sep 25 2009 9:36 pm

Jaco1 schreef:Beter als dit krijg ik er bij mij niet uit op 400mm en dan is de achtergrond nog blur van photoshop :lol:
Jaco, dit is toch ook niet mis he? (buiten het feit dat je de kans vindt dat je de vogel tegen komt)
Kanppe foto hoor....maar voor ons stervelingen...even behelpen :| :mryellow: Mijn TC20 komt morgen binnen als het goed is....dan maar F8 en hopen op een strot licht...regenpak aan en door de modder naar een vogel kruipen :?

Duuuv
Forumlid
Forumlid

Bericht door Duuuv » vr sep 25 2009 10:38 pm

Bestuur je dan zelf je auto terwijl je krom ligt om tegelijk met een teletoeter op een zak rijst een kip vast te liggen en met je andere hand en oog je auto heel probeert te houden?

(voor de duidelijkheid, in mijn geval is mijn auto duurder dan mijn foto apparatuur)

ruud
Forumlid
Forumlid

Bericht door ruud » za sep 26 2009 12:38 am

arno zegt het al jaco , die is ook niet mis de vogel is scherp , de compositie is misschien in mijn ogen dan wat minder
hij/zij kijkt je niet aan en de achtergrond is wat druk maar dat heb je niet altijd voor het uitkiezen.

groet ruud
Laatst gewijzigd door ruud op wo sep 30 2009 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » za sep 26 2009 10:29 am

Bedankt, de achtergrond heb je idd niet voor het uitkiezen en ik kijk altijd met een smile naar deze serie, deze vind ik beter kwa compositie/achtergrond maar het ging even om de lens.

Even ontopic, deze zijn ook vanuit het autoraam op rijstzak genomen, er stond die dag erg veel wind en het regende af en toe en om een behoorlijke sluitertijd te krijgen moest ik best wel omhoog met de ISO. Deze zwaluwen zie je soms in de polder in grote groepen rondvliegen, ik denk dat ze aan het verzamelen waren voor de grote reis met hun jongen omdat er nog steeds met de bek open gingen zitten. Als je zoveel van die zwaluwen ziet en je stopt even dan zie je dat er altijd wel een paar ergens gaan zitten en dat je er dan ook best wel dichtbij kan komen als je rustig doet, dat was hier ook het geval. Bij ons aan de kust zijn ze nu vertrokken, je ziet er geen een meer.

Afbeelding

Groet Jaco

Arno P

Bericht door Arno P » za sep 26 2009 1:51 pm

Duuuv schreef: (voor de duidelijkheid, in mijn geval is mijn auto duurder dan mijn foto apparatuur)

Kan ik helaas niet zeggen....en dat ligt niet zozeer aan de waarde van mijn fotoapparatuur :mryellow: Tis een keuze

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”