Lange gang + origineel

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Re: Lange gang + origineel

Bericht door Frederix » wo sep 30 2009 6:11 am

Hoi KvP,

Ik heb een paar keer naar deze foto gekeken toen het origineel er nog niet bij stond. Er klopte iets niet, maar ik kon niet achterhalen wát er niet klopte.

Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, het is helemaal uit zijn verband getrokken. Kijk maar eens naar het tegelwerk op de penanten tussen de ramen. De voegen op de zijkanten van de penanten (de neggekanten) zouden elkaar op een punt op de (denkbeeldige) horizon moeten ontmoeten (denk maar eens aan spoorrails die elkaar op de horizon in het verdwijnpunt schijnbaar raken). Op jouw foto lijken ze richting (denkbeeldige) horizon juist uit elkaar te gaan. Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.

Ik zelf trek ook wel eens beelden recht, maar houd daarbij wel het perspectief in de gaten.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo sep 30 2009 8:36 am

Ik vind je bewerking prima gelukt... haalt de foto helemaal op (perspectief heb ik niet zoveel kaas van gegeten dus daar kan ik niet zoveel over zeggen).
Je uitsnede ook goed gekozen al zou ik rechtsbovenin dat rode weggecropt hebben of de kleur daar uitgehaald hebben....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » wo sep 30 2009 12:43 pm

Zeche H!! :mryellow: :wink2:
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » wo sep 30 2009 1:47 pm

Ik vind het een gave plaat geworden, alles vertekent wel door de correctie maar dat vind ik hier ook wel weer bijdragen aan de sfeer... verder heel mooi licht en gedetailleerd.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo sep 30 2009 4:27 pm

Marceld schreef:Zeche H!! :mryellow: :wink2:
Goed gezien marcel :lol:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo sep 30 2009 4:30 pm

Frederix schreef: Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.
Helemaal mee eens :wink: ik was me er ook van bewust.
Maar wat is er mis met een beeetje gek doen en toch een leuke plaat creeren?
Het hoef toch niet allemaal volgens het boekje, ik vond het origineel niet spannend genoeg en wilde toch iets met de foto doen.
Groeten Kees

Fujifilm X100F

Frederix

Bericht door Frederix » wo sep 30 2009 5:42 pm

KvP schreef:
Frederix schreef: Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.
Het hoef toch niet allemaal volgens het boekje, ik vond het origineel niet spannend genoeg en wilde toch iets met de foto doen.
Tsja, er is niets mis mee om een beetje gek te doen hoor. En volgens het boekje werken is al helemaal niet nodig (doe ik zelf vaak óók niet) Ik heb alleen maar aangegeven wat ik ervan vind.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo sep 30 2009 5:48 pm

Frederix schreef:
KvP schreef:
Tsja, er is niets mis mee om een beetje gek te doen hoor. En volgens het boekje werken is al helemaal niet nodig (doe ik zelf vaak óók niet) Ik heb alleen maar aangegeven wat ik ervan vind.
Helemaal goed, blijven doen :wink:
eerlijke reaties duren het langst :D
Groeten Kees

Fujifilm X100F

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”