Hoi KvP,
Ik heb een paar keer naar deze foto gekeken toen het origineel er nog niet bij stond. Er klopte iets niet, maar ik kon niet achterhalen wát er niet klopte.
Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, het is helemaal uit zijn verband getrokken. Kijk maar eens naar het tegelwerk op de penanten tussen de ramen. De voegen op de zijkanten van de penanten (de neggekanten) zouden elkaar op een punt op de (denkbeeldige) horizon moeten ontmoeten (denk maar eens aan spoorrails die elkaar op de horizon in het verdwijnpunt schijnbaar raken). Op jouw foto lijken ze richting (denkbeeldige) horizon juist uit elkaar te gaan. Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.
Ik zelf trek ook wel eens beelden recht, maar houd daarbij wel het perspectief in de gaten.
Lange gang + origineel
Re: Lange gang + origineel
Ik vind je bewerking prima gelukt... haalt de foto helemaal op (perspectief heb ik niet zoveel kaas van gegeten dus daar kan ik niet zoveel over zeggen).
Je uitsnede ook goed gekozen al zou ik rechtsbovenin dat rode weggecropt hebben of de kleur daar uitgehaald hebben....
Je uitsnede ook goed gekozen al zou ik rechtsbovenin dat rode weggecropt hebben of de kleur daar uitgehaald hebben....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
- Marceld
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zeche H!!

Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD
Urban exploring sinds 2008
Flickr[/size]
Urban exploring sinds 2008
Flickr[/size]
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vind het een gave plaat geworden, alles vertekent wel door de correctie maar dat vind ik hier ook wel weer bijdragen aan de sfeer... verder heel mooi licht en gedetailleerd.
Goed gezien marcelMarceld schreef:Zeche H!!![]()

Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Helemaal mee eensFrederix schreef: Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.

Maar wat is er mis met een beeetje gek doen en toch een leuke plaat creeren?
Het hoef toch niet allemaal volgens het boekje, ik vond het origineel niet spannend genoeg en wilde toch iets met de foto doen.
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Tsja, er is niets mis mee om een beetje gek te doen hoor. En volgens het boekje werken is al helemaal niet nodig (doe ik zelf vaak óók niet) Ik heb alleen maar aangegeven wat ik ervan vind.KvP schreef:Helemaal mee eensFrederix schreef: Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.ik was me er ook van bewust.
Het hoef toch niet allemaal volgens het boekje, ik vond het origineel niet spannend genoeg en wilde toch iets met de foto doen.
Helemaal goed, blijven doenFrederix schreef:Tsja, er is niets mis mee om een beetje gek te doen hoor. En volgens het boekje werken is al helemaal niet nodig (doe ik zelf vaak óók niet) Ik heb alleen maar aangegeven wat ik ervan vind.KvP schreef:Helemaal mee eensFrederix schreef: Nu het origineel er bij staat zie ik het. Het perspectief klopt niet meer, Je bent daarom met deze toch wel extreme bewerking -voor mij in ieder geval- te ver gegaan.ik was me er ook van bewust.

eerlijke reaties duren het langst

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F